Oplichter op Marktplaats.nl

Die kerel had ook gewoon 75 reviews en draaide al enige tijd mee op Marktplaats.
Ja, dit zegt dus helaas niets. Vaak worden hier accounts voor gebruikt waarvan de wachtwoorden ergens op een gepubliceerd lijstje staan inclusief e-mailadres. M.a.w. deze accounts zijn gewoon gehackt.

Niet eerder meegemaakt, maar iemand heeft mijn advertentie gewoon gekopiëerd. Zelfde afbeeldingen en tekst, maar dan een veeeeel lagere prijs erbij (Mijn 2 x Rupert Neve 542's voor 250 euro, haha). Iemand op Marktplaats vroeg me of ik er van op de hoogte was dat mijn advertentie is gebruikt. Schaamteloos. Die kerel had ook gewoon 75 reviews en draaide al enige tijd mee op Marktplaats.
Das altijd zo, geen enkele scammer die je probeert te scammen met een nieuwe account met 0 reviews. Genoeg oude accounts van mensen die geen 2-factor authenticatie en dezelfde wachtwoorden gebruiken op andere sites, die heb je zo te pakken.

vandaag een ander account, dezelfde foto en text van electribe mx, ik heb gemeld en is inmiddels verwijderd door marktplaats. Ik denk dat AI hier gebruikt is, ook gezien de misplaatste rubrieken die gebruikt worden.
Marktplaats gebruikt zelf AI, je kunt het gewoon een plaatje geven en vragen de rubriek te kiezen en de tekst te schrijven. Ideaal voor scammers! Scheelt je weer moeite.

Marktplaats gebruikt zelf AI, je kunt het gewoon een plaatje geven en vragen de rubriek te kiezen en de tekst te schrijven. Ideaal voor scammers! Scheelt je weer moeite.
verschrikkelijk, die AI eenheidsworst.
Alle advertenties van vergelijkbare artikelen hebben 99% identieke tekst, en er zit niets van persoonlijke / voor het artikel in kwestie relevante info bij.
Kun je net zo goed enkel plaatjes kijken (net als AI dat doet)

Die AI advertenties zijn hilarisch slecht. "Deze TV is van het merk LG. Hij heeft een dunne zilveren rand en het merklogo staat onderaan exact in het midden."

Dank AI, ik ben echter niet blind. Wat dacht je van een modelnummer, afmetingen, specs?

Zou je de specs of modelnummer echt vertrouwen als een LLM die er bij zet? :D

Zou je de specs of modelnummer echt vertrouwen als een LLM die er bij zet? :D
Google lens heeft anders in 70% van de gevallen wel direct het typenummer van het Vinted artikel gevonden, heur 8>

Hangt van het AI model af. Ik heb eens een pittig moeilijke identificatie voor elkaar gekregen met een LLM. Maar niet Chatzie, want die wist het niet.

Hier op SF niet veel beter. Nu drie keer op rij kapot gerief aangekregen dat verkocht wordt als werkend en met de bevestiging dat alles werkt naar behoren. Wat is me dat hier voor iets tegenwoordig?
Gewoon gebruiker online shamen, of mag dat niet? Wie was t? 👀

• Duimpje
Duimpjes: EL1
Ja, ik ben op zich ook voor het schavot bij DIT soort gevallen. Maar ja, er zijn ook mensen wier slip al in de knoop raakt bij een onvermeld krasje op een 40+ jarige toestel. Dat gejengel moeten we ook niet hebben, en de mods begrijpelijkerwijs natuurlijk ook niet.

Ja, ik ben op zich ook voor het schavot bij DIT soort gevallen. Maar ja, er zijn ook mensen wier slip al in de knoop raakt bij een onvermeld krasje op een 40+ jarige toestel. Dat gejengel moeten we ook niet hebben, en de mods begrijpelijkerwijs natuurlijk ook niet.
Het ging wel degelijk over defecten: onderdelen kopen, solderen, reinigen en hopen dat het lukt. Over krasjes zaag ik niet. Desondanks horen krassen niet thuis op "mint conditie" aangeboden apparatuur. Mint = mint, ondanks de leeftijd. Helaas heeft mint niet bij iedereen dezelfde betekenis. Ik neem best vrede met een compensatie voor de nodige kosten voor herstel. Maar liever niet natuurlijk. Zo blijven we bezig :) Ik heb de indruk dat menig verkoper iets heeft van "YOLO; als hij iets opmerkt stuurt ie het maar terug op. Wie ni waagt, ni wint"

Laatst gewijzigd:
Hier op SF niet veel beter. Nu drie keer op rij kapot gerief aangekregen dat verkocht wordt als werkend en met de bevestiging dat alles werkt naar behoren. Wat is me dat hier voor iets tegenwoordig?

Ik heb zelf echt geen problemen gehad met de bovense trij toetsen die zou dubbel triggeren en heb je de kans aangeboden het gewoon weer terug te sturen zonder gedoe, daar heb je nooit op gereageerd.

Beetje vreemd om wel hier te reageren maar niet op het prive bericht met daadwerkelijk voorgestelde oplossing.

Laatst gewijzigd:
Vanmorgen gereageerd op een advertentie van een Microcosm Hologram voor 175 euro.
Kreeg als reactie: Ja. prima. Daarna niks meer.
Totdat ik bericht kreeg van MP dat de gebruiker geblokkeerd was.
Ik had het wel verwacht maar je weet het maar nooit :)

Ik heb zondag het hoogste bod op een advertentie. Stuur ik meteen een bericht ik zou dan en dan kunnen ophalen, krijg ik een bericht terug: heb hem al verkocht aan iemand anders die sneller betaalde.
Echt. Ik kreeg een uitnodiging om de verkoper te reviewen, en had toch wel zin 1 ster te geven. Of snap ik niet meer hoe MP werkt?

Ik vindt dat bieden op MP onzin, omdat het geen veiling is (met einddatum) zoals bij Ebay zit er ook geen verplichting aan. Daarom zet ik bij eigen advertenties dat ook nooit aan, omdat je kan invullen wat je wil, wanneer je maar wil.

Bieden is verliezen. Serieus. Doe ik nooit en zet ik ook nooit actief

En nog één vandaag. Verkoper woonde bij mij in het dorp, ik had geen interesse in zijn Poly D maar was benieuwd wie het was.
Berichtje gestuurd of hij een leuke studio heeft en gezegd dat ik uit hetzelfde dorp kom. Geen reactie.
Even later bericht van MP dat hij geblokkeerd is. Kansloos...

Of snap ik niet meer hoe MP werkt?
Met je verhaal over hoogste bieder zijn en ophalen vraag ik me af of je het ooit snapte 😉. Hoogste bieder zijn op mp is een wassen neus omdat het geen veiling is.
Wat ik vreemder vind is dat je geen woord rept over betalen maar het ding aan een ander verkocht werd omdat deze sneller zou betalen. Had je die kans überhaupt? Want als dat niet zo is zou ik me ook belazerd voelen.

Ik heb sowieso een pesthekel aan de vraagprijs bieden en niks horen en het ding een paar dagen later op gereserveerd gezet zien worden.

Net te laat...

Screenshot 2026-08-06 at 09.48.26.png

Met je verhaal over hoogste bieder zijn en ophalen vraag ik me af of je het ooit snapte 😉. Hoogste bieder zijn op mp is een wassen neus omdat het geen veiling is.
Wat ik vreemder vind is dat je geen woord rept over betalen maar het ding aan een ander verkocht werd omdat deze sneller zou betalen. Had je die kans überhaupt? Want als dat niet zo is zou ik me ook belazerd voelen.

Ik heb sowieso een pesthekel aan de vraagprijs bieden en niks horen en het ding een paar dagen later op gereserveerd gezet zien worden.
Nee, het klopte gewoon. Grappig genoeg kwam er gister een zelfde ding op MP en die heb ik nu gekocht van. een heel vriendelijk persoon. Mijn vertrouwen in de mensheid is weer hersteld.

Dit kan komen door onze eigen controles of omdat de gebruiker de advertentie zelf heeft verwijderd.

Marktplaats weet welke van de 2 opties is geschied. Dus ben eerlijk Marktplaats en zeg dan ook welke van de 2 opties heeft plaatsgevonden. In plaats van bovenstaand zeggen, terwijl uit logging 100% zeker te achterhalen valt, waarom de advertentie is verwijderd.

Waarom de in wetenschap hebbende reden van de 2 niet weerleggen?

Verdacht opstellen is een kunst.

Back