Oplichter op Marktplaats.nl

Je bedoelt of je het 'oplichter zijn' aan de fysieke eigenschappen van een persoon kunt herkennen? Mocht de discussie zich in die richting verder ontwikkelen, verwacht ik een 'slippery slope'. Ik stel dan ook voor dat niet te laten gebeuren.

Je hebt gelijk, het is niet mijn bedoeling om daar een discussie van te maken. Kan alleen maar de verkeerde kant op gaan.

Toch zou het wel fijn zijn om een idee te hebben wat voor persoon het is.

Ik heb ooit een inbraak gehad in mijn bedrijf. Het hing vol met camera's en achteraf heb ik precies kunnen zien wat voor soort figuren het waren en wat ze uitspookten. Ik heb mijn spullen er niet mee terug, maar het was wel interessant om ze te zien.

Ben opgelicht door de Jumbo. Voor €10. Zal ik naar de politie gaan? Frank Lammers. Wat een lamstraal.

Je moet tegenwoordig die vervelende 'van links naar rechts' gast hebben.

Die is ook goedkoper voor Jumbo, waarschijnlijk. En Jumbo moet op de centjes letten, als een klant voor 100 euro boodschappen koopt en daar maak je als supermarkt 31 cent winst op, dat is wel heel erg weinig. Maar de klant oplichten, dat kan natuurlijk niet.

Ik heb wel weer goed nieuws :)

Laatste keer dat ik contact had gehad met deurwaarder was eind 2024, toen was de laatste reactie dat ze niet konden incasseren.

Door dit draadje toch maar weer eens contact opgenomen en wat blijkt!? Er is een betalingsregeling getroffen en de persoon in kwestie is al een jaar lang aan het betalen via een bewindvoerder. Nu moet het volledig bedrag inclusief kosten incasso, rechtbankkosten e.d. volledig zijn overgemaakt voordat ik pas het bedrag krijg waar ik recht op heb. Dat zal hopelijk ergens in 2028 zijn.

Dit had ik niet verwacht, erg blij mee natuurlijk. Overigens is de schuld nu +/- 1900 euro, terwijl er voor +/- 500 euro gefraudeerd is. Duur grapje voor die persoon, al zullen niet alle gedupeerden de stappen genomen hebben die ik gedaan heb.

Idee is wel fijn, dat er uiteindelijk toch een vorm van gerechtigheid komt.

Ik heb wel weer goed nieuws :)

Laatste keer dat ik contact had gehad met deurwaarder was eind 2024, toen was de laatste reactie dat ze niet konden incasseren.

Door dit draadje toch maar weer eens contact opgenomen en wat blijkt!? Er is een betalingsregeling getroffen en de persoon in kwestie is al een jaar lang aan het betalen via een bewindvoerder. Nu moet het volledig bedrag inclusief kosten incasso, rechtbankkosten e.d. volledig zijn overgemaakt voordat ik pas het bedrag krijg waar ik recht op heb. Dat zal hopelijk ergens in 2028 zijn.

Dit had ik niet verwacht, erg blij mee natuurlijk. Overigens is de schuld nu +/- 1900 euro, terwijl er voor +/- 500 euro gefraudeerd is. Duur grapje voor die persoon, al zullen niet alle gedupeerden de stappen genomen hebben die ik gedaan heb.

Idee is wel fijn, dat er uiteindelijk toch een vorm van gerechtigheid komt.

And justice for all!

Ik had afgelopen week voor de 5e keer weer een oplichter op MP.
Kreeg dezelfde reacties als bij een eerdere advertentie dus dit was wel heel duidelijk.
Wat me opvalt is dat bij de meeste je geen optie tot bieden hebt, alleen om een bericht te sturen.
En als je om een betaalverzoek vraagt reageren ze dat ze alleen via de bank betalingen accepteren.
Als je aangeeft dat niet te willen antwoorden dat ze problemen hebben gehad met betalingen via MP.
Dan weet ik al genoeg...

Maar weerom, ik als brave Belg kan dus ook geen MP betaalverzoeken doen omdat Belgische banken die niet ondersteunen. Dus nee, dan weet je niet genoeg.

Wat voor mij nog altijd een handige snelle fraudecheck is als ik twijfels heb: als de advertentie zegt "ophalen of verzenden" (en dat doen ze want dat wekt vertrouwen) zeg ik initieel dat ik wil ophalen. Als er dan een vaag verhaal over recente verhuis naar Spanje komt ofzo, weet je genoeg.

Twijfel geval hier.
Iemand bood door mij gewenste Korg seq 64 aan. Kon alleen over anderhalve week leveren daar hij op vakantie was. Hij stuurde een betaal verzoek. Ik stelde voor om dan net voor verzenden de betaling te doen. Was ok voor verkoper. Na die anderhalve week--> geen reactie op mijn berichten verder en aanbod op marktplaats verdween.

Mijn broer had ook contact met een verkoper op MP van een Ableton Move (net als ik). Hij kreeg ook een melding van MP dat die verkoper geblokkeerd was. Alleen hij had nog niks overgemaakt. Kennelijk vinden oplichters de Ableton Move dus een goede lokker om mensen op te lichten? Waarom juist een Move? Geen idee….dus opletten.

Back