Steinberg Audio interface ur22c aansluiten op een laptop

gilberto

Stamgast
Hello,

Ik heb Dorico SE free van Steinberg gedownload. Ik wil dus met dit muzieknotatieprogramma mijn composities bewerken en opslaan. Mijn bedoeling is om mijn synthesizer met de 2 midi uitgangen din (5 pinnen) aan te koppelen op de midi ingangen op de achterzijde van mijn Steinberg audio interface. En daarna de audio interface aan te sluiten op een usb ingang van mijn laptop.
Wanneer ik dan een song speel op mijn synthesizer komen de muzieknoten in de notenbalken te staan van de Dorico SE .
Maar ik vraag me af of ik de laptop of mijn pc met Windows 10 moet gebruiken. Beide beschikken over een intel core i-5 cpu.
Is de laptop met Windows 10 en een intel core i-5 processor voldoende geschikt om een audio interface met daaraan een synthesizer gekoppeld te werken?
grtz,
gilberto

Da's een heel bescheiden opstelling die je hebt voor een i5 processor dus dat moet wel lukken ja.
Zorg wel dat je de laatste audio driver van Steinberg download en installeerd, die download je van de website en eventueel kan het nodig zijn om je audio instellingen van W10 aan te passen, gewoon even proberen.

Wat krautrock zegt,moet zeker lukken zonder problemen op beide systemen

Back