Goede tutorial voor techno productie: Underdog Electronic Music School

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Goede tutorial van iemand die er goed in thuis is. Geen amerikaan die EDM zo te gek vind en een techno tutorial maakt zodat 'ook jij als Martin Garrix kan klinken'. Nee, echte techno....

Laatst gewijzigd:
Sinds wanneer worden deze technieken om “rumble” te creëren toegepast? In de jaren ‘90 klonk techno ook ongeveer zo - maar ik neem aan dat dat een eigenschap was van de verlaten Rotterdamse gebouwen waar deze platen werden gedraaid op krakersfeesten.

ik ben geen super expert qua techno maar die lage rumble is al een tijd hoor.. Was vroeger denk ik gewoon een schuif open doen en laag boosten en wat reverb er op enzo..

Ik volg hem ook al een poosje, en je kunt er zeker veel van leren. Maar wat kost het veel tijd! Kostbare tijd die je niet meer kunt steken in het vinden van je eigen sound. Dat geldt trouwens voor heeeeeeeeeel veel YouTube tutorials. Klink als X, Y en Z. Maar dan klink je dus niet als jezelf.

Dat gezegd hebbende is dit wel een prettig kanaal. En hij legt het goed uit.

Ik leer met afstand het meeste door bestaande tracks te analyseren. En dan goede ideeën na te maken, wat altijd mislukt, maar wel nieuwe inzichten oplevert. Dan leer ik mijn plug-ins ook meteen beter kennen 👍

Vroeger kwam dit automatisch door de manier van analoog mixen en gebruikte synths.

Nu moet je het 'synthetiseren' in een daw haha

Als je met echte Techno machines werkt heb je direct rumble,daarvoor gebruikte men de low/mid tom tracks op de TR-909 destijds

Vroeger kwam dit automatisch door de manier van analoog mixen en gebruikte synths.

Als je met echte Techno machines werkt heb je direct rumble,daarvoor gebruikte men de low/mid tom tracks op de TR-909 destijds

eigenlijk gaat dat 'synthetiseren' en miereneuken qua details met je muis wel een beetje in tegen die techno attitude. Ik verwacht dan toch meer een rauwdouwer basic productiemethode.. Gewoon dingen kleur geven met je analoge mixer/effects en niet al te moelijk doen..

Goeie filmpjes, kende t al. Erger me enkel in de sounds die hijngebruikt als de intro er is en logos verschijnen. Ik mep een paar keer op mijn scherm rechts om,de intro s te skippen. 10 sec elke mep :)

elke keer een maat (geschoold geluidstechnicus) van ons langs kwam in onze "studio" in die tijd, liep ie direct naar onze mixer en draaide alle gains uit het rood terug naar -2.
laatst vroeg ie luisterend naar oud spul, wat voor saturator wij ook al weer gebruikten, mijn vriendin: "onze mixer ..." :D

Damn, dit is echt vet en heel leerrijk, ga ik volledig uitpluizen

Paar weken terug ontdekte ik 'm en hij geeft goeie tips vind ik en vlot to the point ook, lekker channel wel.

Ik hoorde recent dat alle hedendaagse techno t zelfde klinkt omdat iedereen dezelfde videos volgt… moet direct aan dit kanaal denken. Zou t?

Ik hoorde recent dat alle hedendaagse techno t zelfde klinkt omdat iedereen dezelfde videos volgt… moet direct aan dit kanaal denken. Zou t?

Veel artiesten maken gewoon wat goed scoort denk ik, playing safe ipv vernieuwen. En deze dude maakt er dan weer een video over zodat nog meer mensen die sound kunnen maken..

edit: alinea verwijderd op verzoek poster

Last edited by a moderator:
Heb je voorbeelden van tracks hiermee? Ik heb werkelijk nog nooit hiervan gehoord en kan mij ook niet herinneren dat er vroeger (veel) gebruik werd gemaakt van rumble. Volgens mij is het pas met de opkomst van de DAW opgekomen, zo rond het mileneumuem ofzo....

dat verhaal van die toms ken ik ook wel.. weet effe geen tracks..

Laatst gewijzigd:
Ik volg hem ook al een poosje, en je kunt er zeker veel van leren. Maar wat kost het veel tijd! Kostbare tijd die je niet meer kunt steken in het vinden van je eigen sound. Dat geldt trouwens voor heeeeeeeeeel veel YouTube tutorials. Klink als X, Y en Z. Maar dan klink je dus niet als jezelf.

Dat gezegd hebbende is dit wel een prettig kanaal. En hij legt het goed uit.

Ik leer met afstand het meeste door bestaande tracks te analyseren. En dan goede ideeën na te maken, wat altijd mislukt, maar wel nieuwe inzichten oplevert. Dan leer ik mijn plug-ins ook meteen beter kennen 👍
Niet mee eens, je kan de technieken bekijken en meenemen in je eigen producties met je eigen sound. Oscar legt het goed uit en heeft goede tips.

Oscar legt het goed uit en heeft goede tips.
Absoluut, hij doet het heel goed en rustig. Uiteindelijk moet je ook gewoon doen wat werkt.

Laat ik het daarom anders formuleren: ik leer het meeste door veel muziek te maken en pro-tracks te analyseren. Als ik iets niet snap of voor elkaar krijg zoek ik daarvoor een tutorial op. Dat is voor mij productiever dan allemaal goede ideeën aangereikt krijgen die ik op dat moment niet nodig heb. Of weer vergeten ben als ik ze wél nodig heb.

Maar iedereen werkt op zijn eigen manier en ik ben al lang blij als ik 15 minuten per dag lekker kan jammen 👍

is die rumble niet gewoon een nabootsing van wat je live hoort, galm, rammelend dak van een sporthal, een deur die mee trilt ect.

Absoluut, hij doet het heel goed en rustig. Uiteindelijk moet je ook gewoon doen wat werkt.

Laat ik het daarom anders formuleren: ik leer het meeste door veel muziek te maken en pro-tracks te analyseren. Als ik iets niet snap of voor elkaar krijg zoek ik daarvoor een tutorial op. Dat is voor mij productiever dan allemaal goede ideeën aangereikt krijgen die ik op dat moment niet nodig heb. Of weer vergeten ben als ik ze wél nodig heb.

Maar iedereen werkt op zijn eigen manier en ik ben al lang blij als ik 15 minuten per dag lekker kan jammen 👍
Dat is een goede workfkow als die voor jou werkt👌 maak je ook aantekeningen? vind ook courses van bijv FaderPro erg goed.

Back