Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Ik zag dat Amazon en Gear4Music een beste aanbieding voor de Live 2 hebben. € 799,-
En dan krijg je er via Akai nog een berg plugins bij tijdelijk.
Plug Ins & Effecten: Jura, Sub Factory, Flavor Pro, Soft Clipper, Flex Beat, MPC Stems, Multiband Filterbank
Sound Expansions: Neo Sunset, Pad Thai Vol. 1, Rawcuts, Rawcutz Premiere Beats, Trap Soul R&B, Dark Parallax Vol. 1, OB Rising, Chilled Trap, Definitive 90s RnB, Future Dimensions, Hook City Trap ‘n’ Soul Tim Kelley Presents Vol. 1, Making Lo-Fi Beats Masterclass, Urban Roulette, Vintage Provider

Mocht je voor de SE X gaan, krijg je een nog uitgebreidere berg, maar die is me te duur. :)

Wat ik mij afvroeg is of dit heel misschien betekent dat er snel een Live 3 aan zou komen met wat meer geheugen (om die fijne plugins goed te kunnen draaien).
Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar het kriebelt nog altijd om een Live 2 te kopen om iig het sample deel van m'n setup op te kunnen pakken.
En misschien zelfs de 707 te kunnen vervangen. Al mis ik bij de MPC nog altijd de knoppen om direct een track te kunnen selecteren en dingen te kunnen bewerken (filter, volume etc.), wat ik live vaak gebruik.

welke bugs zijn dit?

(ik zit stiekem naar die g4m deal te kijken, maar wil wel de pros/cons afwegen natuurlijk)
Two key areas—Time Signature Support and the MIDI Note Off issue—have been at the forefront of your input. Please rest assured that we are actively working to address these concerns in a future update.

Ik heb de Live II uit de G4M deal inmiddels binnen en geupdate naar de laatste software. Ziet er een stuk beter uit dan de oude versie. Nu wacht ik nog een beetje op de update van de MPC Bible voor de echte deep dive (de MPC is op dit moment vanwege ruimte issues ook nog niet aangesloten in de studio setup zelf).

Nu wacht ik nog een beetje op de update van de MPC Bible voor de echte deep dive

Hier hetzelfde.
Ik was al begonnen met Bible 2.15, maar niet lang daarna werd MPC 3 aangekondigd en heb ik me er niet heel veel meer in verdiept.
Ik moet zeggen dat ik wel weer moet zoeken naar zaken in deze versie, maar het voelt allemaal wat logischer.
Waarschijnlijk ook omdat ik nog niet al te diep in de MPC manier van werken zat.

Overigens ben ik de laatste dagen veel bezig met ene song op de MPC en dat lukt me vooralsnog prima.
Ik weet alleen dat er heel veel meer mogelijk is dan wat ik nu benut, dus die Bible is wel welkom.
Op de site zie ik dat ze hem de tweede week van april zouden willen uitbrengen.

Klopt. daarom heb ik hem ook vast gekocht afgelopen week. Neem aan dat de eerste versie van de 3.x Bible komende week of kort erna ergens beschikbaar zal worden.

Jammer dat zo'n handleiding er niet gewoon bij komt, maar dat je daar weer 50eu extra voor moet lappen.

Maar met die Bible is het wel een stuk makkelijker. Wat een werk zit daar in, mag best wat kosten. Ik heb nog niet gekeken wat die versie 3 kost voor mensen die al een Bible v2 hebben. Ik heb twee MPCs, misschien dat ik eerst 3 op een van de twee zet.

Dan krijg je korting op de aanschaf

Afhankelijk van de datum waarop je versie 2 aanschafte.

If you purchased MPC Bible 2 on or after 22nd December 2024, MPC Bible 3 is a free crossgrade. If you purchased after the MPC 3 beta announcement was made by Akai (25th July 2024-21st December 2024), there is a 70% crossgrade discount. All other owners of the MPC Bible 2 are eligible for a 30% crossgrade discount.

Ik heb €40 betaald als nieuwkomer voor V2 en gratis download naar V3. Gezien de hoeveelheid content vind ik dat echt niet verkeerd.

Ik zie de MPC ook echt als een instrument, denk dat de Mpc op sommige vlakken gewoon ongeëvenaard is, heb best wel last van Gas, maar kan gewoon niets meer verzinnen om naast de Mpc te zetten,
Helemaal eens, heb hem ook gehaald de live 2 voor die mooie prijs nu. Lekker compact, alles zit erin, natuurlijk geen enkel instrument is perfect, het mooie is, ik kan er overal mee aan de slag, wifi, die gratis dikke bundel, batterij haalt 4/5uur, toch goeie speakers, geen spijt van deze aankoop! Wel spijt dat ik niet eerder in de mpc ben geduikt, want wil snel aan de slag, maar moet nog flink wat doorspitten :)

MPC 3.0 (BETA) software (PC/Mac) zou deze maand uitkomen

-of dit resources van de MPC 3 firmware zal weghalen blijft te bekijken - in ieder geval is MPC3 op dit moment onbruikbaar voor serieuze muzikanten

Hier funktioneren die Qlinks met alle insert effecten. Maar alleen sinds 3.4.3, voordien niet.

Laatst gewijzigd:
Back