Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Stel dat je nu zoals ik zowel een MPC hebt en Komplete, kunnen al die NI synths dan worden geactiveerd. Of moet je ze opnieuw kopen?

Vanavond ga ik de update doen.

De nieuwe expantions en synths
worden door NI specifiek voor de MPC gemaakt.
De versies voor het NI eco systeem zijn
dan ook niet bruikbaar op de MPC.
En ja als je de NI versies al bezit
krijg je geen gratis licenties voor de MPC versie. ;{

In de handleiding is het volgende te vinden aangaande harddisks.

-------

(SSD) or hard-disk drive (HDD).
Make sure it uses a 2.5” (63.5 mm) form factor and
uses (or can use) one of these file systems: exFAT, FAT32, NTFS, or
EXT4 (for read and write capability) or HFS+ (for
read-only capability).

Note: We recommend using an exFAT file system as it is the
most robust one supported by both Windows and macOS.

-------

Je zit dus niet vast aan het FAT formaat als ik dat zo lees.
Dank je.
De computer ziet het wel maar mijn key 61 niet.
Maar ga het vanavond weer proberen.
Groeten van andreos.

Heb een yt filmpje zitten kijken van Anderton, daar komen 4 verschillende synts voorbij..maar die zie ik nog niet terug op de site van Native.
Ook demonstreren ze wat uitbreidings sets, drumkits etc..
Klopt. De synth engines zijn eruit geknipt. Enkel samples (wat ik Loopop hoorde zeggen)

Klopt. De synth engines zijn eruit geknipt. Enkel samples (wat ik Loopop hoorde zeggen)
Gisteren Mpc geupdate, daar staan gelijk 3 synths in van NI. Je kan ze 10 dagen proberen, ze zijn nu ook te koop, €29 p.s.
Ik heb die analoge dreams gedownload, echt wel tof.

Ik hoop wel dat er snel een versie 3 van de MPC Bible komt, wanti die vond ik zeer behulpzaam.
Ik vind deze versie tot nu toe wel wat intuïtiever, maar het is evengoed soms even zoeken.

Vandaag met OS 3.4.1 een groot aantal keygroepprogramma's gemuteerd van de oude 2.15 versie naar de nieuwe versie. Ik ben onder de indruk geraakt van de mogelijkheden van de synth-engine die ze in deze laatste versie hebben zitten. Het geluid is vanuit allerlei invalshoeken te moduleren (2 filters, 4 lfo's, 4 envelopes), uitgebreide modulatiematrix (32 modulatiepunten) enz. Mooi vind ik ook dat je vanuit legacy mode (oude versie van 2.15) naar de 3.4.1. versie kunt schakelen binnen een keygroep programma en ook weer terug kunt naar 2.15 versie. Dus heb je op die manier 2 instanties beschikbaar per Keygroup die je snel kunt wisselen. Ook kun je tot 8 lagen geluiden stapelen. Ergo prima ontwikkeling. Ben erg tevreden

Ik kan ook niet vinden dat zij voor een SSD nog steeds FAT gebruiken!
Een beetje moeilijk omdat windows dat niet meer ondersteund!
Dan ben ik verplicht om iets te downloaden wat weer extra kost.
Ik heb zelf mijn 1 TB SSD geformateerd naar exFAT en werd meteen herkend door MPC.

Ik heb de update gedaan...maar krijg nu deze melding bij elke opstart.
Kan iemand me hiermee helpen?

Attachments

• IMG_20250124_123020.jpg
    IMG_20250124_123020.jpg
    103 KB · Bekeken: 94
Ik heb de update gedaan...maar krijg nu deze melding bij elke opstart.
Kan iemand me hiermee helpen?
ik heb m nog niet geüpdatet, wel had ik deze melding in de beta 1 versie, verdwenen bij de derde update. Ik klikte m gewoon weg en kwam wel bij het opstarten toen telkens terug (beetje irritant idd) volgens mij kon t verder geen kwaad en staat alles gewoon op zijn plaats.

Gisterenavond ook 3.4.1. geinstalleerd. Ziet er mooi uit. Werkt zeker vlotter dan 2.15

Bij Native Instruments kunnen ze via je account zo zien of je Komplete hebt. Zou fijn zijn als ze korting op de MPC versies geven onder het motto: je hebt er al een keer voor betaald. Je krijgt immers als Windows of Apple gebruiker ook beide versies. Vinden jullie ook niet?

Eens, voor mijn workflow is de 3.0 software een goede verbetering. De NI software die je nu kunt kopen wekt mijn interesse niet om eerlijk te zijn, k heb hier ook niets van ni maar ergens zou t wel sportief geweest zijn als je alles van hun planeet gekocht had, daar dan toch iets van tegemoetkoming gehad had ofzo. Zat zelf een beetje te hopen op een nieuwe mpc release. Dus deze nieuwigheden voelen voor mij allemaal wat tegenvallen (afijn een ander zal dit weer fantastisch vinden). Mvg

Back