wat is een goede mono bassline synthesizer volgens jullie?

In Morphine en de Presidents of the USA speelden ze met een stereobasgitaar

Gebruikt hij nu 2 van dezelfde snaren. Soort van chorus, dan dus.

Er is hoop… ik ga een basgitaar aanschaffen ipv nog een mono synth 😊

Verstandig! Kun je gelijk deze stemmingen uitproberen: In Morphine, he usually played a two-string slide bass guitar tuned to a fifth, and sometimes a unitar (named after the one-stringed instrument in American blues tradition), and three-string slide bass with one bass and two unison strings tuned an octave higher (usually to A). He sometimes paired bass strings with one or two guitar strings, creating the "basitar" "tri-tar" and "guitbass." The guitbass and basitar were later used by the band The Presidents of The United States of America, with whom Sandman was close friends. Mark Sandman - Wikipedia

Verstandig! Kun je gelijk deze stemmingen uitproberen: In Morphine, he usually played a two-string slide bass guitar tuned to a fifth, and sometimes a unitar (named after the one-stringed instrument in American blues tradition), and three-string slide bass with one bass and two unison strings tuned an octave higher (usually to A). He sometimes paired bass strings with one or two guitar strings, creating the "basitar" "tri-tar" and "guitbass." The guitbass and basitar were later used by the band The Presidents of The United States of America, with whom Sandman was close friends. Mark Sandman - Wikipedia
Tof 👌

Zat al te kijken om wat snaren te combineren op een oude gare gitaar.

Op een gitaar raggen is erg bevredigend. Te veel snaren en ingewikkelde akkoorden minder leuk.

In combinatie met een Uli mono synth kijk ik ook wel naar uit.

Wellicht een wasp 🐝
Klinkt lekker stoffig en gruizig.
Goed in het laag, geen idee.

Laatst gewijzigd:
hoi
heb een moog sub 37 maar wil hem verkopen omdat ik er toch niet zo van ben overtuigd, het klinkt een beetje te ruw en te koud voor mij
wat zouden jullie me kunnen aanraden als vervanger?
mag goedkoper zijn of van een ander merk
Vind de beringher MS 101 goed voor bass mooie kloon van de Roland SH 101

Back