MPC One SD-Card

Guuz

MultiMedialist
Heeft iemand hier ooit geprobeerd om de interne SD van de MPC One te vervangen voor een grotere?
Zoja, hoor ik het graag met eventuele instructies.

De MPC One heeft geen interne SD. De SD-reader kan tot 2Tb lezen/schrijven.

De 2Gb RAM maakt deel uit van het moederbord en kan niet vergroot/vervangen worden.

De MPC One heeft geen interne SD. De SD-reader kan tot 2Tb lezen/schrijven.

De 2Gb RAM maakt deel uit van het moederbord en kan niet vergroot/vervangen worden.
De One heeft 4Gb ram.
Waarvan 2Gb vrij (als ik het goed lees)

De Live 2 en X hebben 16Gb ram, waarvan wederom 2Gb vrij. De rest (die 12Gb die er meer in zit) zou gevuld zijn met soundpacks.
Dit is 'niet' uit te breiden (en al zou je het uit kunnen breiden, je hebt er waarschijnlijk niet zoveel aan, want er zitten andere hardware / software beperkingen in die het gebruik tegen zullen houden).
En daarbij zouden projecten super traag worden als je meer geheugen zou gaan gebruiken. Dat is nu al zo, als je tegen de max van z'n capaciteit aan zit. Laat staan als hij nog meer moet vullen.

Het komt er gewoon op neer dat ze gekozen hebben voor een minimale Linux configuratie van xx jaar geleden en daar een nieuwe OS, touchscreen, inputs etc. en een ingebouwde midi controller op hebben geschroefd.
Best knap wat ze er allemaal uit weten te persen.
Alleen soms zou je willen dat ze een x een V2 uit zouden brengen met (bijv.) dubbel het geheugen etc.
Dan kon je nog meer plugins etc. laden.
Maar goed, we hebben altijd de laptop nog ;P

En daarbij zouden projecten super traag worden als je meer geheugen zou gaan gebruiken. Dat is nu al zo, als je tegen de max van z'n capaciteit aan zit.

echt? da's jammer.. je zou verwachten dat hij minder kan laden, maar wel contstant en strak blijft qua bediening/UI..

echt? da's jammer.. je zou verwachten dat hij minder kan laden, maar wel contstant en strak blijft qua bediening/UI..
Of het 'echt' is kan ik niet zeggen, maar het is gebaseerd op de volgende logica:
Een project wat tegen de max aan zit qua sampletijd is nu best traag qua laden.
De reden daarvan is (wederom gebaseerd op eigen logica) dat de samples in het werkgeheugen geladen moeten worden met een conversie naar een standaard 32 bit floating point, wat tijd nodig heeft (en waarschijnlijk zullen er wat velden gevuld worden met eigenschappen, maar dat zal niet te veel tijd kosten).
Dus hoe meer samples, hoe meer 'laad' tijd.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd qua geheugengebruik van samples etc.

Dus hoewel je dan meer geheugen (tijd) zou hebben, heb je ook meer 'conversie' tijd. = meer laadtijd.
Dat is mijn boerenlogica, maar volgens mij (ik geef mijzelf graag gelijk) klopt dat wel.

Oh ok. Ik dacht dat je sprak uit ervaring.. Zo'n MPC zou niet mogen haperen maar gewoon altijd snappy moeten zijn qua bediening..

Oh ok. Ik dacht dat je sprak uit ervaring.. Zo'n MPC zou niet mogen haperen maar gewoon altijd snappy moeten zijn qua bediening..
Nog niet.
Ik heb er een paar keer bijna één gekocht, maar beschikbare tijd en budget zijn redenen geweest om nog niet op de 'koop' knop te drukken.
Het gaat om laadtijden (dat heb ik overigens niet specifiek benoemd, sorry) . Dus als hij eenmaal een project ingeladen heeft, dan maakt het niks meer uit (omdat hij vanuit z'n geheugen kan werken).

Back