[80's] Stikkers - Reunion

Super rercreatie van '80s sound. Klinkt echt net alsof het toen opgenomen was. Heb je hiervoor hardware of sofsynths gebruikt? Qua compositie is het inderdaad heul erg Don't Go van Yazoo inderdaad. Wat ik wel cool vind is het stuk van 1:50, dat geeft een soort experimentele touch aan je track die je toendertijd enkele op de 33" versies vond.

Qua compositie is het inderdaad heul erg Don't Go van Yazoo inderdaad.

Voordat ik aan het nummer begon hoorde ik dat de lead van Don't Go van Yazoo was gemaakt met een ARP 2600. Toen heb ik dit geprobeerd na te maken met een 2600 emulatie en dat lukte enigszins. Vanuit daar ben ik iets nieuws gaan zoeken, maar wel in dezelfde toonladder (wat een gek woord als je "scale" of "key" gewend bent) gebleven.

Niet slecht, maar ik zou die yazoo-synth afgewisseld hebben met een andere synth. Nu klonk het wat langdurend en droogjes, maar wel een hele mooie plaat hoor!

Haha, nice. Ik zou die Yazoo-lead er helemaal uit halen, die verwijst zowel qua melodie als klank veel te veel naar de mosterd (van Abraham). En daarmee wordt de aandacht voor rest, die als basis tof genoeg is, nogal weggedrukt. Ik zou er een heel andere lead voor nemen, en/of iets met een vocoder bijvoorbeeld.

Haha, nice. Ik zou die Yazoo-lead er helemaal uit halen, die verwijst zowel qua melodie als klank veel te veel naar de mosterd (van Abraham). En daarmee wordt de aandacht voor rest, die als basis tof genoeg is, nogal weggedrukt. Ik zou er een heel andere lead voor nemen, en/of iets met een vocoder bijvoorbeeld.
Na een uitgebreide discussie in een andere thread de hoofdmelodie maar aangepast. Ik ben zeer benieuwd wat je er nu van vindt!

Back