Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Af en toe werkt de vrijheid van een DAW als Reason heel inspirerend voor mij.
Ik had wat beelden geschoten in het bos met de jongste en wilde daar een 'lofi-beat' bij maken.
De basis akkoordenprogressie is ingespeeld in Analog Lab 4, waarbij ik het midi geheel heb gebounced en die sample in Grain heb gebruikt om hem wat meer 'texture' te geven.
De eerste progressie leende zich ook goed voor een 'terugspelen', dus dat kwam toevallig zo uit.
De bas is ingespeeld met het rack instrument 'Monotone'.
Het belletje is een Scenic preset met tape saturation van Scream 4 en wat Radio effect van Audiomatic.
Drums zijn losjes ingespeeld met Umpf Retro Beats.
Met twee Pulsar LFO generators heb ik wat panning en pitching variatie aangebracht in de instrumenten.
Alles is via een Bus door Arturia Tape Mello-Fi gehaald.
Reverbs komen van de RV7000 en Supermassive.
De spaarzame delay komt van THE ECHO.
Veel Reason stock instrumenten / devices dus en Arturia.
Ik had wat beelden geschoten in het bos met de jongste en wilde daar een 'lofi-beat' bij maken.
De basis akkoordenprogressie is ingespeeld in Analog Lab 4, waarbij ik het midi geheel heb gebounced en die sample in Grain heb gebruikt om hem wat meer 'texture' te geven.
De eerste progressie leende zich ook goed voor een 'terugspelen', dus dat kwam toevallig zo uit.
De bas is ingespeeld met het rack instrument 'Monotone'.
Het belletje is een Scenic preset met tape saturation van Scream 4 en wat Radio effect van Audiomatic.
Drums zijn losjes ingespeeld met Umpf Retro Beats.
Met twee Pulsar LFO generators heb ik wat panning en pitching variatie aangebracht in de instrumenten.
Alles is via een Bus door Arturia Tape Mello-Fi gehaald.
Reverbs komen van de RV7000 en Supermassive.
De spaarzame delay komt van THE ECHO.
Veel Reason stock instrumenten / devices dus en Arturia.