GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Je hebt toch ook maar één lief?
Met blaas en snaarinstrumenten misschien? Als je er midi op kan installeren heb je geen last van het zwart-witte interface om ze aan te sturen.
Dat zeggende vind ik een Wurlitzer wel een verrekt lekker klavier hebben.. zeer inspirerend.. maar een beetje gewogen keybed met midi en je bent er ook..

Maar ik heb dus niets met gear verzamelen en daar dan geen tracks mee te maken.
Dat vind ik zonde maar dat is mijn beleving.
Er zijn ook mensen die lauter sounddesigner zijn of keyboard spelers die het gewoon bij hun presets houden.
Allemaal best. Maar mijn persoonlijke beleving gaat om tracks.
Bij mij gaat het dus niet alleen om tracks, ik heb hier dan wel geen piano staan omdat zo'n ding nogal wat ruimte in beslag neemt, maar als ik er een had staan, of ik ben ergens waar er een staat, dan speel ik er op. Voor de leuk, en na een tijdje stop ik met spelen en gaat de klep dicht. Geen track gemaakt, toch piano gespeeld.
Als ik gitaar kon spelen dan zou ik daar ook af en toe op spelen, zonder dat ik er een track mee maak, gewoon spelen voor de leuk.
Idem als ik kon drummen of welk instrument dan ook. Zo ook met een synth of een combinatie van synths en andere gear. Het is gewoon leuk om er mee te spelen.
Vroeger maakte ik tracks met hardware, dus lukte best, maar net zoals MacGyverGear aangaf, op een gegeven moment kom je op een punt dat het er niet meer zo toe doet, ook om redenen die hij aangaf, maar ook om andere redenen die buiten het muziek maken liggen. Dus, tracks maken is leuk, maar heeft voor mij geen prioriteit meer. Spelen vind ik nog steeds leuk, het geeft plezier en ontspanning. Mocht ik dan toch nog eens een complete track maken, dan joepie, harstikke leuk, maar het is geen doel meer. Eerder zonde van de tijd om het veel te doen, 2 jaar geleden heb ik 3 of 4 tracks gemaakt in een maand tijd, helemaal afgemixt en kloppend enzo, maar wel een kleine maand tijd die er in heeft gezeten. Dat gaat me een beetje ver allemaal anno nu, er is meer te doen dan weken in mijn studio te zitten.
Dan kan het een beetje overdreven zijn om veel spullen te hebben, of zelfs ongebruikte spullen weer weg te doen, maar wat boeit het ? Beter dan die ongebruikte spullen te laten staan. Achter alles zit een reden, ik hoef niet alles uit te leggen, ik doe gewoon mijn ding, en af en toe post ik toch eens een track, en dan is het mooi toch.. ? :)

Als ik gitaar kon spelen dan zou ik daar ook af en toe op spelen, zonder dat ik er een track mee maak, gewoon spelen voor de leuk.
Vroeger speelde ik gitaar, dat gaat nu niet meer maar die staat nog steeds op een standaard in een hoekje in de huiskamer omdat ik het net als een mooi kastje leuk vind om te zien.
Dan kan het een beetje overdreven zijn om veel spullen te hebben, of zelfs ongebruikte spullen weer weg te doen, maar wat boeit het ?
Toen ik afgelopen winter van een ééngezinswoning naar een driekamerappartement ging heb ik wat weggeven en wat dingen naar de kringloop gebracht omdat ik teveel spullen had maar ik heb bijv een paar mooie stripboekverzamelingen en die staan in een paar dozen in de berging, die ga ik niet wegdoen maar vind het gewoon leuk om te bewaren en voor mij is dat prima.

Ik vind muziek maken ook leuker dan tracks maken. Ik maak bijna iedere dag muziek, maar per jaar rond ik maar een handvol tracks helemaal af. De reis is het doel of zoiets. Heerlijk gewoon de gear aanzetten en beetje spacen, of de opnameknop nu aanstaat of niet.

Je zou gemakshalve kunnen stellen dat het dus geen fluit uitmaakt of je een grote of kleine verzameling synths hebt, muziek of tracks maakt of wellicht wel beide. Of dat je gear koopt om lekker naar te kijken. Allemaal dikke prima.

Lekker blijven kopen mensen. Dan kunnen we hier heerlijk oeverloos blijven lullen over synths.
stoppen kan altijd nog.

@19vierentachtig ja natuurlijk. Is er een authoriteit dan die dat bepaald? Gelukkig leven we in een vrije wereld.

Ik heb er ook niets op tegen als mensen geen tracks maken.
Doe lekker waar je blij van word.
Want dat moet iedereen toch echt zelf weten.
Net zo min heb ik echt geen zin om covers te spelen.
Anderen vinden dat juist weer prachtig.
Leuk toch. Verschillende belevingen, motivatie en insteek.

Wat je met je spullen en leven doet moet je lekker zelf weten.
Dat hoef je niet te verantwoorden op een een of ander forum.

Ik kwam voor werk bij een gezin met een heel dure villa in Wassenaar.
Mevrouw had een prachtige vleugel staan.
Mijn collega kon wel spelen.
Mevrouw zelf kon er net "boer er ligt een kip in het water op spelen".
Ik moest daar wel om lachen.
Moet die mevrouw toch zelf weten?

Maar het valt me wel op dat een simpele persoonlijke mening weerstand op wekt.
Dus blijkbaar ligt het bij sommige toch wel gevoelig.

Maar het valt me wel op dat een simpele persoonlijke mening weerstand op wekt.
Dus blijkbaar ligt het bij sommige toch wel gevoelig.
omdat die simpele persoonlijke mening gebaseerd is zonder kennis van iemands persoonlijke redenen om iets aan te schaffen of weg te doen maar je er wel door blijft gaan over dat je 'daar' niks mee hebt. :)

omdat die simpele persoonlijke mening gebaseerd is zonder kennis van iemands persoonlijke redenen om iets aan te schaffen of weg te doen maar je er wel door blijft gaan over dat je 'daar' niks mee hebt. :)
Schaf de synthforum dan maar af.😁

Ik denk dat de “Schok” van wat er al was en de laatste jaren bij is gekomen voor veel peeps toch enig trauma met zich mee zal brengen. Heb ik wel de juiste Synth complex.

Op zich ben ik ook klaar maar ik weet ook dat ik toch wel weer nieuwe gear zal kopen, gewoon om mee te spelen, niet omdat het nodig is.
Zo'n Behringer MS5 als die gunstig geprijsd is, tjsa, niet te versmaden, UBXa heb ik dan weer minder mee, maar een Kobol expander, tjsa, ook wel weer lekker. Mocht die Synthi kloon uitkomen en kost hij niet al te gek veel, dan zie ik die toch ook hier wel verschijnen al heb ik het ding helemaal niet nodig. Wat hebben we nog meer voor lekkers dat er aankomt ? Het houdt niet op gewoon.. :D

Natuurlijk helemaal fout om iets van Behringer te willen maar principes werken vaak eerder tegen me dan voor me heb ik achter gekomen dus dat is geen criterium meer.
Nog genoeg andere merken natuurlijk ook die leuk spul maken, maar het is niet voldoende in beeld bij me om er lust voor te krijgen uitzonderingen daargelaten. Ik wil in ieder geval geen heel grote bedragen meer neer leggen voor synths, toch wel een criterium dus, de prijs.

Kon me net inhouden

1C9FD20B-1F2D-4347-AC42-A22C3B5DC4E3.jpeg

Look Mum Computer heeft nu een orgel in z'n Museum. Die komt uit een huis. Lekker voor je buren ook 😀 Op z'n YT kan je zien hoe dat huis was.

Op die ene persoon na die door GAS dakloos wordt, vind ik het nogal opgeblazen onzin. De meesten met GAS die hebben genoeg geld om duur speelgoed voor zichzelf te kopen, dus wat valt er dan te huilen?
Het is een samenzwering van synthfluencers die er binnenkort zelfhulpboeken voor gaan uitbrengen 🤣

Synthfluencers geniaal, ik heb uit geheime bronnen ook vernomen dat Bax 3 medewerkers op synthforum heeft laten infiltreren;)

Back