Maar ik heb dus niets met gear verzamelen en daar dan geen tracks mee te maken.
Dat vind ik zonde maar dat is mijn beleving.
Er zijn ook mensen die lauter sounddesigner zijn of keyboard spelers die het gewoon bij hun presets houden.
Allemaal best. Maar mijn persoonlijke beleving gaat om tracks.
Bij mij gaat het dus niet alleen om tracks, ik heb hier dan wel geen piano staan omdat zo'n ding nogal wat ruimte in beslag neemt, maar als ik er een had staan, of ik ben ergens waar er een staat, dan speel ik er op. Voor de leuk, en na een tijdje stop ik met spelen en gaat de klep dicht. Geen track gemaakt, toch piano gespeeld.
Als ik gitaar kon spelen dan zou ik daar ook af en toe op spelen, zonder dat ik er een track mee maak, gewoon spelen voor de leuk.
Idem als ik kon drummen of welk instrument dan ook. Zo ook met een synth of een combinatie van synths en andere gear. Het is gewoon leuk om er mee te spelen.
Vroeger maakte ik tracks met hardware, dus lukte best, maar net zoals MacGyverGear aangaf, op een gegeven moment kom je op een punt dat het er niet meer zo toe doet, ook om redenen die hij aangaf, maar ook om andere redenen die buiten het muziek maken liggen. Dus, tracks maken is leuk, maar heeft voor mij geen prioriteit meer. Spelen vind ik nog steeds leuk, het geeft plezier en ontspanning. Mocht ik dan toch nog eens een complete track maken, dan joepie, harstikke leuk, maar het is geen doel meer. Eerder zonde van de tijd om het veel te doen, 2 jaar geleden heb ik 3 of 4 tracks gemaakt in een maand tijd, helemaal afgemixt en kloppend enzo, maar wel een kleine maand tijd die er in heeft gezeten. Dat gaat me een beetje ver allemaal anno nu, er is meer te doen dan weken in mijn studio te zitten.
Dan kan het een beetje overdreven zijn om veel spullen te hebben, of zelfs ongebruikte spullen weer weg te doen, maar wat boeit het ? Beter dan die ongebruikte spullen te laten staan. Achter alles zit een reden, ik hoef niet alles uit te leggen, ik doe gewoon mijn ding, en af en toe post ik toch eens een track, en dan is het mooi toch.. ?