Waldeinsamkeit (Für Klaus)[Ambient]

Seva Randeep

Curator of Noise
Aural Films wil op 4 augustus (verjaardag van Klaus) een Klaus Schulze-compilatie-album uitbrengen met muziek van diverse artiesten. Daar heb ik deze track voor gemaakt.

Is het een track die op dat album zou kunnen? Ik werk er nog aan.

Ik zou Waldeinsamkeit anders afbreken.

Net als zoveel van je muziek vind ik het een mooie track.

Dank voor het compliment.

Hoe zou je het afbreken dan? Er een echt einde aan maken?

Sorry, ik was niet duidelijk. Er staat nu 'Walde-insamkeit'. Dit zou 'Wald-einsamkeit' moeten zijn.

Totaal niet belangrijk, want het gaat om de muziek!
Aha :-) Ik heb het ook maar opgezocht. Ik zocht op een mooi Duits woord. Dit woord kwam bovendrijven. Ik vond het wel bij mijn muziek passen. Maar volgens Wikipedia schrijf je het gewoon als Waldeinsamkeit – Wikipedia. Dus zonder koppelteken. Het is een term uit de Romantiek.

Mooie track waarbij de spay geluiden op de achtergrond de track "dragen". Mogelijk kun je het intro deel nog interessanter maken door elementen van de melodie die je in het midden en einde hoort hier als een soort van teaser te introduceren.

Het is in de schulze stijl, dus dat past prima zo’n zo’n album. De bitcrusher vind ik de grote aandachtstrekker van de track, heel mooi toegepast, subtiel en maakt het helemaal iets van jou.

wel vond ik die noise risers wat te veel, die zitten er veel te vaak in en nog behoorlijk hard in de mix ook, ik vond het mega afleiden van de melancholische sfeer die je weet op te roepen met de rest van de sounds en melodieen. ik zou dat zachter zetten en misschien wat minder vaak toepassen. Maar dat is denk ik ook een smaak kwestie, ik kan me voorstellen dat veel het niet met me eens zijn.

Mooie track weer!

Gaaf! En dan eigen werk, ter ere van? Of covers?

Waarom schrijf jij het dan mét? :)

Als je 't zeker wil weten, beter niet afbre
Hahaha ik snapte niet goed wat er bedoeld werd. Maar het ging dus over het plaatje :-) Dat is nu veranderd.

Ik zal een topic aanmaken over dit onderwerp.

De noise achtige elementen spreken me niet zo aan, desondanks zeer mooi sfeertje neergezet.

Ik denk dat de track zeker op een album zou passen. Mooie mijmerende atmosfeer die kenmerkend is voor Klaus.
De FX vind ik wel wat te weinig gevarieerd/voorspelbaar. Is wat mij betreft nog punt aandacht om e.e.a. naar een hoger niveau te tillen.

Mooie ambient hoor:okdan:
Er zit een hoog (Berlijnse school) niveau in dit nummer...:okdan:
Het zou zo op de compilatiealbum kunnen...

Het mogelijks van componeren is het afstappen van waar je mee bent groot gegroeid en
een compleet nieuwe stijl neer te zetten...(in elke muziekgenre)
dat gaat alleen experimenteel...

Mooie recording trouwens...:okdan:

Er zit een hoog (Berlijnse school) niveau in dit nummer...:okdan:
Dat is ook de bedoeling, toch? :-) Dank dat je het opmerkte. Geen idee of ik het goed doe, maar bij Berlijnse school denk ik heel erg aan eenzaamheid, troosteloosheid etc. Vandaar ook mijn keuze voor de titel.

Zekers,
Het is tenslotte een ode dus komen er gelijkenissen die jou nummer bijna niet te horen zijn en dus een compleet nieuw ambient nummer ontstaat en da's goed :okdan:
Toch zitten er bekende stukjes 'Klaus Schulze'-/fragmenten/sampels/seq/etc die de beluiseraar dan niet kan plaatsen maar toch bekend in de oren klinkt...

Ik heb naar de kritiek geluisterd en de track aangepast.

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar dat ben ik eigenlijk nooit ;-)

Hier is ie nog een keer dan hoef je niet naar boven te scrollen als je nog eens wil luisteren.

Back