Return To The Unknown

Het is een zeer zeer mooi nummer, maar hij is voor mij te melig, te minimaal, zodus ook te lang. Maar je hebt weer een prachtnummer uit je mouw getoverd!

Bijzondere track zeg, echt knap gemaakt! :okdan:
Dat mid synth lijntje wringt wel behoorlijk af en toe. Geeft op zich een mooi effect, maar je zou het wat spaarzamer kunnen toepassen. Zodat je meer contrast krijgt en de mooie harmonieën van de vocal ook eventjes helemaal zuiver te horen zijn.

Ik vind het een heel mooi nummer. Haar stem en melodie zijn super, en het mid synthje is echt heel mooi sounddesign. Enkel de drums vind ik nogal mak, en op sommige ogenblikken (1:38 bv) breekt het zelfs de vibe van het nummer. Heel van de drums zijn 8ste noten, ik zou denk ik een ietsje jazzier ritme proberen erin te brengen (meer ride ipv hhat, ook). Ik begrijp dat je de drums niet te veel prominentie wil geven, maar het is nu eerder een remmende factor eerder dan een ondersteunende rol.

Ja mooi nummer :okdan:
Ben het eens met opmerking rond de te starre drums, daar mag meer swing in. Maar vocalen zijn prachtig en achtergrondgeluiden passen daar goed bij.

Mooie track, Robi! De vocals passen er goed bij, fijne vibes.

Denk qua mix dat de percussie nog wel wat (sub)laag kan gebruiken.

Of laten aanvullen met een dikke baslijn. Die ontbreekt nog, in mijn beleving.

Ik hoor het spoor, die die functie zou moeten hebben. Da's die "schurende partij" toch? Heel cool, trouwens. Ben er fan van, zou deze track een stuk saaier vinden, als dat schurende eruit gehaald zou worden.

Maar goed, dat spoor zit voor mij niet op de plek waar ik een baslijn zou verwachten. Misschien iets Moog-achtigs, of een "echte" basgitaar, als die mogelijkheid er is..? En dan kan de percussie wat dunner blijven. Of je mixt er naar smaak nog wat laag bij in.

Origineel nummer, bijzonder om hier zo aan te treffen. Unieke sfeer. Ik vind het een heel goed nummer, de mix/ productie mist een beetje diepte en ruimtelijkheid denk ik, maar niet storend. Knap gemaakt!
Ik moest een klein beetje aan St Vincent denken.

Wat voor gear gebruik je?

Mooi gedaan Jeroen. (had ik ook al op YT gezegd)
Het enige wat me opviel is dat de zang een beetje 'op' de muziek ligt ipv er in.
Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel.

Mooie track, Robi! De vocals passen er goed bij, fijne vibes.

Of laten aanvullen met een dikke baslijn. Die ontbreekt nog, in mijn beleving.

Ik hoor het spoor, die die functie zou moeten hebben. Da's die "schurende partij" toch? Heel cool, trouwens. Ben er fan van, zou deze track een stuk saaier vinden, als dat schurende eruit gehaald zou worden.

Maar goed, dat spoor zit voor mij niet op de plek waar ik een baslijn zou verwachten. Misschien iets Moog-achtigs, of een "echte" basgitaar, als die mogelijkheid er is..? En dan kan de percussie wat dunner blijven. Of je mixt er naar smaak nog wat laag bij in.

Bedankt nog voor je interessante feedback.
Leuk om te lezen.

Origineel nummer, bijzonder om hier zo aan te treffen. Unieke sfeer. Ik vind het een heel goed nummer, de mix/ productie mist een beetje diepte en ruimtelijkheid denk ik, maar niet storend. Knap gemaakt!
Ik moest een klein beetje aan St Vincent denken.

Wat voor gear gebruik je?

Dank je wel voor je reactie.
Ik gebruik oa Omnisphere en Kontakt.

Back