Monitors naast je oren geplaatst ipv van voren - slim?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Tja waarom niet? Een hoofdtelefoon zit ook direct op je oren.. dus zijn monitors direct gericht op je oren vanaf de zijkant een goed idee? Dan hoor je duidelijk links en rechts lijkt me, zeg maar een soort grote koptelefoon....

Screenshot 2022-10-08 at 19.44.41.png

Dus niet hetzelfde als een hoofdtelefoon aangezien geluiden uit linker en rechter telefoon worden gescheiden door…
….eh….
Kop

Geen goed idee om diverse redenen. Maar kijk zelf naar de foto, is de beste man een track aan het afmixen?

Amtwoord: nee, hij is aan het DJen en gebruikt de speakers niet eens op de foto (hij heeft namelijk een koptelefoon op).

okay, even concluderend: geen goed idee :)

Geen goed idee om diverse redenen. Maar kijk zelf naar de foto, is de beste man een track aan het afmixen?

Amtwoord: nee, hij is aan het DJen en gebruikt de speakers niet eens op de foto (hij heeft namelijk een koptelefoon op).
Heheh, hij gebruikt die speakers echt wel die headphones zijn om de “stille” plaat er in te mixen. 😂

Heheh, hij gebruikt die speakers echt wel die headphones zijn om de “stille” plaat er in te mixen. 😂
En dan nog blijft het een slecht idee 😉

Volgens mij heet de beste man Joris Voorn en snapt hij best wel iets van geluid. Ik denk dat hij in zijn productie hoekje zijn monitors wel goed heeft staan.

Ben ik het zeker mee eens. Die YouTube sets van hem zijn ook echt dik. Al die productie clips

Inderdaad, heeft de genelec's als dj monitor. Een beetje vertekend beeld, op onderstaande foto's is wat meer te zien.

Beste man is Joris Voorn.

1665264270608.jpg

1665264387110.jpg

Volgens mij heel normaal in de dj wereld om zo je monitoren te plaatsen (aan weerszijden) i.p.v. zoals een normale studio opstelling te hebben. Heeft o.a. te maken met het formaat van de speakers die het niet niet echt ideaal maken om als een studio driehoek te plaatsen. Maar voor het maken van muziek lijkt me dit niet echt ideaal!

Misschien speelt de anatomie van het oor ook mee? Joost heeft z'n monitoren liever niet van voorn want hij heeft geen flaporen.. :D

Maar serieus.. Met floor monitors vind ik het echt een verschil (op een podium). Liever 1 naast me ipv 1 voor me, dan hoor ik het somehow altijd minder goed.. Maar waarschijnlijk speelt de hoek vanaf de grond ook mee dan?
Ik vind het pseudo-effect van een 5.1 geluidssysteem ook wel fascinerend. Je kunt in theorie met 2 oren alleen maar links en rechts waarnemen maar als je je ogen dicht doet hoor je toch geluid achter je..

Kennen jullie van die 'Sound Showers'? Echt fascinerend.. als je er onder staat hoor je de speaker wel die boven je zit, doe je 2 stappen naar links is het opeens stil..

Interessant!! Werkt met phase canceling.
Cardioid is ook zo'n truc.. dan keer je 1 van je 2 subs om. Vertraagt het geluid met een aantal miliseconden (afhankelijk van de constructie / type subwooer) en zuigt het geluid dan als het ware aan de achterkant weg en krijgt een deel aan de voorzijde terug. Mid/hoog is redelijk goed te sturen maar sub is echt overal. Dit is de manier om aan de rand van de stad of woonwijk een feestje te geven zonder gezeur..

coole techniek idd... anti-geuid'...

Back