Gloomy's Tracks? Allemaal in 1 draad.

Dank je wel, @Montfrooij :)

Een polytoxicomaan is iemand die alle drugs en pillen neemt die men hem/haar voorschotelt, bij wijze van spreken.

Nog iemand van pure Gold?

Alleen weed voor mij, en wat benzo's, voor de rest is alles verleden tijd. Dus de hevige ervaringen zijn "hopelijk" van de baan. Maar ja, je weet wat ze eggen hé: "eens junk, altijd junk".
Thanks maat!

Wat dacht je van wat Latin percussie? Timbalen, conga, cowbell of bongo’s geven het iets Braziliaans en vrolijks.
De simpele Tiesto Trance beat en het vrolijke gezang vormt geen samenhangend geheel.

Maar na bijna 4 jaar is het mij dan toch gelukt om weer in te loggen in dit forum.

op deze had ik toch graag feedback gehad. Wees jij zo lief?

@Googol , is het deze waarover je het hebt? Ja man, out of sync en chaos zijn zowat mijn middelnamen als het aankomt op muziek. Ik weet dat de vocalen niet in de mix liggen, maar dat doe ik met opzet. Ik verras de luisteraar, want tenslotte blijft het 1 geheel. Dank je wel makker!

Find It In Your Mind

Piano klinkt me nét iets te "unquantized" (met name de akkoorden).. human feel, prima, maar ook dat mag binnen de perken blijven. Gek sprongetje op 2:33, lijkt op een wat slordige knip. Voor de rest prima track, coherent, de sporen vullen elkaar goed aan, met een fijne "open" mix.

Carbon 0-1

Deze moet in een game. Punt.

Met deze track zie ik mezelf door de menu's gaan, m'n character pimpend, mezelf voorbereidend op die volgende race of battle - maar ook tijdens het spelen zelf zou deze fijn zijn... erg tof! Geen opvallend gekke dingen gehoord. Stem is slecht verstaanbaar, wellicht, maar dat vind ik hier niet zo erg, zelfs prima, hoort een beetje zo te zijn. In tegenstelling tot de stem in....

This Is Not Me

... Deze zanglijn had er echt een stuk meer bovenop mogen liggen, het lijkt nu op een instrumental met wat achtergrondzang. Weet niet of ik het goed hoor, maar heb je een sidechain-comp op de stem gezet? Daar de wet/dry balans misschien van terugdraaien (naar droger), dan hoeft 'ie niet zo te vechten om een plek in de mix maar leg je 'm er meer overheen.. Plus volume gewoon wat hoger. Overige partijen niet zo snel iets op aan te merken.

I Never Lose

Begint heel interessant, maar wordt een rommeltje door de verschillende maatsoorten. De intro (en outro) heeft 6/8 als maatsoort, na de intro komen daar 4/4 partijen bij (de hihats en zang), dat botst voor mij te hard.

Ever Here

Solide track. Weinig op aan te merken, alles lijkt goed op z'n plek. Er hadden nog een paar "psssieeuwww"-sweepjes ofzo bij gekund, op de achtergrond.. maar niet per sé.

Tied Money

Als deze is geïnspireerd door @vink, vind ik de titel interessant. :)

Ik hoor inderdaad overeenkomsten, vooral in het sounddesign. Voor vink-begrippen ligt het tempo wel aardig hoog, en heeft het misschien net iets te veel een groove, met name door de kick-snare en synth met het "octaaf-loopje".. Maar precies dat maakt het van jou. En die scapes.. ja man.. Al met al een heerlijke track, past goed bij mijn smaak..

(haha ik had "scapes" al staan, en las daarna iets over schapen...)

Last Autumn

Prachtig! Mooie inzending voor de Ambient Online collectie. Misschien nog een paar van zulke en dan een EP/albumpje..?

Back To The Ages

Zeer geslaagde track. OPL/FM-metal - vet man. Goede mix, samenhang en die stem pas er heel goed bij. Ik weet nog niet zeker of ik een diepe kick mis... zoals de booommmm van Prodigy's Firestarter, zeg maar..

Sis Arps

Wat een heftig en verdrietig verhaal. Maar wat gaaf, dat deze ode zo waanzinnig vrolijk is. Good call. Zo mag het zijn.

En, ondanks de hoeveelheid percussie (en andere elementen) wordt het geen wirwar - netjes.

I'm Pure Gold

Ik versta er niets van, en bij deze track had ik dat graag gewild. Vocal loopt er ritmisch een paar keer ook flink naast. Wel weer een lekkere potpourri van stijlen :) Je tracks met meer focus hebben m'n voorkeur, waarschijnlijk zijn die ook wat makkelijker om af te mixen - maar deze productie komt een heel eind.

Guess I Don't Know

Vocal vind ik niet zo. Autotune, meh.. en ritmisch ook (te) scheef. Maar... de synth-riff is waanzinnig...! Ik ben een sucker voor mineur-en-dan-heeeeel-even-een-nootje-majeur... en dat doet deze - heerlijk!

How To Loot Brazil - Not Exactly White (Gloomy Remix)

Te rommelig voor mijn smaak. Als het nét niet goed loopt, kan dat best fijn zijn - maar dat gaat hier helaas er wat overheen.. misschien kan je de drukte wat verminderen, en verbetert dat het gevoel van de algemene timing.

The Light Is On My Side

Oei, die "toms" staan best wel hard... en de vocal mag eruit, de timing gaat ernaast en het voegt verder weinig toe aan de track. Verder moet een trance-kenner maar even aanvullen, benieuwd wat die ervan zou zeggen.

Zo.

Ben je nu klaar?

Thanks. ;)

(Haha, nee hoor - keep 'em coming..!)

Laatst gewijzigd:
Vocal is idd wat uit sync. Misschien kan je proberen de kick op dezelfde manier uit sync te zetten. Kick uit sync klinkt niet lekker op headphones maar soms wel op de dansvloer.
Verder niks op aan te merken. Sterke productie.
Hey @Ytse, ik weet nie hoe ik dat moet doen in FL-studio + ik vind dat het aardig klinkt, dat is voldoende.. Haha, welke dansvloer?
Dank je wel, makker, van harte.

Find It In Your Mind

Piano klinkt me nét iets te "unquantized" (met name de akkoorden).. human feel, prima, maar ook dat mag binnen de perken blijven. Gek sprongetje op 2:33, lijkt op een wat slordige knip. Voor de rest prima track, coherent, de sporen vullen elkaar goed aan, met een fijne "open" mix.

** Dank je wel vriend, voor alles, amai, wie doet dat voor mij: @stoter natuurlijk. De piano is wel degelijk gequantisized. En dat gek sprongetje dat hoor ik niet. Dank.

Carbon 0-1

Deze moet in een game. Punt.

Met deze track zie ik mezelf door de menu's gaan, m'n character pimpend, mezelf voorbereidend op die volgende race of battle - maar ook tijdens het spelen zelf zou deze fijn zijn... erg tof! Geen opvallend gekke dingen gehoord. Stem is slecht verstaanbaar, wellicht, maar dat vind ik hier niet zo erg, zelfs prima, hoort een beetje zo te zijn. In tegenstelling tot de stem in....

** Te gek man, is er iemand van het forum die in de gamewereld zit. Willen jullie eens luisteren aub? Thanks stoter!

This Is Not Me

... Deze zanglijn had er echt een stuk meer bovenop mogen liggen, het lijkt nu op een instrumental met wat achtergrondzang. Weet niet of ik het goed hoor, maar heb je een sidechain-comp op de stem gezet? Daar de wet/dry balans misschien van terugdraaien (naar droger), dan hoeft 'ie niet zo te vechten om een plek in de mix maar leg je 'm er meer overheen.. Plus volume gewoon wat hoger. Overige partijen niet zo snel iets op aan te merken.

** Gewoon het volume wat hoger, maar hij staat al op het album op YouTube, dus ik kan hem niet meer aanpassen. Geen sidechain, neen. Thanks buddy. :)

I Never Lose

Begint heel interessant, maar wordt een rommeltje door de verschillende maatsoorten. De intro (en outro) heeft 6/8 als maatsoort, na de intro komen daar 4/4 partijen bij (de hihats en zang), dat botst voor mij te hard.

** Voor mij is dit nog steeds Chinees, ik vind dat er niets botst, alles is intentioneel, maar ik apprecieer je kritiek, dus dank je wel!

Ever Here

Solide track. Weinig op aan te merken, alles lijkt goed op z'n plek. Er hadden nog een paar "psssieeuwww"-sweepjes ofzo bij gekund, op de achtergrond.. maar niet per sé.

** Super, dank je wel... die psssieuwww zal moeten wachten tot een andere plaat want ook deze is al geupload, thanks kerel.

Tied Money

Als deze is geïnspireerd door @vink, vind ik de titel interessant. :)

Ik hoor inderdaad overeenkomsten, vooral in het sounddesign. Voor vink-begrippen ligt het tempo wel aardig hoog, en heeft het misschien net iets te veel een groove, met name door de kick-snare en synth met het "octaaf-loopje".. Maar precies dat maakt het van jou. En die scapes.. ja man.. Al met al een heerlijke track, past goed bij mijn smaak..

(haha ik had "scapes" al staan, en las daarna iets over schapen...)

** Jaja, de schapen moeten gewekt worden, en daar doen jullie allemaal aan mee, toch ;) Ja, speciale track dankzij Arjan.

Last Autumn

Prachtig! Mooie inzending voor de Ambient Online collectie. Misschien nog een paar van zulke en dan een EP/albumpje..?

** Jeps, een goed idee, ik heb al een nummer of zes Ambient, thanks voor de tip!

Back To The Ages

Zeer geslaagde track. OPL/FM-metal - vet man. Goede mix, samenhang en die stem pas er heel goed bij. Ik weet nog niet zeker of ik een diepe kick mis... zoals de booommmm van Prodigy's Firestarter, zeg maar..

** staat online al, maar je tip is goud waard! Thnx!

Sis Arps

Wat een heftig en verdrietig verhaal. Maar wat gaaf, dat deze ode zo waanzinnig vrolijk is. Good call. Zo mag het zijn.

En, ondanks de hoeveelheid percussie (en andere elementen) wordt het geen wirwar - netjes.

** Tof van je, alweer heel vriendelijk bedankt!

I'm Pure Gold

Ik versta er niets van, en bij deze track had ik dat graag gewild. Vocal loopt er ritmisch een paar keer ook flink naast. Wel weer een lekkere potpourri van stijlen :) Je tracks met meer focus hebben m'n voorkeur, waarschijnlijk zijn die ook wat makkelijker om af te mixen - maar deze productie komt een heel eind.

** Ook hier weer: te laat, staat online, maar je tips hou ik in mijn achterhoofd.

Guess I Don't Know

Vocal vind ik niet zo. Autotune, meh.. en ritmisch ook (te) scheef. Maar... de synth-riff is waanzinnig...! Ik ben een sucker voor mineur-en-dan-heeeeel-even-een-nootje-majeur... en dat doet deze - heerlijk!

** Ik vind de vocal mooi, dus die ga ik houden. Voor de rest: waanzinnige feedback, dank je wel stoter.

How To Loot Brazil - Not Exactly White (Gloomy Remix)

Te rommelig voor mijn smaak. Als het nét niet goed loopt, kan dat best fijn zijn - maar dat gaat hier helaas er wat overheen.. misschien kan je de drukte wat verminderen, en verbetert dat het gevoel van de algemene timing.

** Hier kan ik nog aan werken, ik weet wat te doen, dank je wel.

The Light Is On My Side

Oei, die "toms" staan best wel hard... en de vocal mag eruit, de timing gaat ernaast en het voegt verder weinig toe aan de track. Verder moet een trance-kenner maar even aanvullen, benieuwd wat die ervan zou zeggen.

** Bedoel je de kick die te luid staat, want er zitten geen toms in? De vocal blijft, ik vind hem leuk én de boodschap moet gehoord worden!!!

Zo.

Ben je nu klaar?

Thanks. ;)

(Haha, nee hoor - keep 'em coming..!)
** Hey, dit is fantastisch man. En je brengt me op een nieuw idee. Ik ga een nieuw topic aanmaken met allemaal pre-tracks, dan krijg ik feedback voordat ik hem zal uploaden. Nogmaals veel dank en geniet van de dagen. Love you!

One of my best friends is in the hospital right now and is currently under anaesthesia. Narcosis is fun, a near-death experience. She will get out quite well and she will have a nice life. I order it, I command it, and I'm grateful for it. I wish you all the luck, my dear G.K

Back