ProgHead's Modular

is ie zn geld waard? haha..
ik zal er deze week ook weer even naar kijken, maar zonder zelf de module te hebben is het wel saai...

Laatst gewijzigd:
Heb die video zojuist ook weer eens bekeken. De Cold Mac bevat een heleboel functies in één module, en dat wordt duidelijk besproken.

Wat ik me nog wel afvraag is of je met alleen de Cold Mac ook een generatieve patch kunt maken...

Een simpele test zou zijn of een output zonder inputs te gebruiken oscilleert in audio rate. Als dat niks oplevert zou je de survey knop kunnen gebruiken om misschien iets op te wekken en dan komt het op creatief patchen aan maar ik zou dan echt de module voor me moeten hebben. Het concept is wel meer gebaseerd op inputs op eerste gezicht.

Edit: als je genoeg low frequencies kunt vermenigvuldigen en dan nog een wavefolder kunt inzetten dan komt er misschien iets uit.. zou kunnen dat je een losse jack moet pluggen.. zoals rond 15.15

Laatst gewijzigd:
Zo maakt die afhankelijk van de stand van de survey knop geluid:
CM.jpg

Ik heb nog nooit zoiets gapatched of gezien dus ben wel redelijk benieuwd wat daar uit komt

Dat is niet heel spectaculair om te horen, afhankelijk van de stand van de survey knop is het stilte, of een blokgolf met regelbare frequentie, of op de grens tussen stilte en een blokgolf een klein gebiedje met chaos. Het verrassende vind ik dan ook niet het geluid dat eruit komt maar dat je met de Cold Mac überhaupt een audio signaal op kunt wekken. Met de Cold Mac kun je dus meer dan bestaande (audio) signalen bewerken.

Ik zal vandaag nog even proberen of je met de Cold Mac ook interessanter audio kunt opwekken.

Nog verder uitgeprobeerd. Je kunt de Cold Mac nog wel eenvoudiger als oscillator patchen:

ColdMac.jpg

Maar een interessante generatieve patch met alleen de Cold Mac lukte me niet.

Ok mooi, en is het mogelijk om de simpele output zoals boven door een op de cold mac wavefolder patch te halen?

Probleem is dat op de MAC Output alles gesommeerd staat. Je kunt als de oscillator patch draait niet parallel op dezelfde Cold Mac nog een andere patch aanbrengen zonder de oscillator patch te beïnvloeden. Ook valt er aan een blokgolf op zich heel weinig te wavefolderen. Het lukt me op het moment even niet er nog iets mooiers van te maken.

Ik heb wel een buffered multiple gebruikt, maar die tel ik niet mee want die had ik ook door stackable patch kabels (of hulpmiddelen zoals in je plaatje) kunnen vervangen. ;)

Stoutert! Haha, nou ok. Tis trouwens wel de moeite om te analyseren wat gecombineerde signalen bufferd of unbufferd doen.

Back