opnieuw samen met singer Muna

sommige harmonieen kloppen niet zoals bijv op 1.19, komt dan vals samen. Het klinkt al als pitch corrected maar dan naar de verkeerde pitch, eentje moet een semitone omhoog of de ander omlaag, afhankelijk van wat je leidend vindt.
Verder sluit ik me aan bij NL, qua gramatica nog het .e.e.a. te doen. Maar verder leuke track.

Dat is een bewust toegevoegde ad-lib, die bewust een beetje afwijkt. ;)

Ik had em gisteren ook geluisterd.. heel mooi.. Gek genoeg kreeg ik daarna flashbacks van "Lorde - Royals". Het lijkt er qua sfeer en vocals best wel op..
De zang kan misschien hier en daar ook nog meer op de tel getrokken worden.. of een nieuwe take?? Vanuit het vocalist perspectief weet ik dat zoiets ook groeien moet..

One day, I look in the mirror
And gently I sang to my reflection

je hebt hier last van proximity, bass ummhhh en plops, laat haar verder van de mic en gewoon rustig praten, dan komt hij er beter uit.
verder nog veel mud in de vocal draai die high pass nog maar een stukje verder omhoog, richting de 80 - 90hz en geef haar eens wat meer tussen de 2-2.5kHz dan trek je de vocal meer open. Verder qua de-ess niet alles squashen, maar haal de harshness eruit. Ook hier weer zingen met iets meer afstand en input levels goed in de gaten houden. Niet te hoog en zeker niet opnemen door een compressor, maar deze pas op de take toepassen.

One day, I look in the mirror

je hebt hier last van proximity, bass ummhhh en plops, laat haar verder van de mic en gewoon rustig praten, dan komt hij er beter uit.
verder nog veel mud in de vocal draai die high pass nog maar een stukje verder omhoog, richting de 80 - 90hz en geef haar eens wat meer tussen de 2-2.5kHz dan trek je de vocal meer open. Verder qua de-ess niet alles squashen, maar haal de harshness eruit. Ook hier weer zingen met iets meer afstand en input levels goed in de gaten houden. Niet te hoog en zeker niet opnemen door een compressor, maar deze pas op de take toepassen.
Oh van die sample heb ik meerdere opnames. Vaak doet ze 'm 4x achter, of nog ff over. Maar dat gesproken begin, mocht van mij wel een beetje rauw klinken....

Geüpdate.;)
Hoe vinden jullie 'm nu?

Laatst gewijzigd:
Nou, als je weer eens zoiets maakt en hier plaatst dan hoop ik dat ik het niet over het hoofd zie. Geweldig mooi !

De tweede versie die je hier een paar replies boven plaatste klinkt zoveel beter dan de eerste. Hard gewerkt, met resultaat. Tof dat je zoveel tips kreeg van de andere leden. Mooie zang en de productie past er ( nu ) helemaal bij. Persoonlijke noot: de cymbalen komen er wat fel door voor mij maar dat duidelijk de keuze die jullie maakten, all good dus.

Prod. by Dozart

Lyrics:

One day, I looked in the mirror

You lived a life of giving a lot
Patterns of pleasing
A life of survival
A life based on fear

You were giving and giving
Just from an unknown emptiness
You think you fade away in it
Day by day
And you lose everyone you love
And you don’t know why

So there you lie
In the corner of your life
With a cold cramped body
Bathing in a river of tears
And still you don’t know why
This ever happened
in your life

Refr.
So I lay down and I surrender
Surrender to life
I close my eyes and I surrender
And let me guide through life

Now everyone is gone
All that’s left is you
You feel hopelessly lost and abandoned

There is still that little pulse
Even your heart is broken
Will you give it up or continue?

Very carefully you looked around
All you see is no-thing, nothing
Everyone is gone

And all that’s left, yes all that’s left
Stays unspoken

It’s creaming inside
Every day and every night
And still you don’t know why

Gently you lay your head down
Your fragile heart is still alive
All you can do is surrender
Surrender to life

Maybe even when you ever die
You still don’t know why

So I lay down and I surrender
Surrender to life
I close my eyes and I surrender
And let me guide through life

Dit is inderdaad een supergoed afgewerkte versie met een geweldige sfeer :okdan:. Hindabusa vond ik al machtig maar deze komt o zo dichtbij zo niet op hetzelfde niveau :halleluja.
Ook de tekst is heel mooi samengesteld. Eén typefoutje (denk ik toch): kan het zijn dat "t’s creaming inside" eerder "t’s Screaming inside" moet zijn?

Knap gedaan, man!

:doei:

Danny

Dit is inderdaad een supergoed afgewerkte versie met een geweldige sfeer :okdan:. Hindabusa vond ik al machtig maar deze komt o zo dichtbij zo niet op hetzelfde niveau :halleluja.
Ook de tekst is heel mooi samengesteld. Eén typefoutje (denk ik toch): kan het zijn dat "t’s creaming inside" eerder "t’s Screaming inside" moet zijn?

Knap gedaan, man!

:doei:

Danny

Thnx man! En jup, dat is een vautje ;) kan helaas niet zo lang dato de tekst nog aanpassen. :P
mooie tekst man!
:luv:

Net nog eens de laatste versie geluidterd. Het is een mooi nummer geworden. Jouw productie is top notch en ik denk dat je alles uit de vocal hebt gehaald wat er in zat.

nice :-)
Mja....de lowend is qua mix een rommeltje....je stereoveld is ook wat over het randje...altijd een beetje jammer
anyway....
ik heb hem effe onder mes genomen...beetje bellie eilish ...dark/moody vibe aangegeven qua sound...:peukie:
Tis iig de moeite om de track opnieuw te mixen.:doei:

Attachments

• untitled.mp3
    4,1 MB
Back