TB-303 = House?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Kun je met een TB-303 of een kloon daarvan ook andere muziek maken dan House? Wie heeft er voorbeelden?

Tb-303 is eerder acid ;). Maar volgens mij kan je er mee maken wat je wilt, uiteindelijk is het gewoon een instrument.

Een TB303 heeft slides en accent.. als je die effecten een beetje snapt.. kan je em ook laten funken..
Ik vond de synthengine van de originele wat eenzijdig en ben daarom bij een TB3 uitgekomen.. hieronder wat experimentjes van mij met de TB3.. *D

Klinkt niet gek - maar daar komen dan ook wel de nodige andere instrumenten aan te pas.

Tuurlijk. Ik denk dat let the music play shannon een 303 is. Er is ook wat met raga (geen reggae) en er is ook nog 80’s pop hit maar naam moet nog binnenvallen

1982
Dus voor house bestond

Ik ben gek op m'n TB-303 en gebruik acidklanken in alle tracks, maar probeer die wel een eigen meer 'instrumentale' rol te geven, dan enkel 4/4 stamp (waar ook zeker een plek voor is). Case in point schaamteloze zelfpromotie:

Kennelijk komt het er vooral op aan om de TB-303 op minder BPM te laten lopen wanneer je er andere stijlen van muziek dan House of Acid mee wilt maken...?

Kennelijk komt het er vooral op aan om de TB-303 op minder BPM te laten lopen wanneer je er andere stijlen van muziek dan House of Acid mee wilt maken...?

Dat is te simpel naar mijn mening - maar lagere bpm's geven de 303 wel de ruimte die 't in de meeste acid tracks niet krijgt.

Back