Sequential lanceert Trigon-6, een 3 vco polysynth

De Trigon in het kort :

3 vco's
6 voice poly
enhanced pro-3 Ladder Filter 12/24 db

1668711027536.png

Trigon-6-Slideshow-R-1024x524.jpg
Informatie op de site van Sequential : Trigon-6 - Sequential
geluidsdemo's :

Laatst gewijzigd:
Sinds ik weet waar dat rechterpendaal onder mijn piano voor is ben ik reuzeblij dat deze 88 voice/drie-oscillator per voice is. Maareh, 8-voice is toch wel het minimum voo een polysynth, liever nog 12

met 6 noten kun je alle akkoorden maken.
Kunt het ook wat langer maken 13-akkoord,dan zit je vast,maar als je een 9-akkoord gaat nog met te soleren met je rechter.Ja in principe te doen.Alleen het layeren ga je alleen basis akkoorden moeten gebruiken.

Je Kunt 13th akkoôrden ook op de gitaar spelen en die heeft ook maar 6 snaren.
Met 1 hand

Een beetje stuk voor kerkorgel/ orgel of piano kan je vergeten . Kom je met 8 en een passend geluid ( blijf van de sustainpedaal af )wel nog uit de voeten, met 6 echt niet

ja ok. snap ook dat meer voices lekker voor de sustain is enzo maar 6 voices kun je prima mee uit de voeten.
Maar goed de Chic Coreas en Delonious Monks onder ons kunnen wellicht wat meer voices gebruiken.

ja ok. snap ook dat meer voices lekker voor de sustain is enzo maar 6 voices kun je prima mee uit de voeten.
Maar goed de Chic Coreas en Delonious Monks onder ons kunnen wellicht wat meer voices gebruiken.
Tja , als je niet met twee handen uit de voeten kan dan is monofoon voor een synth eigenlijk al oke :-)

Kan ik wel een beetje.
Met links ook akkoorden spelen. Maar wel 4 vingers max.
Maar op mijn Boog lukt dat weer niet. :-)

Nou ja snap wel waarom mensen 8 voices willen. Ik ben met 4 smeuige voices ook blij

Laatst gewijzigd:
Polybrute, OB6, P6, Deepmind 6, Deepmind 12 (layeren naar 6 voices) Super Six (Stereo mode ook maar 6 voices), Nymphes, Mini Freak en nu deze...

Sorry maar in 2022 is 6 voice heel veel voorkomend! Tenzij je echt alleen naar (volledig) digitale synths kijkt.

De polulaire minilogue's hebben zelfs maar 4 voices! Om nog maar te zwijgen over al die monofone synths.
En dan wordt er nog gezegd dat 6 voices zo 2021 is 😂

Met 1 hand

Een beetje stuk voor kerkorgel/ orgel of piano kan je vergeten . Kom je met 8 en een passend geluid ( blijf van de sustainpedaal af )wel nog uit de voeten, met 6 echt niet
Maar een kerkorgel heeft weer geen cutoff filter. Keuzes.

Sinds ik weet waar dat rechterpendaal onder mijn piano voor is ben ik reuzeblij dat deze 88 voice/drie-oscillator per voice is. Maareh, 8-voice is toch wel het minimum voo een polysynth, liever nog 12
Het hangt er ook vanaf wat die polysynth kost, van de Deepmind 6 vind ik het niet erg dat ie maar 6 stemmen heeft, maar 8 stemmen bij een REV2 is wat minder.

Mijn duitse staander (vandaag door de stemmer op ongeveer 100 jaar oud geschat) kocht ik voor 600 gulden zo’n 25 jaar geleden. Net 3 euro per voice!

Maar een kerkorgel heeft weer geen cutoff filter. Keuzes.
Is meer additieve synthese inderdaad

Polybrute, OB6, P6, Deepmind 6, Deepmind 12 (layeren naar 6 voices) Super Six (Stereo mode ook maar 6 voices), Nymphes, Mini Freak en nu deze...

Sorry maar in 2022 is 6 voice heel veel voorkomend! Tenzij je echt alleen naar (volledig) digitale synths kijkt.

De polulaire minilogue's hebben zelfs maar 4 voices! Om nog maar te zwijgen over al die monofone synths.
De deepmind12 en Korg logue en super6 horen niet thuis in je 6voice lijstje. Van de korg is er een 16voice versie. De ander 2 zijn 12 voice synths.

Het lijstje moderne polysynths verkrijgbaar met 8voices tot 16 voices is veel langer dan die paar uitzonderingen.
Scaled down versie's is the way to go. Dan is er voor iedereen wat.

Laatst gewijzigd:
.

Attachments

• 1381710.jpg
    1381710.jpg
    115,3 KB · Bekeken: 172
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back