Trappist in de koelkast?

Sterke drank (dus alcohol) toevoegen helpt, maar is eigenlijk een paardenmiddel. Een alcoholvrij drankje moet van zichzelf (dus zonder de alcohol) al goed smaken om gewaardeerd te worden, en daarmee ligt de lat voor alcoholvrije dranken vanzelf al een stuk hoger. Dat is volgens mij de reden waarom veel alcoholvrije bieren vergeleken met hun alcoholhoudende broertjes door de mand vallen. Goeie alcoholvrije bieren bestaan wel, maar zijn zeldzaam.

Dat gaat wellicht wel ten koste van het alcoholvrije karakter.

Ik heb afgelopen week wat 0.0 getest en vond die van Hertog Jan er wel aardig uitkomen. Maar het blijft uilenzeik allemaal.
Ik kan hier ook maar niet aan wennen, het is net uitgeknepen taugé-sap. Het is weer februari, dus de dry January is weer voorbij :mega:

Dat gaat wellicht wel ten koste van het alcoholvrije karakter.

Ik heb afgelopen week wat 0.0 getest en vond die van Hertog Jan er wel aardig uitkomen. Maar het blijft uilenzeik allemaal.
Uilenpi(l)s?

Ginger Ale/Beer en Root Beer (dat moet ik nog steeds een keer proberen) vallen onder de frisdranken toch? Zonder alcohol ook enzo?

Juist, dus maar weer terug naar echt bier ;-)
Probeer eens de 't IJ Ginger Paradise of Gebrouwen door Vrouwen Gember Goud of Kees Gingerbread Man (12% :-) ) of De Molen Limoncello & Gember. Lijkt mij een stuk beter.

Van de week zat ik aan deze Kasteel Trignac XII. Wat een geweldig fantastisch bier. 9 euro een tap in mijn stam Grand Cafe, maar zijn geld waard. Nee, geen gember, wel erg lekker!

Attachments

• tsl101176-01.jpg
    tsl101176-01.jpg
    83,8 KB · Bekeken: 37
Net de AH doorzocht maar geen root beer te vinden...

Wel meerdere ginger beer's, maar ik ben al meer dan tevreden met de Bundaberg. ;-)

Nou, wat ik zo lees over root beer doet me nou niet direct naar die fles grijpen.

Ik heb ook mijn twijfels, het doet me te Amerikaans aan. Maar als het makkelijk verkrijgbaar was zou ik het wel een kans geven, nu is het me te veel gedoe.

Maar ik ben vrijwel bij mijn bestemming aangeland. Dit zijn de blijvertjes:

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Hoef alleen nog wat bijpassende glazen te scoren.

Er is een plankje bijgekomen. ;-)

En de alcoholvrije staan op het onderste plankje aan de rechter zijlijn.

Back