Trappist in de koelkast?

Korenwolf is geen Weissbier..

Die andere twee die je noemt zijn natuurlijk top Weissbieren, maar ik heb het over een biertje van 79ct wat naar mijn mening best aardig smaakt. Ik bedoel, je kan slechtere kopen voor meer geld.

Witbier of Weizen of Weiss is in principe hetzelfde idee..de uitvoering kan verschillen.

Nou, witbier vind ik toch echt wel anders smaken, de duitse Weissbieren vind ik erg lekker (zoet), de 'bekende' witbieren zijn wat zuurder.

Weizen is tarwe en al die bieren hebben tarwe in zich alhoewel niet uitsluitend tarwe.. Weiss en wit is soort van slechte Babylonische taalverwarring van Weizen, dat is tenminste wat ik er me van kan herinneren

Weissbier wordt op een andere manier gemaakt dan witbier, het smaakt ook echt anders. Witbier drink ik echt nooit omdat het bitter / zuurder is. Zoet vind ik lekker, maar niet té zoet. Deze Landerbrau is goed te doen, al helemaal voor 79 cent, wat ook een beetje de insteek was achter m'n promotie van dit biertje. Ik bedoel, ik drink graag een Rochefort 10 maar die kost het 4 voudige.

Speciaal voor vinnieq

20230628_211853.jpg

Maar stiekum vind ik Landebrau toch lekkerder, hoewel iets minder natuurlijk door de enigszins zoete smaak, maar daar hou ik wel van. Paulaner heeft wel een nadrukkelijker nasmaak, daar hou ik ook wel weer van, ik denk dat ik die twee bieren door elkaar ga gooien volgende keer.. :D

Speciaal voor vinnieq

Bekijk bijlage 3836581
Maar stiekum vind ik Landebrau toch lekkerder, hoewel iets minder natuurlijk door de enigszins zoete smaak, maar daar hou ik wel van. Paulaner heeft wel een nadrukkelijker nasmaak, daar hou ik ook wel weer van, ik denk dat ik die twee bieren door elkaar ga gooien volgende keer.. :D
Dank! Maar inmiddels ben ik voor rehydratatiebier overgestapt naar Gulpener Korenwolf, ook heel verantwoord.

Witbier als Hoegaarden en Korenwolf vind ik niet te drinken, maar een Duitse Weizen fietst er wel in. Inderdaad heel anders.

Vandaag een nieuw biertje aan 't proberen, op advies van de lokale distributeur. Een biertje uit Hulst, nabij de grens met België.

Ik kan zeggen, hij is lekker. Anders dan wat ik gewend ben. Een volle diepe en tevens ook zoete smaak.

20230630_210458.jpg

Nee - de Korenwolf heb ik zojuist na een slok of drie door de gootsteen gespoeld. Smaakt naar zeepsop. Gelukkig heb ik bij de Supermarkt tegelijk ook nog wat van het echte werk (Grimbergen Tripel) ingeslagen. Dat gaat er beter in :biertje:

Nee - de Korenwolf heb ik zojuist na een slok of drie door de gootsteen gespoeld. Smaakt naar zeepsop. Gelukkig heb ik bij de Supermarkt tegelijk ook nog wat van het echte werk (Grimbergen Tripel) ingeslagen. Dat gaat er beter in :biertje:
Gefeliciteerd, je bent lid van de 17% van de bevolking waarvoor koriander naar zeepsop smaakt. Met het biertje is niks mis.

Haha, dus je luistert wel naar vinnieq en niet naar mij? :D

Koop nou Lander Brau.. zal je geen spijt van krijgen. En anders, en dan heb ik vinnieq wel weer mee denk ik, probeer je een Benediktiner Weissbier, is wat zoeter dan Paulaner bijvoorbeeld en meer ook mijn en misschien jouw maar misschien toch niet van vinnieq, smaak. :biertje:

Koop nou Lander Brau.. zal je geen spijt van krijgen. En anders, en dan heb ik vinnieq wel weer mee denk ik, probeer je een Benediktiner Weissbier, is wat zoeter dan Paulaner bijvoorbeeld en meer ook mijn en misschien jouw maar misschien toch niet van vinnieq, smaak. :biertje:

Weissbier spreekt me niet zo aan. Benediktiner en Paulaner heb ik al eerder geprobeerd, vond ze niet slecht maar ook geen favorieten. Ik heb inmiddels ook al zoveel geproefd dat mijn belangstelling om nog meer uit te proberen niet zo groot meer is. Of het moet echt iets heel uitzonderlijks zijn. Barbier lijkt me nog wel interessant, maar daar zal ik waarschijnlijk voor naar de slijter moeten.

Haha, dus je luistert wel naar vinnieq en niet naar mij? :D

Die Benediktiner ken ik niet, zl eens bij de Jumo langsgaan. De Lander heb ik een paar keer per ongeluk meegenomen, omdat -ie naast de Franziskaner staat, iedere keer onaangenaame verrassing. Maar goed, het is weer tijd voor een uitgebreid warenonderoek, zucht.

Zo erg is dat niet toch?

In ieder geval, ik snap je bezwaar wel met Landerbrau, maar hij zit wel in mijn straatje op zich.

De Benediktiner kende ik zelf ook nog niet, maar dat is bij deze mijn favoriete Weissbier geworden. Heerlijk zoet maar niet té, wel vol van smaak. Helemaal top.

Back