Trappist in de koelkast?

HJ in de aanbieding by AH, alle soorten 4 euro. Maar gauw het laatste sixpack Prestige en een pack Bock meegegrist.

een tranentrekkend duur bier als Westvleteren
Ik was net bij onze lokale slijterij voor een fles whisky en vroeg of ze toevallig ook nog wat Westvleteren (12) hadden. Die hadden ze, voor €4,99 per fles. Omdat ik in het verleden inderdaad weleens 15 Euro betaald heb voor een fles was ik aangenaam verrast. Meteen 4 meegenomen voor de feestdagen. Ze zien er nu wel iets anders uit vanwege de schaalvergroting, ze hebben nu een etiket.

Ik was net bij onze lokale slijterij voor een fles whisky en vroeg of ze toevallig ook nog wat Westvleteren (12) hadden. Die hadden ze, voor €4,99 per fles. Omdat ik in het verleden inderdaad weleens 15 Euro betaald heb voor een fles was ik aangenaam verrast. Meteen 4 meegenomen voor de feestdagen. Ze zien er nu wel iets anders uit vanwege de schaalvergroting, ze hebben nu een etiket.
Ze smaken ook nog maar half zo lekker nu

kasteel-donker.png

Van de week zag ik deze staan bij Lidl, ook maar 'ns proberen. Viel niet tegen, met 11% een wat zwaarder biertje die een prettige smaak heeft. Bij andere bieren had ik soms het gevoel dat een hoger percentage de eigenlijke smaak van het bier wat in de weg zit, met deze niet. Het is wel behoorlijk zoet en een bittere nasmaak ontbreekt bijna volledig. Aan eentje heb ik daarom ook wel genoeg. Wie een biertje zoekt met een hoger percentage, dat zoet van smaak is zonder noemenswaardige bitterheid, deze kun je 'ns proberen.

Bekijk bijlage 3841798

Van de week zag ik deze staan bij Lidl, ook maar 'ns proberen. Viel niet tegen, met 11% een wat zwaarder biertje die een prettige smaak heeft. Bij andere bieren had ik soms het gevoel dat een hoger percentage de eigenlijke smaak van het bier wat in de weg zit, met deze niet. Het is wel behoorlijk zoet en een bittere nasmaak ontbreekt bijna volledig. Aan eentje heb ik daarom ook wel genoeg. Wie een biertje zoekt met een hoger percentage, dat zoet van smaak is zonder noemenswaardige bitterheid, deze kun je 'ns proberen.
Deze koop ik wel regelmatig, vooral in de winter, heerlijk biertje, inderdaad erg zoet, wel behoorlijk zwaar.

Ik had zojuist deze, erg lekker! Ik kon alleen de Quadrupel:
1701553062856.png

@Jason31 : Had ik al gehad, zie m'n post hier:

Smaakte goed, maar de nasmaak vond ik wel wat droog.

@Jason31 : Had ik al gehad, zie m'n post hier:

Smaakte goed, maar de nasmaak vond ik wel wat droog.
tja ik denk dat we op een punt zijn gekomen dat de 2e ronde is in gezet van alle biertjes die al gepost zijn :mega:

Ik denk dat ik er wel ongeveer uit ben met welke bieren ik door ga. Moet alleen voor sommige bieren nog bijpassende bierglazen scoren. Ik heb na herproeven ook wat bieren van de eretribune verwijderd en een plaatsje in mijn kelderbox gegeven.

@Jason31 : Dat krijg je op een gegeven moment wel een beetje. :D Maar er is nog meer, ik moet binnenkort maar weer 'ns terug naar de slijterij waar ik een tijdje geleden wat biertjes haalde. Ik heb toen maar een kleine selectie meegenomen, hij heeft er nog veel meer, zag ook wel flesjes staan die hier nog niet aan bod zijn gekomen. :biertje:

Na een biertje, of vroeger een joint, is het bij mij snel afgelopen met de creatieve flow. Dan ga ik meestal werk van anderen beluisteren

Zo, net terug van een weekendje Nürnberg alwaar ik een paar lekkere Duitse biertjes heb gescoord. Vanavond ga ik aan de 'Hell', en misschien nog een Weissbiertje er achteraan, morgen toch een vrije dag. ;-)

20231203_164312.jpg

Back