Trappist in de koelkast?

2x rochefort 10 bij de gourmet, is toch wel extreem lekker!
haha, zo hoort het. Beter dan de gourmet waarschijnlijk.

Schijnbaar vindt de Kerstman dat ik niet genoeg drink 🥴
Heb hier een compleet gevulde bierkoelkast. Oh...en wat synths natuurlijk ;-) Als je ooit in de buurt van Rotterdam bent...

En dan komt oud & nieuw er ook nog aan... :biertje:
Een aanrader: Brouwerij De Dochter van de Korenaar - Bonne Année. Een magische blend van donkere Barrel Aged bieren.

Het water loopt me in de mond!! En dan te bedenken dat ik mijn speciale biertjes al weer op heb. Niet genoeg in huis gehaald. Voor de feestdagen alleen nog melk en thee...

Dikke-Toon.jpg

Om de kerst mee af te sluiten, deze had ik nog staan. Van Twente, waar de vorige stout vandaan kwam, naar de Achterhoek. "Dikke Toon" is een imperial stout van 8,2%, gebrouwen door Brouwersnös, Groenlo. Beter dan de vorige, mooi vol van smaak, iets meer bitter, maar mooi in balans met de verder wat vrij zoete smaak. Deze neem ik vast nog wel 'ns een keer mee.

Mijn ontdekking van dit jaar zijn de new england ipa's, aka neipa of Amerikaanse stijl ipa. Vaak hazy (troebel) en niet zo bitter als gewone ipa weekdier het wat beter door drinkt.

Ik kreeg vandaag een grote Gouden Carolus en Hertog Jan Prestige. Schijnbaar vindt de Kerstman dat ik niet genoeg drink 🥴
Die hertig jan ff in het donker leggen en een paar jaar vergeten, 2 a 3 jaar oud nóg lekkerder ;)

Hier onder het genot van lekker bier aan het luisteren wat ik het afgelopen jaar 'gemaakt' gemaakt hebt en keuze maken voor de contest.
WhatsApp Image 2023-12-29 at 20.42.28.jpeg

Back