Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik had aangebodrn de CD collectie van een schoonzus van een vriend te verkopen. Fraaie collectie masr inderdaad 70% kopie. Iemand interesse in twee verhuidozen vol prima CDs (~500 stuks). Gratis af te halen in Utrecht. Pop, rock, blues, jazz. Prima spul en veel hoesjes net als echt

Als CD's moeilijk verkoopbaar zijn, moeten gebrande CD's helemaal onmogelijk zijn. Ik denk dat je het goed ingeschat hebt met het begrip "gratis". En neen, ik moet ze niet hebben. Mijn muziekkast is een baken van legaliteit. :)

Zelf gebrande CD's krijgen we vaak binnen maar die verkopen wij als Kringloop inderdaad niet. Maar als je de kopieën uit je CD collectie haalt zijn de resterende originelen wellicht nog wel verkoopwaardig, vooral als het kwalitatief goede muziek ais. De tweedehands prijs van een CD schommelt tegenwoordig rond de 1 euro.

De tweedehands prijs van een CD schommelt tegenwoordig rond de 1 euro.
Niet mijn ervaring. Ik betaal voor cd's in (vrijwel) nieuwstaat tussen de 2,50 en 5 euro. Dan heb ik het niet over BZN, Paul de Leeuw en Marco Borsato enzo. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt.

Mijn favoriete zaak in Zwolle verkoopt er 3 voor € 10. Dat is inclusief gezelligheid en een hoop geouwehoer 😁

Ik weet niet waar je ze koopt maar de prijs in speciaalzaken ligt uiteraard hoger want die hebben de voorselectie voor jou al gedaan. Mijn prijsschatting geldt voor Kringlopen en daarmee vergelijkbare winkels.

Ik weet niet waar je ze koopt maar de prijs in speciaalzaken ligt uiteraard hoger want die hebben de voorselectie voor jou al gedaan. Mijn prijsschatting geldt voor Kringlopen en daarmee vergelijkbare winkels.
Hier bij de Kringloop vragen ze standaard 2,50. Daar selecteren ze heel streng en wat er ligt, is gegarandeerd krasloos 👍

Dan zal dat vermoedelijk de reden zijn. Wordt er ook geselecteerd in die zin dat de bakken niet uitpuilen met BZN, James Last, enz.?

Wordt er ook geselecteerd in die zin dat de bakken niet uitpuilen met BZN, James Last, enz.?
Ja, precies 👍 Ze bieden weinig aan en wat er staat is gegarandeerd goed. Degene die selecteert, heeft er ook echt verstand van. Staan regelmatige bijzondere albums tussen, die je eerder bij een speciaalzaak verwacht.

OK - dan betaal je dus voor het voorwerk van degene die selecteert en haalt de betreffende Kringloop voor de CD's het niveau van een speciaalzaak. Vandaar het prijsverschil.

ik was gisteren in mijn lokale platenwinkel en de prijzen wordten stilaan ridicuul. Een single 15 a 19 euro en n beetje LP 29 a 41 euro. (voor een enkele LP eh) Moet je weten dat de zaak behoorlijke goede prijzen had en een enorme collectie, elke keer ik er ben zijn ze leveringen aan uit uitpakken en sorteren, die zaak loopt als n trein.
Ik heb 3 Lp' mee en ben 97 euro lichter. Ik kan je vertellen met zulke prijzen dat mijn keuze erg streng is, bepaalde zaken heb ik dus ook echt niet gekocht, zoals de laatste LP van Prince, die dingen flirten met 40 euro, komop. 29 euro ok, maar 40, denk t niet. Cd's zijn gewoon nooit opgeslagen, voor 20 euro keuze zat. Als je nu een single 2,5, een maxi 7,5 en een dubbelLP 13 euro zou betalen, kocht ik me lek :D
Een single kost soms zoveel als n maxi, wie koopt dat in godsnaam.

Tsja, zo sta ik ook wel eens voor mijn collectie: ga ik dat allemaal nog wel een keertje draaien voordat ik mijn laatste bijdrage aan het stikstof en CO2 probleem ga leveren
Da's voor mij precies hetzelfde, het zijn toch vaak dezelfde die opstaan en anderen die al jaren niet meer gedraaid zijn.
Daarnaast merk ik ook wel dat als ik al een paar uurtjes met muziek ben bezig geweest dat ik daarna niet nog 'ns weer een paar uur muziek ga draaien, dan ga ik tv kijken of wat anders doen.
Ik denk dat als ik 5 a 6 uurtjes per week muziek luister dat ik 't wel heb gehad zo ongeveer.

Vandaag nog een keer onze lokale kringloop gedaan. Weeral niets gevonden :D; maar er moet maar eens iets echt goed tussen zitten hé.
Er stond best veel in de winkel nu. Ik schat een 300 tal platen waarvan weliswaar 1 exemplaar dat past bij de genres die ik koop... .
De winnaar van vandaag was Julio Iglesias; die heeft wel echt veel platen verkocht!

Nana Mouskouri, en dan vooral "de blauwe" spant vaak ook de kroon. Hoewel de soundtrack van Jonathan Livingston Seagull ook wel vulgair vaak verkocht geweest is.

Vroeger zag je ook heel vaak Bilitis, maar alle overjaarse vunzigaards hebben die al opgekocht denk ik.

Die 1€-1.50€ waar ik het over had is kringloop/rommelmarkt. In muziekwinkels ligt het inderdaad hoger. Als ik nieuw koop let ik ook wel op de prijs want het is soms heel duur. Maar soms ook niet. bv Kebu op vinyl viel goed mee, en spotgoedkoop was The Virgin Years van Tangerine Dream op CD. Het enige nadeel van die set is dat ze het niet in CD's hebben opgesplitst zoals de oorspronkelijke albums waren, dus op 1 schijfje kan een album eindigen en een volgend album alvast beginnen.

ik was gisteren in mijn lokale platenwinkel en de prijzen wordten stilaan ridicuul. Een single 15 a 19 euro en n beetje LP 29 a 41 euro. (voor een enkele LP eh) Moet je weten dat de zaak behoorlijke goede prijzen had en een enorme collectie, elke keer ik er ben zijn ze leveringen aan uit uitpakken en sorteren, die zaak loopt als n trein.
Ik heb 3 Lp' mee en ben 97 euro lichter. Ik kan je vertellen met zulke prijzen dat mijn keuze erg streng is, bepaalde zaken heb ik dus ook echt niet gekocht, zoals de laatste LP van Prince, die dingen flirten met 40 euro, komop. 29 euro ok, maar 40, denk t niet. Cd's zijn gewoon nooit opgeslagen, voor 20 euro keuze zat. Als je nu een single 2,5, een maxi 7,5 en een dubbelLP 13 euro zou betalen, kocht ik me lek :D
Een single kost soms zoveel als n maxi, wie koopt dat in godsnaam.

Dat is de vloek van Discog. Iedereen met een internetverbinding kan binnen 3 seconden de gangbare prijzen opzoeken. Punt is als een verkoper hier niet in meegaat dan komen de handelaren als stroop eropaf om ze leeg te trekken en het door te verkopen. Aan de ene kant weet je hierdoor wel heel goed de marktwaarde en betaal je in die zin niet 'teveel', aan de andere kant is er alle lol van kopen van vinyl zo wel vanaf.

Dat is de vloek van Discog. Iedereen met een internetverbinding kan binnen 3 seconden de gangbare prijzen opzoeken. Punt is als een verkoper hier niet in meegaat dan komen de handelaren als stroop eropaf om ze leeg te trekken en het door te verkopen. Aan de ene kant weet je hierdoor wel heel goed de marktwaarde en betaal je in die zin niet 'teveel', aan de andere kant is er alle lol van kopen van vinyl zo wel vanaf.

De spijker op zijn kop! Ook in de Kringloop lopen de klanten standaard met hun smartphones de prijzen na te trekken. Er zijn nog wel zekere details voor de absolute topstukken waar de leek geen weet van heeft, maar dergelijke platen komen maar hoogst zelden langs en gaan ook niet in de platenbakken waar ze veel te makkelijk gestolen of van hoes (en dus prijs) verwisseld kunnen worden.

Ha, Discogs is net zoiets als Reverb. Maar als je zelf iets wil verkopen schiet het geen reet op. Ik koop er weleens wat maar niet voor die debiele prijzen. De LP markt (oud en nieuw) is compleet ziek. Maareh vroegah kostte een LP ook iets tussen 15 en 20 gulden, singletjes iets van 5. Dankzij het monetaire beleid dat er op gericht is de massa altijd even arm te houden komen we nu inderdaad wel uit op 40 euro voor een nieuwe LP.

Ha, Discogs is net zoiets als Reverb. Maar als je zelf iets wil verkopen schiet het geen reet op.
Da's ook mijn ervaring, ik had een lp of 4 a 500 indertijd en daar zaten best een aantal collector items tussen zoals de eerste drie van Hendrix, ook Revolver/Rubber Soul/sgt Pepper, de hele serie van Traffic en Joni Mitchell, alles van EW &F voor de discoperiode bijv en voor de rest ook veel belangrijke albums uit de pop en jazz historie en geen Nana Mouskouri of zoiets, in één koop voor een euro per lp geen reaktie.
Kreeg wel mailtjes voor één of twee lp's, dat willen ze wel, uiteindelijk belde iemand met een platenzaakje, die wilde wel alles in één koop overnemen.

Back