Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Maar dat is toch ook logisch...? Geen enkele platenliefhebber gaat platen kopen die die al heeft, al zijn ze nog zo goedkoop. Veel van je genoemde klassiekers zal een beetje verzamelaar al hebben. En één euro voor een goede LP is inderdaad goedkoop, maar dat is het probleem niet.

Maar dat is toch ook logisch...? Geen enkele platenliefhebber gaat platen kopen die die al heeft, al zijn ze nog zo goedkoop. Veel van je genoemde klassiekers zal een beetje verzamelaar al hebben. En één euro voor een goede LP is inderdaad goedkoop, maar dat is het probleem niet.
Misschien zijn er wel mensen die een verzameling willen beginnen, die zijn meteen lekker op weg toch?
Zeker omdat er wel wat tussen zat wat je niet zomaar weer kan kopen, ook nu niet want niet alles wordt in grote getale aangeboden.

Ahhh wat had ik graag die platen van jouw gehad. Jij hebt zo een goede smaak
Dank je, je had er zeker wat leuke platen aan gehad denk ik.

Maar ikzelf vind het gemak van streamen toch net wat fijner dat het romantische van een plaat opzetten.
Vroeger bekeek je dan ook de hoezen, zeker met al die lp's uit de psychedelische periode maar dat doe je na een paar keer niet meer, dat was toen een leuke bijkomstigheid.

Misschien zijn er wel mensen die een verzameling willen beginnen, die zijn meteen lekker op weg toch?
Zeker omdat er wel wat tussen zat wat je niet zomaar weer kan kopen, ook nu niet want niet alles wordt in grote getale aangeboden.

Die zullen er vast zijn maar dat moet je dan wel net treffen...

Als de prijzen van 2e hands singles nog stijgt begin ik zelf te verkopen. Er ligt hier vast nog wel een bak of 5 spul dat ik nooit ga spelen uit een lot. De vraag is, fout vlaams spul uit de 90’s, wie zou dat in godsnaam willen.
15 euro vragen voor een single is 1. Het er ooit voor krijgen… ik zie wel wat op 2e hands maar 15 euro, ik denk t niet

Mijn hele vinylcollectie staat op discogs en de waarde is 850 (minimaal) en 5400 (maximaal), dus vinyl loont nog wel als handel, maar ik kan maar niet besluiten tot verkoop. Wel heb ik veel gedigitaliseerd met hulp van mijn platenspeler, zodat ik niet over hoef te gaan tot illegale download van deze muziek. (Ik heb geen abonnement op een streamingsdienst.) Het leuke van het digitaliseren van de oude LP's (jaren 70/80) is tijdens het opnemen de hoes bestuderen en de (biografie van) bandleden op te zoeken op internet. Soms verrassende resultaten, maar veel muzikanten zijn dood... Mijn cd collectie een tijd geleden flink uitgedunt (en naar de kringloop) en is nu voornamelijk decoratie. Die cd's nemen gelukkig niet veel ruimte in beslag!

Ik zit al jaren op discogs en de prijzen zijn met de hype heel hard gestegen maar dat zal ook wel weer een keertje gaan dalen denk ik dan. Ik koop nooit voor debiel hoge prijzen; ik heb geduld en zoek overal waar ik kom. De lol van vinyl verzamelen zit hem voor een heel deel ook in die ontdekkingen en kansjes.
Er zijn een groot deel mensen die er momenteel veel geld tegen knallen maar die vroeg of laat de boel verkopen omdat ze het beu zijn. Dat zal weer nieuwe kansen opleveren 😏.

Als er bij mij bezoek komt is dat vaak met een avondje vinyl maar vaak schrikken die mensen hoe intensief dat is. Een biertje of goed glas wijn en mijn plaatsje naast de platendraaier en ik ben vertrokken… .

Ik draai LP's en dan valt 2 a 3 keer per uur rechtstaan me wel mee qua intensief. Als je natuurlijk een streamdoosje gewoon bent is het wel even schrikken om te beseffen dat je zelf nog moet handelen en nadenken.

...Tenzij je natuurlijk graag slechte platen speelt, dan is het iedere 4 minuten rechtstaan. :D

Ik was net weer eens naar de kringloop hier geweest, geïnspireerd door deze draad.

Niets van mijn gading kunnen vinden, maar ik weet wel waar ik moet zijn als ik ooit nog eens het hele oeuvre van James Last wil.

Ik draai LP's en dan valt 2 a 3 keer per uur rechtstaan me wel mee qua intensief. Als je natuurlijk een streamdoosje gewoon bent is het wel even schrikken om te beseffen dat je zelf nog moet handelen en nadenken.
Je weet toch hoe mensen zijn. Alles voor het gemak; dat is toch ook het ‘succes‘ van streaming.

Voorkeur voor LP’s en albums in die optiek inderdaad🤪.

Tot mijn eigen grote verbazing ontdekt dat ik een LP van Enya heb. En tot mijn grotere verbazing ontdekt dat ik die niet op CD heb. :)

Woensdag nog eens een grote kringloopwinkel gedaan. Mooie vangst DVD's. Ook een CD (Chris Rea) en een PS2 spel dat eens geen FIFA was (nog zo'n kringloop classic!). Dat spel bleek ik al te hebben; ik heb op mijn huidige telefoon mijn lijsten nog niet staan. Maar goed, er valt dus nog wel wat te rapen en dat spel krijg ik ook wel eens geruild ofzo.

Trouwens, als een kringloopwinkel een Youtube video was, dan was het deze:

Ja - het is waar, er komt eindeloos veel van hetzelfde binnen. Maar soms hebben we geluk en worden er wat dozen platen van een kenner aangebracht. Deze week was dat het geval. Klanten blij; de platenomzet schiet omhoog; en ik heb zelf ook nog een paar leuke platen gekocht. Een verzamelaar van 10CC, een oudje van Creedence, en een 33 toeren single van Rick James (leuk vanwege een eerder topic).

Ik heb het antwoord op de vraag waar alle LP's en cd's zijn gebleven. Ik was gisteren op de XXXXXL Platenbeurs in Zwolle, en daar waren ze dus 😁 Er stonden meer dan 150 kramen en het was loeidruk. Vinyl ging weg voor forse prijzen en het vloog over de toonbank.

Gelukkig verzamel ik zelfs cd's en ik heb mijn slag geslagen en kwam ik thuis met 54 cd's 😆 Waaronder de meesten voor 1 of 2 euro per stuk. Van Marvin Gaye tot Fatboy Slim, van The White Stripes tot de Carpenters en van Owl City (onverwacht leuk!) tot de Arctic Monkeys: ik heb de komende weken wat te doen.

Trouwens opvallend: dance is kennelijk afgeschreven. Dat kwam ik bijna niet tegen in de bakken. Wel wat - Fatboy Slim, Underworld, Chemical Brothers en een paar bekende verzamelaars - maar echt heel weinig. Ook op vinyl trouwens niet veel. Misschien had het met de doelgroep te maken?

Aan de andere kant kwam ik bepaalde albums juist enorm veel tegen. Dat is ook leuk om te zien. Als ik een top 10 mocht maken zouden deze daar zeker in staan: The Carpenters (best of), Anastacia, Sting, Norah Jones, K's Choice en U2. 'Woodface' van Crowded House zie je ook altijd en overal.

De Turn Up The Bass collecties komen pas vrij als onze generatie het loodje legt.
Zal dat het zijn? Ik vraag het me af, dance klinkt toch wel snel gedateerd. Ik draaide vanochtend 'Harvest' van Neil Young uit de prehistorie. Dat klinkt nog steeds geweldig. Stop je een mix-cd uit 1993 in de speler, dan moet je er een beetje doorheen luisteren.

Overigens had ik wel gehoopt wat dance te kopen, o.a. de oude In Trance We Trust cd's van Black Hole. Of oude verzamelaars van John Digweed. Die hoop ik ooit nog te vinden, maar ze waren hier onvindbaar. Ik kwam ook maar een dubbelaar van Supperclub tegen. Volgens mij zijn daar indertijd honderdduizenden exemplaren van verkocht. Waar die gebleven zijn? Allemaal in de slaapkamer?

Prijzen voor vinyl zijn trouwens echt bizar. Er stond een special edition LP van de Black Keys en daar vroegen ze 55 euro voor! Dat heb ik zo'n beetje voor mijn 54 cd's betaald...

Ik heb het antwoord op de vraag waar alle LP's en cd's zijn gebleven. Ik was gisteren op de XXXXXL Platenbeurs in Zwolle, en daar waren ze dus 😁 Er stonden meer dan 150 kramen en het was loeidruk. Vinyl ging weg voor forse prijzen en het vloog over de toonbank.

Gelukkig verzamel ik zelfs cd's en ik heb mijn slag geslagen en kwam ik thuis met 54 cd's 😆 Waaronder de meesten voor 1 of 2 euro per stuk. Van Marvin Gaye tot Fatboy Slim, van The White Stripes tot de Carpenters en van Owl City (onverwacht leuk!) tot de Arctic Monkeys: ik heb de komende weken wat te doen.

Trouwens opvallend: dance is kennelijk afgeschreven. Dat kwam ik bijna niet tegen in de bakken. Wel wat - Fatboy Slim, Underworld, Chemical Brothers en een paar bekende verzamelaars - maar echt heel weinig. Ook op vinyl trouwens niet veel. Misschien had het met de doelgroep te maken?

Aan de andere kant kwam ik bepaalde albums juist enorm veel tegen. Dat is ook leuk om te zien. Als ik een top 10 mocht maken zouden deze daar zeker in staan: The Carpenters (best of), Anastacia, Sting, Norah Jones, K's Choice en U2. 'Woodface' van Crowded House zie je ook altijd en overal.

Veel staat in collecties. Of te koop op beurzen en Discogs.com

Dance is niet afgeschreven, maar 99% van mensen met interesse in Dance luisteren dat digitaal en de markt voor op platenbeurzen is er bijna niet. Meeste DJ's doen dat ook, veel handiger om met twee usb sticks naar een gig te gaan, dan met een UDG trolly. Er is nog heel veel nieuws op vinyl ook maar niet in elke 'Dance' genre.

Back