Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Als je wel de ruimte hebt, dan is zoiets wel leuk 😁
1000013015.jpg

Kringloopvondsten. Leuk man.

Vind ik ook, dat hoort bij de lol. Een plaatje aanzetten op Spotify is te makkelijk 😉

Dat blijkt trouwens ook uit onderzoek. We vinden dingen leuker en mooier als we er moeite voor moeten doen. En we waarderen iets meer als het schaars is.

Ik heb bij streaming ook constant de neiging wat anders op te zetten, de drempel is zo laag. Vroeger kocht je een album voor je zuurverdiende geld en draaide je hem helemaal grijs.

Kringloopvondsten. Leuk man.
Ah, Journey greatest hits, leuk!
De meesten kennen Journey voooral van de hits uit de eighties vanaf de periode dat Steve Perrey erbij kwam maar muzikaal gezien zijn hun eerste platen veel interesanter.
Mocht je die nog niet kennen luister dan 'ns naar hun eerste album, echt een prachtplaat, hier op yt; Journey

En wat kost een TD album in de vitrine van de kringloop tegenwoordig? Dat is trouwens een album wat ik niet op LP heb, hij zit volgens mij wel in de spotgoedkope "The Virgin Years" CD box. Die het belachelijke nadeel heeft dat men niet 1 album per schijfje heeft maar op een willekeurig punt in een album naar het volgende schijfje gaat.

Ik heb op het moment vakantie maar als ik de TD dubbel-LP voor de Kringloop zou moeten prijzen zou ik (wanneer die in goede staat is) er 4 euro voor vragen.

Dan had ik het "mooie" bedrag van 5 euro ervan gemaakt. :D

Het is Kringloop met bijbehorende prijzen natuurlijk, maar 5 euro voor een dubbel-LP in goede staat lijkt me nog niet veel, eigenlijk.

Probleem is dat iedereen in de Kringloop tegenwoordig met een smartphone de prijzen loopt te checken en je kunt er donder op zeggen dat je gezeik krijgt wanneer ze die LP's ergens anders op het internet goedkoper hebben zien staan. Volgens Discogs is die plaat ook niet bepaald zeldzaam.

je kunt er donder op zeggen dat je gezeik krijgt wanneer ze die LP's ergens anders op het internet goedkoper hebben zien staan.

"Dan koop het maar op internet voor 3 euro plus 7 euro verzendkosten. Of hier direct meenemen voor 5."

:D

Ik heb er 10 euro voor betaald. Ziet er top uit, geen krasje te zien of te horen. Die 4 of 5 euro van jullie zou ik graag willen maar bij onze lokale kringloop zijn dat al lang geen gangbare prijzen meer. Ik zie regelmatig middelmatige platen staan waar 20 of meer voor gevraagd wordt.

Tien euro of meer wordt bij ons alleen voor zeldzame collectors items gevraagd. Het standaard repertoire kost 1 euro; een wat betere (maar vaak voorkomende) LP kost 2 euro, en dubbelaars en het wat meer bijzondere werk gaan daar bovenuit.

Tien euro of meer wordt bij ons alleen voor zeldzame collectors items gevraagd. Het standaard repertoire kost 1 euro; een wat betere (maar vaak voorkomende) LP kost 2 euro, en dubbelaars en het wat meer bijzondere werk gaan daar bovenuit.
Dat zijn inderdaad heel schappelijke prijzen.

Dat zijn inderdaad schappelijke en realistische prijzen ProgHead. Voor 4€ in goede staat had ik hem tegenwoordig ook mee en ik ben nog van de oude stempel waar elke tweedehands overal LP 1 euro was. :) Wat noem ik onrealistisch: een kringloopwinkel waar de boel door elkaar staat en niet naar de staat gekeken wordt, terwijl het bij de platenwinkel in dezelfde stad én gesorteerd is, én graded, én goedkoper. Dat je niet altijd tegen elke tijdelijke lage aanbieding ergens op de wereld opkan begrijp ik perfect, maar jezelf uit de markt prijzen is weer iets anders. Ik vind het best dat het in een kringloopwinkel niet gesorteerd en niet graded is, beetje rommelmarktprincipe, als de prijzen dan ook een maatje zachter zijn dan bij de pro handelaar. Win-win.

Vandaag deze gescoord. Nooit van gehoord,maar Schulze hè, dus no brainer.

Leuk, wisselvallig werk met de begintijd rommeligheid en minimalistische sound die ik waardeer. Wat kaal, maar prima.

Attachments

• IMG_20231221_195503_HDR.jpg
    IMG_20231221_195503_HDR.jpg
    220,9 KB · Bekeken: 76
Back