Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

QE2 en Platinum zijn "koudere" Oldfields qua klank, maar bevatten een paar toppers. Mijn volgende projectje heeft met één van deze albums te maken...
Ik vind ze beide uitstekend: heel kleurrijk, verrassend en creatief. Vooral Platinum kan ik goed uitluisteren. QE2 heeft wat meer uitschieters naar iets te luid voor mijn oren, maar toch. Heerlijk sprankelend.

Benieuwd naar je projectje, Nicolas 2000. Uiteraard...

En hop! Kringloop, Marktplaats.
Beetje veel aan de 70's prog kant...
IMG_20240707_161111~2.jpg

Van die Wish You Were Here ga je nog veel plezier hebben.
Mijn eerste album in 1975, op een officiele cassette want ik had alleen een radiocassetterecorder. Die een paar jaar later die dure cassette heeft opgegeten.

Prachtig spul, dat Pink Floyd. Tot nu toe kende ik alleen de Live at Pompeii. Heel inspirerend.

En de re-recording van Journey to the Centre of the Earth is echt puik.

Jammer dat op het discovery album Afghan niet staat. Dat is de B-kant van de Tricks of the Light maxi, en een lekker uitbundig folky gitaartrackje.

Mijn CD's heb ik nog. De LP's heb ik lang geleden opgeruimt. De meesten weggegooid. Die waren op.
Een aantal bootlegs (o.a. Pink Floyd) heb ik weggegeven aan een fanatieke verzamelaar.
De belangrijkste CD's staan als mp3 op mijn computer. Maar zijn eigenlijk al ingehaald door Spotify.

Binnenkort doe ik even het omgekeerde en ga ik wat muziek verkopen op de rommelmarkt.

Prijzen voor LPs vind ik wel. En singletjes 50 cent. Wat kan ik voor "het betere werk" MC cassettes vragen? Status Quo, Mick Jagger..

Afgelopen woensdag was er braderie in de stad. Op een plein stonden wat LP-verkopers en DJ in een pick-up truck. Die zette opeens een dikke electrotrack op, en ging zelf helemaal uit zijn plaat. Ik geloof niet dat de rest van het plein het helemaal begreep, maar zo had in ieder geval één iemand lol 😀

Zaterdag was er op hetzelfde plein een serieuze platenbeurs. 90% van het aanbod was vinyl en je betaalt zo 30 euro voor een LP. Wat een geld. Een Duitser verkocht CD's voor een euro per stuk en daar heb ik mijn slag geslagen 👍

Ik heb de waarde van een aantal maxi's (acid, techno, trance, gabber...) die ik op de rommelmarkt wil verkopen opgezocht. Conclusie: die Mackenzie's gaan we NIET op de rommelmarkt verkopen! :verkoght: Ik reken mezelf niet rijk, ik ga meestal rond de "low" value van Discogs hangen en voor de meeste maxi's ga ik dus 2 euro vragen. Ik ga ook een selectie meenemen aan 5 euro. Dat is nog steeds minder dan ik steeds vaker op rommelmarkten zie. Maar mijn genummerde Arpegia gaat niet in de 2 euro bak en ook niet in de 5 euro bak... Ik kende dat nummer tot een paar jaar geleden niet eens maar het is nu blijkbaar steevast nummer 1 in trance lijstjes en als je dan de meest zeldzame versie van de maxi hebt, *kassa*.

Laatst gewijzigd:
Ik heb de waarde van een aantal maxi's (acid, techno, trance, gabber...) die ik op de rommelmarkt wil verkopen opgezocht. Conclusie: die Mackenzie's gaan we NIET op de rommelmarkt verkopen! :verkoght: Ik reken mezelf niet rijk, ik ga meestal rond de "low" value van Discogs hangen en voor de meeste maxi's ga ik dus 2 euro vragen. Ik ga ook een selectie meenemen aan 5 euro. Dat is nog steeds minder dan ik steeds vaker op rommelmarkten zie. Maar mijn genummerde Arpegia gaat niet in de 2 euro bak en ook niet in de 5 euro bak... Ik kende dat nummer tot een paar jaar geleden niet eens maar het is nu blijkbaar steevast nummer 1 in trance lijstjes en als je dan de meest zeldzame versie van de maxi hebt, *kassa*.
Hier ook bezig met het uitdunnen van vinyl. Ik verkoop alleen vinyl die ik nooit (meer) draai.
Ik kijk ook op Discogs, maar ik kijk naar welk bedrag een plaat is verkocht en daar ga ik wat onder zitten.

Gelukkig zijn er ook weer jongelui die - soms voor eerst - vinyl kopen. Voor wie de House een aanverwanten zat is valt er nog genoeg te ontdekken. ;)

Gelukkig zijn er ook weer jongelui die - soms voor eerst - vinyl kopen. Voor wie de House een aanverwanten zat is valt er nog genoeg te ontdekken. ;)

Zeker mooi, mensen zullen betaalbare exclusiviteit altijd blijven opzoeken. En er zijn in de dance genoeg kleinschalige releases te ontdekken. Daarom loont het ook om in het buitenland te diggen. Grote kans dat je wel wat vind wat alleen lokaal is gebleven.

Liep in een middelgrote Britse plaats een HMV binnen en die verkopen dus talloze nieuwe LPs, CDs, DVDs/Blurays en games/merch. Heerlijke winkel, dat vind je in Nederland vrijwel niet meer, en zeker niet meer als keten. Ook driftige handel in tweedehands CDs, films en games bij CEX. Toch wel jammer dat dat bij ons allemaal weg is.

Zeker mooi, mensen zullen betaalbare exclusiviteit altijd blijven opzoeken. En er zijn in de dance genoeg kleinschalige releases te ontdekken. Daarom loont het ook om in het buitenland te diggen. Grote kans dat je wel wat vind wat alleen lokaal is gebleven.
Alleen is het een nadeel dat je na een korte tijd de hoofdprijs betaalt voor zo'n stukje vinyl.

Ik bestel nog vaak bij Bol.com cd's en heb uit de studio waar ik DJ was op het verzorgingshuis een hele stapel lp's meegekregen, dus ze zijn er nog steeds wel. Maar het meeste wordt bij speciaalzaken verkocht. Tegenwoordig is digitaal de MASTER (LOL)

Back