Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Met tandpasta? of dat zo is weet ik niet, Youtube begint gelijk met wasmiddel en tandpasta...
Tandpasta zou ik voorzichtig mee zijn, is toch een mild soort polijstmiddel, gewoon een sopje werkt vaak het beste.

Heb de CD in een sopje schoongemaakt en nu doet die het weer.
Voor cd's werkt prima maar met vinyl moet je uitkijken, ik heb lang geleden 'ns wat lp's afgewassen en in het afdruiprek gezet maar toch hadden een paar exemplaren een paar kraakjes die er eerst niet waren.

Je platen met Okki Nokki schoonmaken..

Kraanwater wordt zeker afgeraden. In kraanwater zit kalk in en die komt in de groeven te zitten.

Tandpasta zou ik voorzichtig mee zijn, is toch een mild soort polijstmiddel, gewoon een sopje werkt vaak het beste.

Voor cd's werkt prima maar met vinyl moet je uitkijken, ik heb lang geleden 'ns wat lp's afgewassen en in het afdruiprek gezet maar toch hadden een paar exemplaren een paar kraakjes die er eerst niet waren.
En wat heb je gebruikt om je lp’s schoon te maken?

En wat heb je gebruikt om je lp’s schoon te maken?
Afwasmiddel, maar zoals @Bono zegt, de kans dat er kalk in de groeven acherblijft is aanwezig, ik had gedistilleerd water moeten gebruiken.
Een paar jaar daarna en dan praat ik over de eighties kwamen die siliconenrollen uit, daar heb ik heel wat jaren mee gewerkt.

Afwasmiddel, maar zoals @Bono zegt, de kans dat er kalk in de groeven acherblijft is aanwezig, ik had gedistilleerd water moeten gebruiken.
Een paar jaar daarna en dan praat ik over de eighties kwamen die siliconenrollen uit, daar heb ik heel wat jaren mee gewerkt.
Ik maak het altijd zelf 50% gedistileerd water 50% isopropanol en twee drupjes afwasmiddel. Daarna in de knosti, Werkt 100% zonder residu

Ik maak het altijd zelf 50% gedistileerd water 50% isopropanol en twee drupjes afwasmiddel. Daarna in de knosti, Werkt 100% zonder residu
Ik ook maar dan met aanzienlijk minder ipa (10%) en nog twee druppeltje glans spoelmiddel erbij voor de vaatwasser. Door dat laatste breekt de waterspiegel beter en kan de schoonmaak solutie beter in de diepte van de groeven komen.

Werkt als een tierelier

Bijzondere doos met CD's bij de Kringloop gescoord met "Mongolian Long Song":

Mongolian.JPG

Heeft er wel iets van weg, maar het is niet echt boventonenzang. Het klinkt wel meditatief. Zoiets:

Er is vandaag (27-10) een platenbeurs XXXL in Zwolle. Zoon en dochter zijn net geweest en enthousiast. Boven de 18 betaal je 8,50 en ik denk dat ik zo ook maar even ga kijken. Naar de voetbal is duurder 😀

Even een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik koop de laatste tijd weer fanatiek cd'tjes en die vind ik bij Kringloopwinkels en muziekwinkels. Daar staan er dan een enkele honderden, maar er moeten er nog veel en veel meer zijn in de wereld. Wat is daarmee gebeurd? Staan die bij mensen op zolder? Ergens in een verlaten magazijn? Of gooiden mensen die gewoon weg?

Vinyl kun je volgens mij omsmelten, toch? Maar wat doe je met oude cd's? En wat deden platenmaatschappijen vroeger als een album hopeloos flopte en ze er al honderdduizenden van geperst hadden?

Ik vroeg het me zomaar even af 😁
Bij ons in Heerhugowaard(Werkwaard) worden ze allemaal recycled wat we krijgen via een kringloopwinkel.
En word via ander bedrijf weer om gesmolten tot grondstoffen voor nieuwe producten!

ja zo heb ik een fleshlight gemaakt van een maxisingle van Corry en de Rekels

Er is vandaag (27-10) een platenbeurs XXXL in Zwolle. Zoon en dochter zijn net geweest en enthousiast. Boven de 18 betaal je 8,50 en ik denk dat ik zo ook maar even ga kijken. Naar de voetbal is duurder 😀
Nog wat leuks gezien?

Nog wat leuks gezien?

Het was uiteindelijk zulk prachtig weer, dat ik lekker naar buiten ben gegaan 😅 Heb hier ook nog stapels cd's liggen die ik nog nooit heb gedraaid. Soms koop ik ook dingen tweedehands die in mijn herinnering heel mooi zijn, en dan nu tegenvallen.

Bij de Plato verkochten ze laatst totaal onbekende cd's voor 1 euro per stuk. Ik heb geselecteerd op de mooiste hoesjes, en daar zaten echt een paar prima albums tussen. Eigenlijk wilde ik ze allemaal wel kopen, haha.

De kinderen zijn wel geweest, en die waren enthousiast. Nu mag ik luisteren naar Sum 41, Oasis en Jamiroquai.

Back