Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Boxed is natuurlijk een beetje buitencategorie. :)

Ik heb wat verzamelaars en zowat alle albums, dus ik mis niet veel aan die halve Complete. Die ik ook op CD heb...

Vandaag naar de platenbeurs in de Brabanthallen in Den Bosch geweest, niet veel meegenomen, maar was wel leuk. Er was nu specifiek een hardcore/gabber area opgezet met stands van o.a. Unit Breda, Supremacy.Vinyl en een stand van The Third Movement waarbij Dj Promo zelf ook aanwezig was :okdan: .

Afbeelding van WhatsApp op 2025-04-12 om 21.46.28_ae9275f9.jpg

Zag nog iemand een vinyl van Bombario kopen (Blue trance label), dus dat moet wel van @bombario zijn :P

Vandaag naar de platenbeurs in de Brabanthallen in Den Bosch geweest, niet veel meegenomen, maar was wel leuk. Er was nu specifiek een hardcore/gabber area opgezet met stands van o.a. Unit Breda, Supremacy.Vinyl en een stand van The Third Movement waarbij Dj Promo zelf ook aanwezig was :okdan: .

Bekijk bijlage 3860562

Zag nog iemand een vinyl van Bombario kopen (Blue trance label), dus dat moet wel van @bombario zijn :P
Dat is super cool dat Sebastiaan er zelf ook bij was.

Wat grappig! En klopt, die is uit 2000. Een nummer van me dat destijds werd geremixed door Airscape (Johan Giel en Sven Maes) en ook op vinyl uitkwam. Daar heb ik destijds leuk geld mee verdiend. Ik heb de LP hier ingelijst in de kast liggen šŸ‘

Toen de CD werd ingevoerd heb ik mij voorgenomen niet aan "die moderne onzin" mee te doen omdat de CD ongetwijfeld daarna ook weer door iets anders zou worden verdrongen. Zo blijf je aan de gang! En dat laatste zien we nu ook gebeuren met alle mensen die hun CD's weer wegdoen omdat ze liever streamen. Inmiddels heb ik overigens wel een kleine CD-collectie (enkele tientalle schijfjes) voor muziek die op plaat niet of moeilijk verkrijgbaar is. Maar de hoofdmoot bij mij bestaat nog steeds uit ouderwetse LP's.
Moraal van het verhaal: laat je niet gek maken, en negeer de waan van de dag. :beard:

Bekijk bijlage 3860562

Mooie buit!

En Supremacy.Vinyl = prima gast, weleens plaatjes van hem gekocht

Toen de CD werd ingevoerd heb ik mij voorgenomen niet aan "die moderne onzin" mee te doen omdat de CD ongetwijfeld daarna ook weer door iets anders zou worden verdrongen. Zo blijf je aan de gang! En dat laatste zien we nu ook gebeuren met alle mensen die hun CD's weer wegdoen omdat ze liever streamen. Inmiddels heb ik overigens wel een kleine CD-collectie (enkele tientalle schijfjes) voor muziek die op plaat niet of moeilijk verkrijgbaar is. Maar de hoofdmoot bij mij bestaat nog steeds uit ouderwetse LP's.
Moraal van het verhaal: laat je niet gek maken, en negeer de waan van de dag. :beard:

Maar als je wel CDs had gekocht had je die nu toch ook gewoon nog steeds af kunnen spelen? Wat heb je precies gewonnen door 'niet mee te doen'?

Of in het geval van de CD, de waan van een goede 20 jaar. Ik ben blij dat ik mezelf niet opgelegd heb om die storm uit te moeten zitten. :) Ik ben ook blij dat ik mijn LPs en CDs nog heb. Lekker in eigen onafhankelijke fysieke eigendom.

Ik rekende even dat tegen 1990 de goegemeente van LP naar CD begon te gaan en tegen 2010 van CD naar mp3 en later streaming.

Ik heb zelf ook wel 80s CDs en werk van 2020, maar ik hield het even op de piek van de waan. ;)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
De waan van de dag bestaat eruit alles steeds op (of via) het meest recente medium te willen beluisteren. Ik hoor vaak genoeg mensen die spijt hebben hun LP's te hebben weggedaan. En je kunt er donder op zeggen dat er over een jaar of tien a twintig weer mensen rondlopen die er spijt van hebben dat ze hun CD's te hebben weggedaan.

Bij een waan denk ik meer aan een kortstondige modegrill, geen generatieslange industriestandaard.

Laatst gewijzigd:
Ik heb al mijn LPs en singeltjes, CDs, en cassettes met de halve platenbibliotheek nog. Wel eens geprobeerd het oeuvre van de Comsat Angels op de Puisterij te vinden?

Vooralsnog juich ik het wegmikken van (goede) CD collecties aan 50 cent per stuk toe. LPs 1 euro. Zolang ik er maar als eerste bij ben.

Veel CD's belanden tegenwoordig in de kliko vanuit de misvatting (daar heb je de waan van de dag weer) dat nu ook de CD's hebben afgedaan.

Maar zijn dat de James Last en Aangenaam Klassiek verzamelaars die zelfs de kringloop niet meer wil of is het kwaliteitsmuziek?

Back