Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik heb mn laatste platen bij een vriend gedumpt die handig is met discogs maar de sales gaan slow

Dat bedoel ik, daarom komen tweedehands platen die mogelijk wat waard zijn tegenwoordig zelden meer bij platenspeciaalzaken of kringloopwinkels terecht. De mensen die ze wegdoen verkopen ze zelf of schakelen daarvoor vrienden en bekenden in.

Nou ik heb het grootste deel aan een platenzaak verkocht voor een habbekrats.
Ik denk dat veel mensen op bepaalde leeftijd ook hun platen gewoon laten opkopen hoor ipv online stuk voor stuk, das echt veel werk.

Ik ben 5 jaar geleden al begonnen met verkopen. Eerst de minst goede. De platenzaak had de laatste beste batch. Wat nu bij een vriend ligt is voornamelijk klassiek.

Ik ben 5 jaar geleden al begonnen met verkopen. Eerst de minst goede. De platenzaak had de laatste beste batch.

:okdan:

Wat nu bij een vriend ligt is voornamelijk klassiek.

Klassiek is problematisch om reden dat de meeste liefhebbers van klassieke muziek massaal op CD zijn overgestapt. Voor een rock nummer is een tikje of wat ruis niet fataal, maar voor klassieke muziek is het dat vaak wel. Pas in de Kringloop hebben we nog een gigantische lading kwalitatief goede klassieke platen ontvangen. Maar zelfs voor een euro per stuk was daar maar een klein deel van te verkopen.

Ja das waar, goede tip is houtlijm op je vinyl smeren en dan als vel laten opdrogen en dan trek je het stof mee met de opgedroogde lijm. Weet niet of het audiofiel verantwoord is maar ik vond het opmerkelijk goed werken.

Dat bedoel ik, daarom komen tweedehands platen die mogelijk wat waard zijn tegenwoordig zelden meer bij platenspeciaalzaken of kringloopwinkels terecht. De mensen die ze wegdoen verkopen ze zelf of schakelen daarvoor vrienden en bekenden in.
Ik schakel gewoon Discogs of Marktplaats in. Al merk ik dat op Marktplaats mensen zijn die denken dat ze alles kunnen kopen voor weinig geld..

Ja das waar, goede tip is houtlijm op je vinyl smeren en dan als vel laten opdrogen en dan trek je het stof mee met de opgedroogde lijm. Weet niet of het audiofiel verantwoord is maar ik vond het opmerkelijk goed werken.
Volgens Discogs kun je beter gewoon speciale schoonmaaksets gebruiken ipv lijm:

Ik schakel gewoon Discogs of Marktplaats in. Al merk ik dat op Marktplaats mensen zijn die denken dat ze alles kunnen kopen voor weinig geld..
Ik stond dit weekend op de rommelmarkt, en daar werd iemand enigszins kwaad dat ik een item in een doos op de grond had gezet en toch een prijs naar waarde vroeg. Zijn mening was dat als ik wist wat het waard was, ik het op mijn tafel moest zetten en niet in een doos eronder. Ik veronderstel dat ik zijn finder's high verpest had. Of zijn vrouw vertelt hem in welke volgorde hij zijn visspullen moet opbergen ofzo.

Ik stond dit weekend op de rommelmarkt, en daar werd iemand enigszins kwaad dat ik een item in een doos op de grond had gezet en toch een prijs naar waarde vroeg. Zijn mening was dat als ik wist wat het waard was, ik het op mijn tafel moest zetten en niet in een doos eronder. Ik veronderstel dat ik zijn finder's high verpest had. Of zijn vrouw vertelt hem in welke volgorde hij zijn visspullen moet opbergen ofzo.
Ik vind vragen naar de prijs vragen prima, maar een reactie daarna van ik vind het te duur en succes met het verkoop vind ik lachwekkend.
Je kunt ook diverse bronnen zoals Discogs raadplegen en dan weet je ongeveer wat het waard is.

Ik vind vragen naar de prijs vragen prima, maar een reactie daarna van ik vind het te duur en succes met het verkoop vind ik lachwekkend.
Je kunt ook diverse bronnen zoals Discogs raadplegen en dan weet je ongeveer wat het waard is.

Hangt er wel vanaf waar je staat met de handel. Op een platenbeurs is dat een redelijke gedachte om een prijs op Discogs als ijkpunt te nemen, maar op een rommelmarkt niet. Een potentiële koper verwacht dan iets te kunnen krijgen voor minder en zo'n reactie is begrijpelijk als de vraagprijs in dat geval echt aan de hoge kant is.

Hangt er wel vanaf waar je staat met de handel. Op een platenbeurs is dat een redelijke gedachte om een prijs op Discogs als ijkpunt te nemen, maar op een rommelmarkt niet. Een potentiële koper verwacht dan iets te kunnen krijgen voor minder en zo'n reactie is begrijpelijk als de vraagprijs in dat geval echt aan de hoge kant is.
Eens, maar als je kijkt op Marktplaats dan zou je toch wel moeten weten hoeveel een exemplaar waard is? Ik hanteer mijn prijzen net onder/bijna gemiddeld van Discogs.
Ik hoeft niet altijd de hoofdprijs voor vinyl te hebben, maar ik ben zelf ook geen liefdadigheidsinstelling.

Ik begrijp perfect dat iemand ongeveer de marktwaarde voor iets vraagt. Op discogs, op een beurs, op Marktplaats, en ook op een rommelmarkt, er is daar geen enkele verplichting om goedkoop te zijn. Ik begrijp anderzijds ook perfect dat iemand iets niet aan de volle marktwaarde wil kopen, maar -om velerlei redenen waarbij handel zeker niet op de eerste plaats komt- er zelf niet de volle marktwaarde voor wil geven. Perfect, even goede vrienden. En ja, het kan een teleurstelling zijn als je op een koopje hoopte maar de verkoper vraagt de marktwaarde. Of 4 keer de marktwaarde. Volgende keer meer geluk.

In het concrete voorbeeld van mij was ik trouwens niet zo duur (10 euro voor iets wat online 15-20 euro gaat), het ging mij ook totaal niet om het feit dat hij het niet wou kopen maar om zijn boze bemoeienis met waar ik iets op mijn kraampje zou moeten plaatsen. Maak dan je eigen perfecte kraampje, het is gratis deelname.

Grappiger was een dame die vroeg hoeveel een recente, complete, in goede staat, houten legpuzzel/klok (voor kleuters om de klok mee te leren) moest kosten. 2 euro. Mevrouw reageert werkelijk geschokt. Dat doet ze waarschijnlijk bij elke prijs en elk item. Alleen kan je er echt helemaal niks mee als je vraagprijs 2 euro is. Welke marge zit er tussen 2 euro en het redelijke bedrag in jouw hoofd dat een visuele schokreactie rechtvaardigt? Ach, het amusement was ons al 2 euro waard. :D

Tja, koopjesjagers. Ik heb er topervaringen mee gehad, lekker over de hobby praten en wat ruilen/kopen bij elkaar, bij elkaar informeren over je eigen items waar je zelf niet de details van kent etc. En er zitten echte flapdrollen bij. Volwassen mannen die ruzie maken over een pokémonkaart (in die hobby draait het bij de meesten echt enkel om geld, ik neem ze zelfs niet meer mee naar een rommelmarkt want er komt altijd gezever van, niet met mij maar met elkaar), mensen die vinden dat je op een rommelmarkt niet mag verschillende prijzen voor verschillende LP's/games vragen want zij hebben het alleenrecht op de kennis dat de ene meer waard is dan de andere, vaders die hun kindje inzetten om die ene speciale game te gaan nemen en dan beteuterd kijken waarom die andere games 1 euro zijn en deze 25... Voor mij is het simpel: het koopje moet jou vinden, je moet dat niet gaan willen forceren met trucjes, ruzie, opdringerig gedrag... Verder gun ik iedereen inclusief mezelf het plezier van af en toe eens een lekker koopje te vinden.

Laatst gewijzigd:
Wat is de marktwaarde? Is dat de vraagprijs op Discogs of Marktplaats, of de prijs die je er in een platenspeciaalzaak of Kringloop voor betaald? Als je ergens zoveel voor vraagt dat je potentiële klanten boos weglopen, dan ben je te duur. Zo simpel is dat. Maar wie dat niet begrijpt, moet dat zelf maar weten. Ik ga ook niet meer in discussie, men zal het vanzelf wel merken als men met zijn waar blijft zitten.

Wat is de marktwaarde? Is dat de vraagprijs op Discogs of Marktplaats, of de prijs die je er in een platenspeciaalzaak of Kringloop voor betaald? Als je ergens zoveel voor vraagt dat je potentiële klanten boos weglopen, dan ben je te duur. Zo simpel is dat. Maar wie dat niet begrijpt, moet dat zelf maar weten. Ik ga ook niet meer in discussie, men zal het vanzelf wel merken als men met zijn waar blijft zitten.
Geheel niet van toepassing op de situatie die ik beschreef. Het is trouwens al verkocht aan iemand die wel sociale vaardigheden had.

Verder wel eens dat je moet opletten met "de marktwaarde" bepalen want de vraagprijzen de je online vindt zijn natuurlijk erg betekenisloos als er geen verkoop in die richting gebeurd is. Zeker op ebay zie ik vaak werkelijk volkomen crackpipe vraagprijzen. Als je die als referentie voor je eigen spul neemt, ga je niet veel verkopen.

@pojo je kan het er gewoon afpellen eens het droog is.

Marktwaarde is voor mij een combi tussen de prijs waar het product voor gekocht is en de huidige vraagprijzen.

Het zal natuurlijk wel een discussie blijven, maar je kunt natuurlijk niet met 10 euro naar een Pawn Star Shop gaan om een Banksy schilderij te gaan kopen.

Ben toch benieuwd. Hoe haal je de houtlijm met stof eraf?
Je laat de lijm na uitsmeren op je vinyl opdrogen tot het een soort vel wordt, de stof blijft aan de uitgeharde lijm zitten wanneer je na een paar dagen het vel eraf trekt. Maargoed er zullen voor en tegens zijn. Niet elke houtlijm zal geschikt zijn. Je wilt geen recidu van de lijm. @Bono verwijst naar discogs waar ze zeggen dat het beter is om andere middelen te gebruiken.

Die houtlijmmethode is geen trolgedoe hoor. Het gaat behoorlijk elegant. Een beetje zoals een gezichtsmasker voor zover ik zag, ik heb het zelf nooit gebruikt. Ik gebruikte een Knosti als het nodig is. Heeft die Knosti vloeistof eigenlijk een vervaldatum? Die van mij is al 20 jaar oud denk ik, en in geen 15 jaar gebruikt. :-)

Back