Nog voornemens op muziekgebied voor het nieuwe jaar?

Beste wensen allemaal.

Ik heb plannen en voornemens voor 2023.

Iedere week komt een andere synth in 1 van mn main setups om te herontdekken en sounds + muziek stuk te maken.
Er komen ook 3 nieuwe hardware synths in 2023 in de studio, wat dat wordt laat ik aan het bezonnen toeval over.

In ieder geval, morgen haal ik de JP8000 uit de opslag en wordt dat weeksynth1 van 2023.
Mogelijks maak ik een topic met de "syntht van de week" om mn gedachten neer te pennen en die van jullie te horen.

Beste wensen allemaal..

muziek voornemens:
  • syntorial afronden
  • muziektheorie opkrikken; cirkel van vijf. akkoordprogressie enzo
  • de wat meer complexe modules goed "in de vingers krijgen"
  • keyboard, fluit en gitaar vaardigheden verbeteren
  • samplebank op PC organiseren
  • track klaarmaken voor mijn eerste synthforum contest deelname
  • en nog heel veel muziek plezier

Dit jaar voor het vijfde jaar op rij weer enorm gaan twijfelen of ik de C15 ga kopen.Die kogel door de kerk jagen zal met een kanon moeten gebeuren vrees ik.

Ik heb tegen het eind van 2022 heel veel hardware verkocht, omdat ik die toch niet meer of alleen sporadisch gebruik of dat er handigere, minder stroom etende, softwareversies van zijn.
Heb veel ideeën en die ga ik in 2023 en verder uitwerken in mijn 1 m2 studiootje.
Uiteindelijk zijn het toch niet de instrumenten die de muziek maken.

Beste wensen allemaal.

Ik heb plannen en voornemens voor 2023.

Iedere week komt een andere synth in 1 van mn main setups om te herontdekken en sounds + muziek stuk te maken.
Er komen ook 3 nieuwe hardware synths in 2023 in de studio, wat dat wordt laat ik aan het bezonnen toeval over.

In ieder geval, morgen haal ik de JP8000 uit de opslag en wordt dat weeksynth1 van 2023.
Mogelijks maak ik een topic met de "syntht van de week" om mn gedachten neer te pennen en die van jullie te horen.
Tof idee! Bedoel je daar ook mee te zeggen dat je 52 synths hebt?

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik ben niet van plan een keyboard synth te kopen dit jaar (want ruimtegebrek), maar bij mij kriebelt die C15 en de Groove Synthesis 3rd Wave ook wel.

Ik hoop me dit jaar vooral bezig te houden met nog meer piano/synth/hammond spelen! En me niet zo te laten “afleiden” door de gerelateerde hobby “synths vergelijken/kopen” 😉, want qua sounds kan ik allang alles maken wat ik wil.

Ik ben daarnaast begonnen met drummen op een Alesis Compactkit. Natuurlijk is dat een beetje speelgoed, maar goed voor oefenen van timing en onafhankelijkheid van ledematen. Hoop dat het drummen een vlucht gaat nemen.

Misschien ook wat meer tracks opnemen, al beleef ik zelf veel meer plezier aan live muziek maken dan aan tracks produceren.

Hoop wat vaker sequences te kunnen bakken en wellicht wellicht op een punt te komen dat ik weer een mixer en MPCheb staan :-)

Andere prioriteiten nu :-)

-C-

Ik ben niet van plan een keyboard synth te kopen dit jaar (want ruimtegebrek), maar bij mij kriebelt die C15 en de Groove Synthesis 3rd Wave ook wel.
Samen nog niet de prijs van een Moog one.😙

Projecten die dit jaar af moeten:
Gitaar elementen wikkelen en in mijn SG zetten. Het is een 4 snarige gitaar gestemd in bead staat. Eigenlijk is het een soort octaaf bas, want die hoge snaren worden toch nooit gebruikt.

Gitaar luidspreker maken. Dat word een 8” gesloten kast.

Basgitaar luidspreker maken. Dat word een 15” Karlsson kast, die heeft van nature de dips in het lage midden om niet modderig te klinken.

En als belangrijkste, ik ga een 9,4,4 surround systeem maken. Dat wil zeggen 2 stereo hoofdspeakers, 1 midden speaker, 6 surround speakers, 4 hoogte speakers en 4 subs. De stereo en midden speakers heb ik zelf ontworpen, omdat er geen speakers bestaan die aan mijn eisen voldoen.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Gitaar elementen wikkelen en in mijn SG zetten. Het is een 4 snarige gitaar gestemd in bead staat. Eigenlijk is het een soort octaaf bas, want die hoge snaren worden toch nooit gebruikt.
Is dat ding electrisch of heeft het een klank kast?
Als het een klank kast heeft en het is een klein ding kun je er niet gewwon een piezo inzetten?
Bedoel voor kwaliteits opnames kun je toch beter microfoons gebruiken.
Als het echt een electrisch ding is dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb ook een 4 snarige gitaar. Ukulele het dat :)
Ok grapje, ik gebruik die wel. Ben gek op snaren. Cello (kinder ding kleinste maat), Ukulele, Basgitaar, electrische gitaar en akkoestische gitaar gebruik ik best wat.

Elektrisch.
Het is een Gibson SG kloon, want ik heb geen Gibson geld.

De elementen zijn een variatie van de P90, iets andere magneet constructie en iets anders gewikkeld.

Cello ooit geprobeerd, maar die staat anders getemd als een basgitaar. Mijn hersenen gingen meteen op slot toen ik meerdere snaren bespeelde.

Waar het lukt, tijd vrijmaken voor jammen en bassen (daar haal ik de meeste voldoening uit)
Ik wil m'n Tricks and Tips kanaal ook blijven vullen met content waar ik plezier aan beleef om te maken. Dat lukte in 2022 aardig goed.
Verder noemde ik in 'het andere draadje' ook het leren pianospelen. (dat staat waarschijnlijk te laag op de ladder om serieus opgepakt te gaan worden met al m'n andere bezigheden).
Maar wie weet. De 10 minuten regel is al genoemd en met de YC61 onder m'n vingers, heb ik goed klavier en instant top piano geluid (dus geen excuses meer om niet even te gaan spelen).

Waarschijnlijk komt er wel een grote verbouwing aan dit jaar (iets met energie besparen), dus de vrije tijd zal dan beperkt zijn. Maar alles om die energierekening naar beneden te brengen.

En jullie allemaal een goed jaar gewenst natuurlijk!

Elektrisch.
Het is een Gibson SG kloon, want ik heb geen Gibson geld.

De elementen zijn een variatie van de P90, iets andere magneet constructie en iets anders gewikkeld.

Cello ooit geprobeerd, maar die staat anders getemd als een basgitaar. Mijn hersenen gingen meteen op slot toen ik meerdere snaren bespeelde.
Ah cool, ik heb 1 keer een element gewikkeld. dan brak het dunne draadje wel eens.. best moeilijk als je niet de juiste tools hebt.

Bij een Cello zijn de snare in 5th's gestemd en bij een een gitaar is 4th's. Maar de afstanden van de vinger zijn hetzelfde.
Ik vind het geluid echt geweldig. Als ik opneem dan heb ik stikkers op het fretboard en een tuner om te niet te vals te spelen.

Ik heb heel wat af zitten vloeken om een element te wikkelen.
Het is heel wat lastiger als de jijbuis video's.

Wat ik ook nog ben vergeten, is dat ik ook nog een basgitaar ga maken.
Dat word een Frankenstein bas met jass bass single coils, een musicman stingray element en nog een extra hals element, P90 maar dan 2x boven op elkaar in humbucker schakeling (ben toch aan het wikkelen).
4 elementen in totaal dus. Een beetje zoals de Bootsy Collins bassen.

Het geluid van een cello is geweldig natuurlijk. Ga zo ff de Bach suites van Yo-Yo-Ma opzetten.
Als het ooit mogelijk is zou ik basfagot willen spelen, dat klinkt mooi man.....

Ik begin aardig "uitgeklust" te raken, twee dagen terug het laatste grotere klusje gedaan (laminaat in de gang leggen) en nu zijn er nog wat keinere dingen die geen haast hebben om lekker te wonen dus vandaag ben ik maar 'ns begonnen met het installeren en aansluiten van m'n muziekspulletjes en dan merk ik toch dat ik eigenlijk nog teveel spullen heb.

De ene hoek op m'n desk is voor het gewone deel, daar staat dan m'n deepmind en een Blofeld en aan de andere kant de Grey meanie, de Neutron en de Minibrute 2S met een rackbrute erboven waar ik nog wat modules voor ga kopen, dat wordt dan de meer experimenteer- en patchhoek zeg maar en dan is er midden op m'n desk ruimte voor de Keystep pro, Beat Step pro en Launchcontrol XL om zowel de patchhoek als software binnen Ableton te bespelen.

Effectapparaatjes op de plank voor als ik ze nodig heb en dan staan er nog een Basstation 2 een RD 8, TR 8 en een Spark en nog een paar midikeyboards die ik weinig gebruik maar het wordt toch grenzen stellen want ik kan toch niet alles tegelijk gebruiken dus dat blijft in de doos en gaat in de berging denk ik dus behalve wat modules, eventueel een Boss RC505 en de VCS kloon (als ie komt) schaf ik niets meer aan en dat is het dan wel.

Bij een Cello zijn de snare in 5th's gestemd en bij een een gitaar is 4th's. Maar de afstanden van de vinger zijn hetzelfde.
Ik vind het geluid echt geweldig. Als ik opneem dan heb ik stikkers op het fretboard en een tuner om te niet te vals te spelen.
Het geluid van een cello is geweldig natuurlijk. Ga zo ff de Bach suites van Yo-Yo-Ma opzetten.
Als het ooit mogelijk is zou ik basfagot willen spelen, dat klinkt mooi man.....

Ik vind een cello ook erg mooi, strijkers en als je ook nog bijv een mellotron in de tracks erbij hebt da's echt genieten, het geeft me herinneringen aan de Beatles en Stones en andere bands in hun psychedelische periode en symfonische bands uit de seventies, muziek waar ik altijd van heb gehouden.

Laatst gewijzigd:
Bij mij is er iets gebeurd iets psychisch.
Toen ik cello ben gaan spelen heb ik al een aantal keer gedroomd van muziek. en die muziek was altijd van strijkers.
Ook omdat de cello fretloos is train je enorm je gehoor en dat heeft weer voordelen op allerlij andere instrumenten.
Op een of andere manier zit er zoveel emotie in die snaren in de pitch die je dan zo naar boven of beneden kan sliden.
Hoe de sound zich door de kamer verspreid.
Om die reden vind ik ook een Minimoog heel mooi of de osmose of pitchbends op de gitaar.

Anyhow goed te horen dat je je setup op order krijgt.
Ik word een beetje gek hier met al die zooi en ga een hoop wegdoen.
Wellicht een studio desk kopen.

Back