Tasty Chips GR-1 Granular synthesizer

Status
Please reply by conversation.

Synthurion

Ouwe rot
Helaas uitverkocht.. 5 stuks in twee dagen tijd en ik was natuurlijk weer eens net te laat.. :stupiddaarom hier een poging!
Heeft iemand hier toevallig plannen om de zijne te verkopen? Ik hou me aanbevolen. 8~

Heerlijk ik heb m! eindelijk deze prachtige droom-synth..oh man wat ben ik blij en ook nog eens die mooie wit/grijze versie :halleluja
Tasty Chips had ze sneller op voorraad dan ik verwacht had in deze tijden :okdan:
Deze synth gaat vele nieuwe deuren openen en daarmee laatste grote impulse voor de studio.
Van alles wat er de laatste jaren uitgekomen is voegt deze synth echt iets toe m.i.
Laat maar komen! 8~

Heerlijk ik heb m! eindelijk deze prachtige droom-synth..oh man wat ben ik blij en ook nog eens die mooie wit/grijze versie :halleluja
Tasty Chips had ze sneller op voorraad dan ik verwacht had in deze tijden :okdan:
Deze synth gaat vele nieuwe deuren openen en daarmee laatste grote impulse voor de studio.
Van alles wat er de laatste jaren uitgekomen is voegt deze synth echt iets toe m.i.
Laat maar komen! 8~
Ik heb deze zelf ook wel eens zien langskomen op Youtube en in reviews.
Wat ik mij afvraag is: wat maakt deze voor jou nou zo speciaal in vergelijk met Granular apps zoals Fluss voor de iPad? Is het de 'hands on control' van de sliders en encoders die het zo'n fijn apparaat maken? Of is er iets anders 'magisch' aan deze synth?

Ik heb deze zelf ook wel eens zien langskomen op Youtube en in reviews.
Wat ik mij afvraag is: wat maakt deze voor jou nou zo speciaal in vergelijk met Granular apps zoals Fluss voor de iPad? Is het de 'hands on control' van de sliders en encoders die het zo'n fijn apparaat maken? Of is er iets anders 'magisch' aan deze synth?
Ik heb geen ervaringen met Fluss.
Ik gebruik wel al vele jaren de Camel Audio Alchemy softsynth standaard. Deze heeft Granular synthese aan boord en hier begint dan ook de magie van de GR-1.
Mijn grote wens is altijd geweest een hardware versie van de Alchemy die er helaas nooit gekomen is en GR-1 maakt deze wens nu grotendeels waar.
De Alchemy is nog een stuk uitgebreider trouwens. Maar de geluidskwaliteit van de GR-1 zal beduidend beter zijn.
Dus de 'hands on control' is inderdaad waar het o.a. omgaat.
Het zou ook nog geweldig zijn als Tasty Chips een Resynthese synth op de markt brengt. De brug van Granular naar Resynthese is zo gemaakt en er bestaat maar een Resynthese hardware synth die extreem zeldzaam is.
Misschien een idee of tip als Tasty Chips toevallig meeleest? :eureka:

ik had deze ook op het oog toen ik eind '22 aan t kijken was waar ik mn centen zou weggooien, vond het een mooi en interresant ding.
maar uiteindelijk heb ik toen de OpSix gekocht, dus heb hem geskipped voor nu. maar ben hem niet vergeten.
Ik had toen nog niet door dat hij lastig te krijgen was, dat zie ik eigenlijk nu pas. hoe komt dat? productie issues?

verder ben ik wel benieuwd hoe je ervaringen tot nu toe zijn.

Ik heb zelf nog neit heel erg veel met Granular gedaan (Granulator in ableton en met de Granular in de Waldorf Quantum), dus ik ga op termijn om er handigheid mee te krijgen eerst een soft synth proberen (wat valt daarop aan te raden? ik heb ooit eens quanta in actie gezien, en dat leek me best aardig al).
en natuurlijk heb ik ook de Waldorf Quantum al, en die ga ik eerst flink testen en dan is het maar zeer de vraag of de GR1 genoeg meerwaarde heeft voor aanschaf.

Wat bij mij meespeelt in de afwegingen voor hardware:

1) Is 't een mooi apparaat:
Ik vind de gR-1 een heel mooi ding om te zien ook, en dat is zeldzaam, want ik vind de meeste synths vrij lelijk :p
2) Interface:
en die interface lijkt heel intuitief voor granular, (net als de opsix dat voor FM is, en daar ervaar ik het spelen met de synth als heel leerzaam en inzichtelijk op het gebied van FM).
3) Maat / gewicht
Tot slot hou ik van kleine compacte apparaten omdat ik met de Waldorf Quantum al voorzien ben van een log/zwaar maar zeer compleet apparaat dat ik slechts op 1 locatie gebruik.
Ik wil met andere apparatuur lekker kunnen zitten waar ik wil en niet gebonden zijn aan m'n "studio" (heel groot woord voor kamertje met pc, wat synths en de wijnvoorraad van mn vrouw).

die 3 dingen vind ik heel belangrijk, omdat een hoop gewoon ook veel goedkoper met software kan.

wat vind je er zelf van na een maandje?

Status
Please reply by conversation.
Back