New Beat boegbeeld Peter Renkens is niet meer...

De man die New Beat definief euthanaseerde.
Toch triest het was wel een leuke kerel en 55...

Ik hou erg van new beat, een ondergewaardeerd genre, mede door hele cheesy / commersjele meuk, maar net zoals bij Italohouse zitten er echt hele toffe synth tracks tussen. Als ik electronische muziek luister is het tegenwoordig alleen nog maar newbeat naast OG detroit.

Ik weet nog hoe Mister C op school belachelijk werd gemaakt net zoals Plaza met Yoyo. Ik was keihard trasher, maar die plaza in de plaatselijke disco heeft me toch wel over de streep getrokken qua electronische muziek (naast kraftwerk etc) maar om dit voor het eerst in de disko ( ;) ) te horen was echt supervet die logge beats. Samen met Peter Slaghuis' Hithouse en early detroit dit toch echt de reden om zelf ook muziek te gaan maken zo tof vond ik het.

Lang verhaal kort, RIP

tja het was een clown, hij deed die job heel goed... Er kwam niks meer na newbeat dus geen idee waar ie zijn moves kwijt kon.
In een video zag ik sherman, modor en belucci zeggen 'confetti's, dat waren dansereskes, heel braaf, maar verder niks'
Vat t goed samen eigenlijk. Ik was n tienertje dat mee luisterde naar die muziek (en naar al de rest, ook zwaarder spul) - ik luister nog steeds maar enkel naar t zwaarder spul.
Geen ideaal vergelijk maar moet toch aan Eddy Wally denken. Met t verschil dat hij wel zong. Iedereen kende m, hij werd uitgelachen maar trok volle zalen. Best straf!

Sound Of C was en blijft een banger, al had Peter er technisch natuurlijk niks mee te maken. Track werd volgensd mij gemaakt in opdracht van de gelijknamige discotheek! Ik meende dat Peter dan ook letterlijk voor de deur bij de discotheek Confetti's is weggehaald om te dansen/playbacken voor de bijbehorende act. Volgens mij is er later nog wel benoemd in een artikel dat hij geestelijk in zwaar weer gekomen is in de periode na New Beat, geen idee of dat met zijn overlijden te maken heeft. RIP.

New Beat blijft actueel, dj/producers zoals Curses draaien het superveel, in combinatie met Industrial, wave, duistere italo en ebm. 8~

ja de discotheekbaas zijn vrouw Chrisje hoorde graag een soort muziek, dus maakte er een producer 'the sound of chrisje'
Als je wat opzoekt op yt kom je de video tegen waarin dat vertelt wordt... Was Jo bogaerts of serge ramakers of hoe heten die mannen, dacht ik.

Sound Of C was en blijft een banger, al had Peter er technisch natuurlijk niks mee te maken. Track werd volgensd mij gemaakt in opdracht van de gelijknamige discotheek! Ik meende dat Peter dan ook letterlijk voor de deur bij de discotheek Confetti's is weggehaald om te dansen/playbacken voor de bijbehorende act. Volgens mij is er later nog wel benoemd in een artikel dat hij geestelijk in zwaar weer gekomen is in de periode na New Beat, geen idee of dat met zijn overlijden te maken heeft. RIP.

New Beat blijft actueel, dj/producers zoals Curses draaien het superveel, in combinatie met Industrial, wave, duistere italo en ebm. 8~

Das dan goed nieuws! Een leuk New Beat feestje lijkt me best weer eens leuk. Heerlijk die trage beats!

ja de discotheekbaas zijn vrouw Chrisje hoorde graag een soort muziek, dus maakte er een producer 'the sound of chrisje'
Als je wat opzoekt op yt kom je de video tegen waarin dat vertelt wordt... Was Jo bogaerts of serge ramakers of hoe heten die mannen, dacht ik.
Technotronic (o.a. "Pump up the jam") = Jo Bogaert
Confetti's = Serge Ramaekers & Dominic Sas

Interview met Serge uit 2020 in zijn huidige studio.

Vanaf 03:03 vertelt Serge welke synths gebruikt werden in The Sound of C:
- Roland MC-500 sequencer
- bas = Yamaha DX7
- lead synth = Roland Alpha Juno 1
- flute = Roland D-50
- sound FX (intro/outro) = Roland D-50
- laser FX = Roland SH-101
- pads = Roland Juno-106
- drums = sampled from Jack E Makossa: "The opera house" (1987) (vermoedelijk de 12" inch versie)

Benieuwd hoeveel van de oude waarden ghostproducers zijn voor de djs die zogezegd platen maken…

Back