Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zo zag de oerversie er uit.
De vraag die ik dan heb: is een tracker gebruiken je doel, of rust en focus op ideeën ipv techniek? In dit tweede geval zou een tracker een mogelijk middel zijn maar geen doel op zich.Ik heb er al een paar op mijn computer staan, maar ik ben nog wat huiverig om daarmee te beginnen. Aan de andere kant voel ik er steeds meer voor om de razendsnelle moderne ontwikkelingen de rug toe te keren en enkel nog met uitontwikkelde old skool software en apparaten te werken. Dat geeft rust in de tent, en laat mij de tijd en energie om op mijn gemak wat eigen ideeën uit te werken en uit te proberen.
De vraag die ik dan heb: is een tracker gebruiken je doel, of rust en focus op ideeën ipv techniek? In dit tweede geval zou een tracker een mogelijk middel zijn maar geen doel op zich.
En dan zijn er misschien andere middelen om je doel te bereiken. Misschien is een hardware sequencer (bv QY700), MPC of stepachtige sequencer (bv Cirklon) dan meer wat je zoekt. Of zoals in mijn geval: ik wou wel het gemak van een DAW maar niet het gedoe en afleiding van een pc, noch de bodemloze VST put. Dus ik ben na wat omzwervingen bij een Atari ST met stokoude Cubase uitgekomen, gecombineerd met moderne optische muis en LCD monitor om daar geen ergernissen te hebben.
Ik heb een Amiga met Sound Digitizer staan dus ik kan meteen aan de tracker als ik zou willen, maar ik maak en visualiseer nummers liever op de DAW wijze. Het is maar net wat werkt voor je. Misschien gewoon bewust voor een moderne simpele DAW gaan zoals Kristal zou ook kunnen werken, of een workstation...
Ja - het is een luxe probleem, maar niettemin toch lastig om die knopen door te hakken. Aan hardware spul kan ik er door ruimtegebrek nog maar heel weinig bij hebben, wat eigenlijk nu een voordeel is want ik ben ook dol op allerlei oude apparatuur (gelukkig heb ik daar simpelweg de ruimte niet voor dus dat is dan eenvoudig).Maar Octamed omzeilde die beperking door real-time softwarematig 8 kanalen te mixen.

Voor zover ik weet deed octamed er maar 8, zit ook al in de naam. De 8 kanalen gebruikten al een aanzienlijk deel van de processor van zo'n oude amiga. Dus ik denk niet dat 64 kanalen haalbaar waren.Je bedoeld zeker 64 kanalen ?![]()