Ryuichi Sakamoto RIP

Ik vond dit nummertje altijd lekker uplifting..soort van happy hardcore avant la lettre

De Technodon is niet meer.

Eén van de hele groten. YMO heeft heel veel synthipop beïnvloed. Technodelic was toen echt een WTF-album, jaren vooruit op alles.
En Sakamoto zelf ook prachtmuziek gemaakt, soms wat te klassiek voor mijn smaak. Maar vanavond de dvd-speler afstoffen en naar hem kijken en luisteren in Merry Christmas mr. Lawrence.

Heb ik best veel geluisterd, wat me opvalt bijv in de laatste vid hierboven, hoe mooi open en gedetaileerd het klinkt. En dat zonder 1000en plugins en 8 buscompressors op elkaar gekwakt.(wel, juist daarom natuurlijk, voordat er weer een droge opmerking komt :) ) Mooi stereo ook.

Hij was een byzondere muzikant met een uniek en verrassend klankpalet.

Lees het nu pas... Helaas, wederom één der groten die ons ontvalt. Voor mij echt wel een synth-held! Hij heeft geweldige muziek gemaakt die - zoals hierboven al opgemerkt - meestal heel open en gedetailleerd klinkt. RIP, Sakamoto-san.

Helaas ik lees het nu pas...

Komt echter niet als een verrassing, Ryuichi streed al jaren tegen kanker die hij overigens vele malen wist te overwinnen en het was al een keer kantje boord.

Na Klaus en Vangelis mijn laatste echt grote synth held.
Ik vond YMO overigens altijd al de betere Kraftwerk. Dit omdat YMO meer richting van de Jazz zit wat mij persoonlijk altijd wat meer heeft aangesproken.

Helaas net als velen YMO met Ryuichi nooit live kunnen zien omdat deze teleurstellend genoeg vrijwel nooit in Europa speelde maar uitsluitend in de VS en Japan.

Het mooiste nummer en heel hard

R.I.P.

Het mooiste nummer en heel hard

Lekker ja..klinkt alsof misschien orbital ofzo dit ooit "gecoverd" heeft? Komt me erg bekend voor, maar dan sneller en zonder vocals

Back