Yamaha PSR SX 700 Dance ChartEDM Music Video

Klinkt goed! Is de SX700 een grote stap vooruit qua klavier of geluidskwaliteit van de luidsprekers, vergeleken met de Korg? Ik heb ook een EK50 en heb al ooit de SX700 overwogen als stapje omhoog, ook in de hoop een beter pianogeluid te hebben.

Klinkt goed! Is de SX700 een grote stap vooruit qua klavier of geluidskwaliteit van de luidsprekers, vergeleken met de Korg? Ik heb ook een EK50 en heb al ooit de SX700 overwogen als stapje omhoog, ook in de hoop een beter pianogeluid te hebben.
Ja zeker, het geluid is in mijn oren beter dan de Korg. Nu moet ik wel zeggen dat ik de Korg EK-50L heb (Limitless) ik denk dat die zoiezo al betere speakers heeft dan de gewone Korg EK 50

Nu moet ik ook eerlijk zijn en toegeven dat het geluid wel is opgesmukt met de plugin neutron 3 advanced om het wat meer air te geven onder andere. Waardoor het wat opener klinkt. Ook heb ik de sculptor plugin van neutron gebruikt om het voller te maken (fullnish) en het aftewerken (polish)
Het geluid dat je hoort is dus niet echt wat er door de audio interface komt.

Ik ben wel vrij zeker dat de Yamaha een stap op de ladder is na de Korg. De stylen zijn echt vele beter dan die van Korg. Beter geluidkwaliteit ook vind ik. De prijs was dan ook het dubbele van de Korg.

Voor de Korg heb ik 500betaald, omdat het de Limitless versie was, die was duurder maar had onder andere betere boxen en meer dance stylen.
Voor de Yamaha denk ik rond de 1200... Dus ja ;)

Zomaar even een vraag uit belangstelling. Voor weinig meer kun je toch ook een workstation kopen, vanwaar de keuze voor een keyboard?

Ik was eerst van plan met de Korg verder te gaan, die was 500€ maar die stelde me na men Roland E600 een beetje teleur. Daarom heb ik toen de Yamaha ook aangeschaft. Was eigenlijk niet de bedoeling.
Na nader inzien toch nog blij met de Korg ook, vandaar beide keyboards gehouden.

Waarom keyboard? Omdat ik net niet meer wil producen. Ik wil gewoon plezier maken. Ik heb drie jaar bezig geweest met producen en 3/4de van de tijd was sounddesign, mixen en masteren.
Ik ben geen soundengineer, ik speel gewoon graag met muziek. Ieder zijn ding.

Ik maak nu terug plezier. En ik ga het zo houden.

Ik ben nooit met muziek begonnen om beroemd te worden maar om mij te amuseren. Keyboard is dus meer dan genoeg. En als andere de akkoordenprogressies leuk vinden is dat altijd mooi maar het is een bonus.

Back