50.000 x Behringer Pro-800

Dat is het bij mij ook, ik koop synths niet als investering maar ik verander regelmatig van setup en als er dan telkens 50% afschrijving op zou zitten, zou de hobby voor mij onbetaalbaar zijn.
Tsja, je hebt ook mensen die om het jaar een nieuwe auto kopen. Daar snap ik dan weer helemaal niks van.

Hoe kom je daar nou bij, mensen die een paar jaar terug een Deepmind voor pakweg 700 kochten krijgen er nu nog steeds zo'n 500 of meer voor...
Kom kom, daar zit de inflatie voor heel een groot stuk tussen en dat weet je zelf ook wel. Alles is duurder geworden, en ik hoop jouw loon ook, want anders is die Deepmind echt duur geworden... :D Een jaar of 3 geleden ging een DM6 voor 350€

...ik koop synths niet als investering...
Ik ook niet. Maar 50% waarde vermindering na 2 jaar is al helemaal geen optie, toch?
En ook wel, want dan kan je 2de hands koopjes doen... Ik koop nu enkel nog 2dehands synths. Iets stabieler in waarde.

Waardevermindering ontstaat pas als je iets verkoopt. Als men beter vooraf onderzoekt of ze iets willen hebben dan hoef je het ook niet na een jaar te verkopen ;)

Afschrijving en waardevermindering zijn me daarom vreemd. Het meeste wat ik koop wil ik ook echt graag hebben, dus gaat niet meer weg :D

Waardevermindering ontstaat pas als je iets verkoopt. Als men beter vooraf onderzoekt of ze iets willen hebben dan hoef je het ook niet na een jaar te verkopen ;)

Afschrijving en waardevermindering zijn me daarom vreemd. Het meeste wat ik koop wil ik ook echt graag hebben, dus gaat niet meer weg :D
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar misschien 🤔 Ik koop dingen omdat ik ze graag wil hebben, maar het kan best zijn dat ik na een aantal jaren wil upgraden of sidegraden naar iets beters of iets anders ... interesses verschuiven, er komen nieuwe producten uit, etc. etc. Al begint mijn setup wel aardig stationair te worden omdat ik nu in een aantal categorieen de eindbazen wel bij elkaar heb en ik ze echt heel vet blijf vinden (TOT NU TOE :D ).

en jaar of 3 geleden ging een DM6 voor 350€
Ja een DM 6 maar die was ook goedkoper in aanschaf, als je indertijd een beetje op een aanbieding lette dan kocht je 'm voor 500 of zoiets en als je 'm dan verkoopt na een paar jaar ben je 150 kwijt aan afschrijving, da's niet echt rampzalig lijkt me.
Maar goed;als je graag een bepaalde synth wil dan koop je die en ga je er niet over nadenken wat ie na een paar jaar opbrengt, op die manier koop je toch niets.

Uiteraard kwam deze discussie voort uit de (nog steeds niet onderbouwde) suggestie dat Behringer producten harder in waarde zouden dalen dan die van andere merken. Inmiddels beetje ontspoord geraakt geloof ik :D

C168A322-A836-4704-BB91-D781B7D0CEC8.jpeg

Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar misschien 🤔 Ik koop dingen omdat ik ze graag wil hebben, maar het kan best zijn dat ik na een aantal jaren wil upgraden of sidegraden naar iets beters of iets anders ... interesses verschuiven, er komen nieuwe producten uit, etc. etc. Al begint mijn setup wel aardig stationair te worden omdat ik nu in een aantal categorieen de eindbazen wel bij elkaar heb en ik ze echt heel vet blijf vinden (TOT NU TOE :D ).
Tuurlijk, mijn opmerking was ook wat gechargeerd :engel:

Maar ik zie best wat synths snel weer tweedehands te koop aangeboden en dan is het niet raar dat je daarmee wat geld inlevert.

Daarentegen zie je ook synths waarvan de nieuwprijs flink is gestegen, dan gaan ook de 2ehands prijzen vrolijk mee zoals bij de ob6 en prophet 6.

Lijkt me wel een tof ding voor het geldtenzij de tuning net zo mongolisch uiteen loopt als bij de neutron die ik ooit had. Ook wel benieuwd of die goed werkt met wat zwoelere zachtere sounds

Voor new wave perfect idd, hij heeft wel een lekkere bite en erg 80's! Al ben ik zelf meer van de zachtere klanken ghehe

Ja zou wel een smaak ding zijn maar ik ben er iig weinig klik mee.

Een iets betere impressie:

Mooie demo

Zit toch wel veel in qua mogelijkheden 👍

Alleen die aanhoudende portamento van de filter ( zelfs bij stand o) lijkt me wat storend , maar misschien vinden anderen mensen dat een futiliteit ..?

Alleen die aanhoudende portamento van de filter ( zelfs bij stand o) lijkt me wat storend , maar misschien vinden anderen mensen dat een futiliteit ..?
Ja precies dat dacht ik ook.

Hier nog een demo, klinkt best lekker.
Heb alleen nog geen lekkere snappie envelopes en bubbelende filters gehoord.

Zo moet een remake zijn, redelijk trouw aan het origineel en dan hier en daar een verbetering.

Back