Waldorf Quantum & Iridium

Wat ben ik super blij voor je. Op De FB group zijn de klachten anders intussen niet meer te tellen...

Over smaak valt niet te twisten. Dat is persoonlijk, en subjectief. Dus klachten of niet, ik ben heel tevreden met de Iridium zoals ik hem gebruik. Het gaat er om wat “jij” er mee kunt, wat je er mee doet, of de workflow je aanstaat, wat het musicale resultaat is etc. Het maakt mij niet uit wat anderen ervan vinden.

Over smaak valt niet te twisten. Dat is persoonlijk, en subjectief. Dus klachten of niet, ik ben heel tevreden met de Iridium zoals ik hem gebruik. Het gaat er om wat “jij” er mee kunt, wat je er mee doet, of de workflow je aanstaat, wat het musicale resultaat is etc. Het maakt mij niet uit wat anderen ervan vinden.
Soms denk ik wel eens, wie maakt de muziek.Jij of dat ding voor je.

Ik kende hem niet, maar dit is inderdaad wel ontspannen kijken en ondertussen kan ik verder werken aan iets anders.
Overigens bevestigt het voor mij mijn keuze voor een Iridium.
Afgezien nog dat ik met een meer dan dubbele prijs de 3d wave niet overweeg, spreekt hij me ook niet bijzonder aan.

Ik ben er ook achter gekomen dat de Quantum/Iridium DX7 patches slikt.
Iemand daar ervaring mee?
Komen de klanken in de buurt of klinken ze zelfs identiek aan de orginele?

Ik heb ze wel eens er op gezet.
ze klinken volgens waldorf zelf niet als de originele of in elk geval was dat niet het doel van de mogelijkheid om die patches te importeren. Ik zelf kan daar weinig over zeggen. Ik bem niet intiem met de dx7.
Tis meer gewoon iets dat kan (per bank, niet per patch).

Ze worden geladen in kernel mode zonder effecten of modulatie buiten kernel mode om dus ze klinken gortdroog. Meer een experimenteel startpunt dus.

Laatst gewijzigd:
Ze worden geladen in kernel mode zonder effecten of modulatie buiten kernel mode om dus ze klinken gortdroog. Meer een experimenteel startpunt dus.

Gortdroge DX patches ben ik gewend (uit mijn plg DX bordje indertijd).
Op zich klinkt het wel als een goed uitgangspunt, maar mijn Reface DX doe ik nog maar even niet de deur uit.

Zeker, je laadt ze rechtstreeks in. Klinken ze als orgineel? Als je dat wilt, maar om een van de haters te parafraseren: daar heb ik een hele mooie plugin van nul euro voor (of qua hardware een volca fm). Grap is juist dat je er vervolgens in kernelmode mee aan de slag kan, om hem daarna te combineren met al het ander dat de I & Q kunnen. Dan blijft er weinig orginele DX7 sound van over...

Ik zie het als een mooie bonus en als uitgangspunt voor patches en om die Kernelmode te leren doorgronden.
Als ik primair een FM synth zou willen zou ik met een opsix veel geld besparen. ;)

De Reface DX voorziet mij tot nu toe in mijn behoeft aan FM klanken, maar ik ben wel benieuwd of en hoe ik die klanken kan vertalen naar de Iridium.
Ik zie het als een spannende reis.

Overigens is de handleiding toch met 20 pagina's uitgebreid na de update.
Er komt intussen een aardig pak papier uit mijn printer.

Iridium in the house!

tempImageNkYOAc.png

Heb je de Dtronics DT-RDX controller er ook bij?

Ja, die heb ik er vorig jaar bij gekocht en hoewel ik de interface van de Reface zelf al niet slecht vond, werkt dat ding toch prettig.

Back