rvanommen
Ouwe rot
Nice! Heel veel plezier ermeeIridium in the house!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nice! Heel veel plezier ermeeIridium in the house!
Nice! Heel veel plezier ermee

Dat klopt.maar een individuele patch lukte niet
De DX7 import functie is beperkt tot bankjes. Individuele patches kan ie niet.
ik heb er zelf niet veel tijd aan besteed (want geen DX7 veteraan of liefhebber), maar ik neem aan dat je na importeren wel ongewenste patches kan verwijderen (?)Dat is balen.
Nu heb ik een screendump van de patch, dus misschien lukt het me mettertijd op die manier.
ik neem aan dat je na importeren wel ongewenste patches kan verwijderen

Ik vermaak me op dit moment echt uitstekend met de Iridium.
Ik vind hem enigszins overweldigend in zijn mogelijkheden en dat is positief.
Daar komt ook bij dat ik intussen wel de nodige ervaring heb opgebouwd met subtractieve synthese en ik met de Hydrasynth de wereld van de wavetable in ben gedoken, maar de andere synthesevormen zijn nieuw voor me.
De resonator intrigeert me en daar vermaak ik me goed mee. Ook de granular mode in particle is erg interessant, maar met beiden ben ik nog wel bezig met begrijpen wat de verschillende parameters nu eigenlijk doen klankmatig.
Dat is een interessant proces, meer een avontuur in geluid, hoewel niet noodzakelijk heel muzikaal.
Aan de kernels heb ik me nog even niet gewaagd, want dat is een studio op zich volgens mij.
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar Sample Robot 6 (kost wel weer een hoop centen) kan auto-samplen en mappen en dat vervolgens exporteren als iridium/quantum map.Bedankt voor de tip!
Ik heb me vandaag beziggehouden met het importeren en mappen van samples.
Granular is één van de zaken die de Quantum/Iridium aantrekkelijk voor mij maakte en dat stelt niet teleur.
Dat mappen was wel even gedoe, dus ik moet nog eens goed kijken of daar geen handigere manieren voor zijn.
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar Sample Robot 6 (kost wel weer een hoop centen) kan auto-samplen en mappen en dat vervolgens exporteren als iridium/quantum map.

100% mee eens, zeker ook met die laatste zin. Maar dat is iets wat ik sowieso als een beetje verslavend vind voelen bij synthesizers in het algemeen!Wat ik heel prettig vind is de visuele feedback van het instrument.
Je filtercurves zien verschuiven op de envelope of LFO en een noot langs de envelope curve kunnen zijn glijden vind ik fijne dingen om te zien.
Ook het wavetable scherm is een genot om naar te kijken vind ik en dat maakt het voor mij ook allemaal inzichtelijker en begrijpelijker.
Dat geeft ook weer kennis die bij andere instrumenten van pas komt.
) De software synth Xfer Serum (vanwege ook heel mooie wavetable weergave) en de HArdware versie van de Korg Opsix (die, ondanks veel menu-diving, FM prachtig 'uitlegt' door de goed doordachte UI van het apparaat).
).

Ik vind het leren van een nieuwe synth (net als jij geloof ik, als ik je posts lees) een van de leukste aspecten van deze hobby.

absoluut. kan allemaal.Die Kernel mode gaat ook wel even wat verder dan de gemiddelde 6 operator FM.
Als ik zie wat je in 1 Kernel kunt aanpassen lijkt het erop dat je FM kunt doen met allerlei golfvormen en zelfs met Wavetables.
Daar wil ik ook nog even niet teveel bij stilstaan op het moment.![]()
een hele synth op zich

ik zie hem overigens niet op de website van waldorf zelf.