flyweight
SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
De Iridium heeft minder mijn interesse.
Dit omdat Samples en FM door analoge filters voor mij te aantrekkelijk is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik deel dat, maar dan reist de vraag is de irridium wellicht flexibeler omdat je er zelf analoge filters achter kunt hangen?De Iridium heeft minder mijn interesse.
Ik zie nu idd dat deze toch wel kostbare Synth maar twee uitgangen heeft. Een clock sync out en midi.. beetje magertjesExterne filter is meestal maar een halfbakken oplossing omdat je het filter en de envelope per voice mist waardoor je maar een fractie van de animatie in het geluid krijgt die je met filters per voice hebt. Het mooie in een polysynth is juist die filters per voice die onafhankelijk van elkaar open en dicht gaan, met 1 extern filter krijg je meer monofoon/parafoon effect.
Heb hem teruggestuurd zat hele rare pfrrt geluid in en stereo was drama. Heb contact met Erica gehad hierover en ze bevestigde het. Ze hoopte dat ik het alsnog een bruikbaar effect vond.. ik nietIk zou er wel een Erica Acidbox filter willen aanhangen.Niet dat ik het heb, maar de demo's zijn wel duidelijk.
Ik wel.Hoormatig klinkt het echt goed.Dat telt.Heb hem teruggestuurd zat hele rare pfrrt geluid in en stereo was drama. Heb contact met Erica gehad hierover en ze bevestigde het. Ze hoopte dat ik het alsnog een bruikbaar effect vond.. ik niet
Wat let je.. nu in prijs verlaag zelfs zie ik! Ja dat lijkt me wel fair..Ik wel.
Ik ben echt messcherp in aankopen.Muziekaliteit,compositie,talent,dat koop je niet met euro's.Wat let je.. nu in prijs verlaag zelfs zie ik! Ja dat lijkt me wel fair..
Je kunt hem gewoon terugsturen hoor.Ik ben echt messcherp in aankopen.Muziekaliteit,compositie,talent,dat koop je niet met euro's.
Ja of dit forum opheffen en alleen nog handleidingen lezen.
Ik zit hier nog even over na te denken.. .Ik heb poly bakken gehad met analoge filters per voice.. maar ik kan me helemaal niet meer herinneren dat ik die zeg maar multitimbraal in kon stellen? Is dat niet een hele luxe? Wat betreft de Quantum daar zitten 8 analoge mono filters in klopt dat? En blijft dat analoog of gaat dat weer naar A/D?Externe filter is meestal maar een halfbakken oplossing omdat je het filter en de envelope per voice mist waardoor je maar een fractie van de animatie in het geluid krijgt die je met filters per voice hebt. Het mooie in een polysynth is juist die filters per voice die onafhankelijk van elkaar open en dicht gaan, met 1 extern filter krijg je meer monofoon/parafoon effect.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met multitimbraal? Normaal gesproken heeft een polysynth op iedere voice zijn eigen filter en filter envelope, die wordt getriggerd als je een toets indrukt. Variantie per key onderling kan bijvoorbeeld door envelope amount te koppelen aan velocity (of polyAT) en sommige synths bieden modulatie opties per voice (op de Moog One kun je bijvoorbeeld per voice opnieuw een envelope amount of envelope speed bepalen (bijvoorbeeld met een randomwaarde of afhankelijk van het noot nummer) waardoor het verschil in filtergedrag tussen de voices onderling ook nog eens vergroot wordt. Per noot wordt de hele envelope afgewerkt, dus je hoor op iedere voice een apart filter in zijn eigen tempo openen en sluiten. Dat is met een extern filter onmogelijk.maar ik kan me helemaal niet meer herinneren dat ik die zeg maar multitimbraal in kon stellen? Is dat niet een hele luxe?
Ja mee eens.Overigens zou ik me hier ook niet blindstaren op analoog of digitaal filter, analoog kan lekkerder/smeuïger zijn maar dat is zeker niet gegarandeerd. Digitaal filter kan net zo goed of misschien zelfs beter klinken en wellicht flexibeler inzetbaar zijn. Altijd per geval bekijken.
(max) 2 patches layeren kanEen stereo filter op een synth zetten is leuk.
Maar het is geen vervanging voor filters van een polysynth.
Elke keer als je een toets aanslaat dan start de envelope die dan het filter opened...
De Quantum MK2 heeft dacht ik dual filters per voice.
Dus denk dat die dus 8 voice stereo kan ook met analoge filters.
Nu vraag ik me af of je dan ook patches kunt stapelen op de quantum?
En kun je dan die patches allemaal door de analoge filters laten gaan als je zou willen?
)