Waldorf Quantum & Iridium

Geïnspireerd op de 'per key parameter locks' op de nieuwe Iridium MK2, ben ik de random trigger functie gaan gebruiken om per voice aan totaal ander geluid te krijgen.
Dat is redelijk gelukt. Op de foto zie je welke Mod Source en Destinations ik heb gebruikt. Aanvankelijk had ik de Voice Nr als bron maar ik vond dat te repetitief. Ik heb namelijk mijn MK2 op 8-voice staan.
IMG_2552.jpeg

Klinkt goed!

Ja die random triggers zijn ook leuk als control voor ander mod sources.

Snap ik het nu goed dat je met de constant de range van de random instelt?

Die feature van per key parameter locks vind ik zo baas en voor mij de hoofd reden om voor de hardware upgrade te gaan.

Snap ik het nu goed dat je met de constant de range van de random instelt?
Ik denk dat ze in dit geval overbodig zijn. Ik vermoed dat als ik de Random Trig Bipol's op de Source plek zet, het resultaat hetzelfde is.

Met je eens over de upgrade! Als ik in augustus het budget heb, rij ik naar Remagen.

Denk als je constant als ctrl gebruikt en random trigger als source dat je de modulatie kan scale//ofsetten.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Oei. In de VS kost de upgrade een heel stuk meer (omgerekend 860,50 euro plus nog btw) alhoewel daar wel ook de verzendkosten heen bij zitten. En trekken ze er 2-4 weken voor uit.

Purchase Process & Price: The upgrade will be sold directly through American Music & Sound for units sold and located within the U.S. The price of $999 USD includes the components, labor and shipping both ways.

Laatst gewijzigd:
Waldorfs kosten in de VS ook echt serieus veel meer dan hier.

1780505842389.png

En dat is dan nog exclusief BTW ook geloof ik

Waldorfs kosten in de VS ook echt serieus veel meer dan hier.
Tariffs, tariffs, tariffs.

Zo slecht hebben we het hier in Europa niet met al onze prachtige betaalbare EU-shops, vrij internationaal reizen en Duitse synth-buren.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Pim
Tot een handigerd hier denkt: weet je wat, we gaan alles dat Trump belast en in de VS wordt gemaakt hier net zo belasten. Kijken wat dat oplevert voor de prijzen van Sequential, Moog of Fender. Alhoewel het meest toch direct uit China komt, wat in de VS wel extra wordt belast, maar hier niet.

Gaat niet lang meer duren of de inflatie hier drukt de prijzen ook die kant op.

We zijn de afgelopen 5 jaar gemiddeld tenminste net zo veel méér gaan verdienen als de inflatie is toegenomen. Koopkracht is dus niet afgenomen.

Laatst gewijzigd:
Lijkt erop dat er toch een polyphony upgrade voor de Core in zit?! Gaaf hoor, dat trekt me wel over de streep.

Zie link: https://gearspace.com/board/showpost.php?p=17814322&postcount=5335
Goed gevonden, dat is wel interessant! Vanwege hitte-uitdagingen en de commerciële positionering zit de Core nu op 12 voices, niet omdat er een ander board in zit, dus daar hebben ze blijkbaar toch iets voor gevonden. Misschien boren ze er een paar extra gaten in tijdens de upgrade. :D

Vergeleken met de prijs van het basistoestel is de upgrade voor de Core wel relatief duur, dus ik ben benieuwd hoeveel mensen hun Core daadwerkelijk upgraden ipv de Core verkopen en voor een desktop MK2 gaan.

Daar zit wat in. Maar er zit nog wel een gat tussen van minimaal € 500.
Nieuwe Desktop MK2 bij Bax: € 2.369
Verkoop van de Core levert wellicht zo'n € 1100-1200 op + € 600 voor de upgrade die je dan uitspaart.
Ik ben nu wel gewend aan de Core en vind het formaat fijn + geen plek voor Desktop in huidige setup.

Daar zit wat in. Maar er zit nog wel een gat tussen van minimaal € 500.
Nieuwe Desktop MK2 bij Bax: € 2.369
Verkoop van de Core levert wellicht zo'n € 1100-1200 op + € 600 voor de upgrade die je dan uitspaart.
Ik ben nu wel gewend aan de Core en vind het formaat fijn + geen plek voor Desktop in huidige setup.
Ja je hebt gelijk, er is inderdaad nog wel een verschil. Ik vergeleek in mijn hoofd de nieuwprijzen maar voor de Core moest ik natuurlijk een tweedehandsprijs rekenen. Koffie!

Tot een handigerd hier denkt: weet je wat, we gaan alles dat Trump belast en in de VS wordt gemaakt hier net zo belasten. Kijken wat dat oplevert voor de prijzen van Sequential, Moog of Fender. Alhoewel het meest toch direct uit China komt, wat in de VS wel extra wordt belast, maar hier niet.

We zijn de afgelopen 5 jaar gemiddeld tenminste net zo veel méér gaan verdienen als de inflatie is toegenomen. Koopkracht is dus niet afgenomen.
Ik was ook zeker niet bezig om een macro-economische analyse uiteen te zetten. Ik had het alleen over prijsstijgingen

Alles wordt duurder, dus het beste koop je NU dingen. Iedere dag dat het geld op je rekening staat wordt het alleen maar minder waard.

Lijkt erop dat er toch een polyphony upgrade voor de Core in zit?! Gaaf hoor, dat trekt me wel over de streep.

Zie link: https://gearspace.com/board/showpost.php?p=17814322&postcount=5335

Ik heb Waldorf maar gemaild om er zeker van te zijn, want in het oorspronkelijke bericht staat het niet.

Volgens Waldorf support is het nog niet duidelijk of de polyphony upgrade voor de Core er komt (vreemd dat het in dat mailtje aan VS klanten wel staat). Afwachten maar.

Alles wordt duurder, dus het beste koop je NU dingen. Iedere dag dat het geld op je rekening staat wordt het alleen maar minder waard.
Alles wordt duurder, ook het loon (30 procent meer sinds 2020) waardoor je favoriete synthfabrikant/winkel/bezorger het niet meer kan betalen en de prijzen omhoog gooit, en dan is het cirkeltje rond.
Gok dat van die 600 euro/1000 dollar upgradegeld 60 procent arbeidsloon is, de rest onderdelen, transport en btw.

Gok dat van die 600 euro/1000 dollar upgradegeld 60 procent arbeidsloon is, de rest onderdelen, transport en btw.
Ik denk dat je de prijs van zo'n "system on module" onderschat, zo'n ARM chip op een printje met wat geheugen en storage gaat al snel richting 100 euro (inclusief btw), zeker voor kleinere oplages. En dan zal Waldorf ook geen goedkope modules van de eerste de beste webshop inkopen, die willen een model wat volgend jaar ook nog geleverd wordt... En zo'n reparatie kan ook mis gaan of extra tijd kosten dus daarvoor bouw je een garantie bedrag in.
Transport is overigens ook fors duurder geworden. Het gaat langzaam omdat veel bedrijven reserves hebben of prijzen hebben vastgezet, maar de hoge dieselprijs gaat echt nog flink pijn doen.

Back