Cubase mysterieus probleem

druid

Ouwe rot
Heb ik net Cubase SE gekocht loop ik tegen het volgende vreemde probleem aan!

Ik heb:

- 1 midi track met 8 kwartnoten (1/4) 2 maten dus op 120 bpm

speel dit af via m'n midisport 2x2 naar m'n sampler (voor een bassdrum bijvoorbeeld)

- nu zet ik in cubase aan dat hij midi clock stuurt naar de sampler!!!

- op temo 120 is er nix aan de hand, maar op TEMPO'S TUSSEN 135 EN 143 bpm stottert de midi output na de 6e bassdrum (als je de track vanaf het begin afspeelt, als hij loopt stottert hij de eerste keer en doet het daarna goed)

Samen gevat loopt de timing van de 7e en 8e tel niet goed als ik midi clock aan heb en het tempo tussen 135 en 143 ligt!!!

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik begrijp er helemaal nix van...

Ik heb de laatste drivers voor de midisport en Windows XP SP2

Help,

Druid

klinkt als een reinstall.....

Zowel Windows XP als Cubase zijn vandaag geinstalleerd en dus vers!

Het probleem is het zelfde op een andere pc (p4 ipv athlon)

Door pas na 2 maten beginnen met m'n midi tracks (dus na de 7e en 8e tel die raar doen) is de timing wel goed verder.

Het zenden van midi clock uitzetten lost het probleem ook maar dat wil ik liever niet want dat heb ik nodig om mijn delay's te syncen in m'n hardware.

Druid

Re: Cubase mysterieus probleem

Origineel geplaatst door druid
- op temo 120 is er nix aan de hand, maar op TEMPO'S TUSSEN 135 EN 143 bpm stottert de midi output na de 6e bassdrum (als je de track vanaf het begin afspeelt, als hij loopt stottert hij de eerste keer en doet het daarna goed)
en wat gebeurd er als het tempo hoger ligt dan 143 bpm?

Dat probleem van het te laat starten heb ik ook, maar alleen als ik bepaald plugins zoals RgcAudio Pentagon gebruik.

Maar dat heb je waarschijnlijk al gechecked

en wat gebeurd er als het tempo hoger ligt dan 143 bpm?

Boven de 143 bpm hoorde ik niet dat de 7e en 8e tel verkeerd waren

Maar ik heb niet alles getest dus het zou kunnen dat als veel hoger gaat het probleem weer optreed.

Druid

gaat het om cubase se3?

Volgens mij is er niet zoiets als Cubase SE3 :)

Om heel precies te zijn heb ik SE 1.07

Het gaat allemaal prima als ik de eerste 2 maten maar leeg laat, vst en audio hebben er helemaal geen last van alleen m'n midioutput van de midisport 2x2.

Druid

Origineel geplaatst door druid
Volgens mij is er niet zoiets als Cubase SE3 :)

Om heel precies te zijn heb ik SE 1.07

ok, dan is het heel waarschijnlijk dat je probleem veroorzaakt wordt omdat je gebruik maakt van emulated drivers binnen cubase. Dit kun je simpel oplossen. In een van de subdirectories in je cubase dir staat het ignorereportfilter bestand, cut/paste die naar de hoofdirectory van cubase.

Gebruik nu je echte midi out port (die waar geen emulated bij staat) bij je part. Waarschijnlijk is je probleem nu opgelost.

Origineel geplaatst door 6 trak
als een echte midi port een echte midiport is wat is dan precies een ge-emuleerde?

een geemuleerde midiport is een die via de generic functies van direct x loopt.

een niet geemuleerde midiport maakt gebruik van de native drivers van je midikaart.

Back