lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

ik geloof dat helemaal. De vraag was: wat kan IK met 2? :D
You have 2 SH-101 Osc's and you detune them..than what? :D

De sequencer en trig in vanuit menig oude drumcomputer blijft een feest, klinkt geweldig en werkt supersnel.
Dat keer twee is één groot feest!

Echte synthesizer freaks hebben dat natuurlijk niet nodig op zo'n simpele synth, maar een simpele ziel als ik vind het verdomde handig dat je met een paar klikken exact hetzelfde hebt als waar je vorige week mee bezig was ;)
Hehe, dat is precies waarom ik toch twijfel om voor die boutique te gaan. Met de Jx8p al een oud beestje in huis en stiekem mis ik daar bv wel midi implementatie op. Aan de andere kant komt sh-101 uit mijn geboorte jaar 82, wat ook wel weer magisch is voor de nostalgische gek.

You have 2 SH-101 Osc's and you detune them..than what? :D

De sequencer en trig in vanuit menig oude drumcomputer blijft een feest, klinkt geweldig en werkt supersnel.
Dat keer twee is één groot feest!
ik weet 't wel.

Mathew Jonson gebruikt er ook 2​

Ik heb echter niet genoeg IQ om 2 bakken te gebruiken. Ik zag destijds deze kerel live synths programmeren on the fly en wist wat t verschil was tussen mensen zoals hij en ik.
Ik heb een bassstation 2 en dacht die samen met de sh 101 te gebruiken maar die BS2 is nog nooit uit de doos geweest.

met een link naar mijn kanaal wat ik ermee doe ga ik je niet vervelen :D Ik voer ergens de pro one en 101 en elders de j60 en 101 drum trigs. Maar je kan altijd eens kijken naar (mijn zwarte sh101 met nova en ) tubutec... Die heeft dus onder elke toets geheugen voor een sequence enz. Heel cool.

Mijn probleem is niet de techniek: het probleem is dat ik niet weet welke toetsen ik moet duwen eens de boel loopt

Laatst gewijzigd:
Ik heb ook goede ervaringen met reverb verkoop en koop. Zelfs mijn Atari smpte tape ben ik daar voor mooi bedrag kwijtgeraakt terwijl hier totaal geen interesse was wat ik ook wel snap. Ik zie ook weinig ouwe fanatieke forumleden heden ten dage..kreeg best veel leden over de vloer. Veel geruild ook.

Verder is er wel heel veel aanbod van mooi spul hoor. Bedoel wij kunnen ook internationaal kopen ipv marktplaats. Als je echt iets wil is het te vinden.

Plug-Ins verkoop ik nu voor het eerst, 0 interesse. Megafm toch echt toffe bak. Ja 1 geïnteresseerde omdat i de prijs verkeerd las..(225,-) haha

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik iets voor het laatst op MP heb verkocht. Ik kijk er wel vaak. Onder de 1k echt veel te vinden

Ik heb ook goede ervaringen met reverb verkoop en koop. Zelfs mijn Atari smpte tape ben ik daar voor mooi bedrag kwijtgeraakt terwijl hier totaal geen interesse was wat ik ook wel snap. Ik zie ook weinig ouwe fanatieke forumleden heden ten dage..kreeg best veel leden over de vloer. Veel geruild ook.

Verder is er wel heel veel aanbod van mooi spul hoor. Bedoel wij kunnen ook internationaal kopen ipv marktplaats. Als je echt iets wil is het te vinden.

Plug-Ins verkoop ik nu voor het eerst, 0 interesse. Megafm toch echt toffe bak. Ja 1 geïnteresseerde omdat i de prijs verkeerd las..(225,-) haha

Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik iets voor het laatst op MP heb verkocht. Ik kijk er wel vaak. Onder de 1k echt veel te vinden
Dat je die MegaFM niet verkoopt, komt misschien door de prijs. Nieuw vanaf de maker in Frankrijk is goedkoper.

ik weet 't wel.

Mathew Jonson gebruikt er ook 2​

Ik heb echter niet genoeg IQ om 2 bakken te gebruiken. Ik zag destijds deze kerel live synths programmeren on the fly en wist wat t verschil was tussen mensen zoals hij en ik.
Ik heb een bassstation 2 en dacht die samen met de sh 101 te gebruiken maar die BS2 is nog nooit uit de doos geweest.

met een link naar mijn kanaal wat ik ermee doe ga ik je niet vervelen :D Ik voer ergens de pro one en 101 en elders de j60 en 101 drum trigs. Maar je kan altijd eens kijken naar (mijn zwarte sh101 met nova en ) tubutec... Die heeft dus onder elke toets geheugen voor een sequence enz. Heel cool.

Mijn probleem is niet de techniek: het probleem is dat ik niet weet welke toetsen ik moet duwen eens de boel loopt

Ja die tubbutec mod is wel sick idd. Ik heb alleen mijn juno 6 gemod met tubbutec, wellicht ooit nog een 101. De 202 doe ik niet, het schermpje zit te vol met info voor mij.

Deze video ken je wslk al wel, maar het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Gewoon een toonsoort kiezen, desnoods alle zwarte of alle witte, dat werkt prima.

Ik heb tegenwoordig zelfs al last van droom"kopers" bij artikelen van 10 en 15 euro. Crisis in de economie of in hun koppie? Dat gezegd zijnde: vorig jaar mijn synths met succes kunnen verkopen. Dus misschien maar beter zo dat de dromers nu op het goedkoopste spul zitten. :)

Dat je die MegaFM niet verkoopt, komt misschien door de prijs. Nieuw vanaf de maker in Frankrijk is goedkoper.
Nou zeg, hij is bij die kerel gewoon 100,- goedkoper dan bij Bax.. Die gasten lopen echt te slapen zeg. Ik heb al 2 keer eerder mail gestuurd om ze bij de tijd te houden.

Nou zeg, hij is bij die kerel gewoon 100,- goedkoper dan bij Bax.. Die gasten lopen echt te slapen zeg. Ik heb al 2 keer eerder mail gestuurd om ze bij de tijd te houden.
Ja ik schrok ook toen ik daar achter kwam. Hij is in alle winkels boven de €500.

Ja ik schrok ook toen ik daar achter kwam. Hij is in alle winkels boven de €500.

Vraag is wel sinds wanneer de fabrikant het verkoopt voor een lagere prijs. Kan zijn dat die winkels al een tijdje geleden het tegen een vrij hoge inkoopprijs hebben afgenomen van de fabrikant, waardoor het nu lastig is om de verkoopprijs voor hun klanten echt substantieel te verlagen.

Nou echt niet om te bashen maar de moog sub37 tribute edition is net weer opgehaald en hij vroeg me zal ik hem verkopen. Toen heb ik hem deze link laten zien.
Staat al 7 maanden voor zeer nette prijs.

Nou echt niet om te bashen maar de moog sub37 tribute edition is net weer opgehaald en hij vroeg me zal ik hem verkopen. Toen heb ik hem deze link laten zien.
Staat al 7 maanden voor zeer nette prijs.
Is toch best veel voor een sub37? De subsequent 37 gaat niet voor heel veel meer volgens mij. Of maakt die tribute veel uit in prijs? Deze heeft ook een mankement.

Is toch best veel voor een sub37? De subsequent 37 gaat niet voor heel veel meer volgens mij. Of maakt die tribute veel uit in prijs? Deze heeft ook een mankement.
Ja lees het nu! Hij noemt hem mint dat kan toch niet! sjonge jonge je moet ook overal induiken.
Maar ik heb wat dingen gelezen inmiddels over de sub en subsequent. Zijn dus weer peeps die zeggen dat de sub weer net iets rauwer klinkt ja ik zou het niet weten.
Screenshot 2024-01-05 at 11.16.23.png

is die prijs op de webshop niet zonder btw? Was vroeger zeker zonder…

Oh ja moet ineens aan mn stage denken, intracommunautaire handel. Tsja idd zou nog NL BTW over kunnen..
Nou ik heb nog geluk ik heb hem mint b-stock gekocht.. maar zal mn prijs even flink aanpassen voor de aankomend geluksvogel.

Screenshot 2024-01-05 at 11.21.12.png

Ja lees het nu! Hij noemt hem mint dat kan toch niet! sjonge jonge je moet ook overal induiken.
Maar ik heb wat dingen gelezen inmiddels over de sub en subsequent. Zijn dus weer peeps die zeggen dat de sub weer net iets rauwer klinkt ja ik zou het niet weten.Bekijk bijlage 3843377
Geen idee of dat geluid zo verschillend is. Ik vind 1350 voor mint sub37 ook nog veel. Maar komt misschien omdat mijn subsequent37 nieuw bijna net zo duur was.

Lijkt 0 vat
Anyhow zo een kleine synth houd ik er lekker bij.
Ik zou hem niet verkopen. Of vind je FM moeilijk of de sound niet leuk?

1704450076642.png

Lijkt 0 vat
Anyhow zo een kleine synth houd ik er lekker bij.
Ik zou hem niet verkopen. Of vind je FM moeilijk of de sound niet leuk?
Nou sterker nog ik vind hem fantastisch! Maar ik heb alle banken nu vol met patches.. ook wel gekochte en geremixed. Want voor een FM beginner zoals ik was dat wel fijn om te weten wat ie kan. West coast en FM die twee heb ik sinds dit jaar fysiek ontdekt. (kende buchla wel maar vond te duur)
Heb hem behoorlijk gesampled en het meest gebruikt van "alles" wat ik hier heb. Maar ik heb gewoon een regel. Het moet op mn buro passen. (ja nu kom ik weer, in de drumlogue zit dus ook dikke fm of varianten)

Back