lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

Hehe, dat is precies waarom ik toch twijfel om voor die boutique te gaan. Met de Jx8p al een oud beestje in huis en stiekem mis ik daar bv wel midi implementatie op. Aan de andere kant komt sh-101 uit mijn geboorte jaar 82, wat ook wel weer magisch is voor de nostalgische gek.
Had je nou wel een MS-101?

Het ligt eraan hoe je werkt of het wat voor je is. Heb je vooral nieuwe spullen en ben je gewend om sounds op kunnen slaan en midi/usb te kunnen sequencen dan kan de SH-101 wel erg spartaans zijn.
Aan de andere kant, what you see is what you get. De sound is gewoon fantastisch en als je een drumcomputer met trig out (of extra output op je interface) hebt dan kan je 'm redelijk makkelijk syncen.
De sequencer is simpel maar leuk en effectief. Enige minpunt is de slechts 100 noten wat weinig is, maar vooral niet muzikaal vanwege overwegend 4/4. 128 steps zou een stuk handiger zijn ;)

De SH01a heeft eigenlijk best of both worlds, klinkt echt wel 95% als een 101, alleen bij hoge resonantie hoor je wel dat ie "te" goed gekalibreerd is, 101 klinkt dan iets smeriger.
4 stemmen is erg fijn voor kleine 101 chords, sequencer en patch opslag is erg fijn. Syncable en snellere LFO's zijn tof! Trig in kan ik weinig over zeggen, die gebruik ik nooit, dat doet de 101.
Klein formaat is prima voor deze synth, alleen de rubber mod+pitch strips zijn gewoon kut, meest domme keuze van Roland ooit (ok ok, er is wellicht iets dommers te vinden dat ze hebben gedaan :D )

SH-101 kan je de laatste tijd voor ok prijzen kopen, soms rond de 1000. Dat krijg je er ook makkelijk voor terug. Blijft een cultbak en zeer bruikbaar.
Check bij koop wel altijd of het bewegen van de power knop pitchdrift geeft, knop vervangen kost ook wat, dus iets op afdingen.
en de slider even goed checken of alles werkt.

Hij komt vanuit Frankrijk. Dan is €457 de prijs inclusief btw.
Als dat zo zou zijn dan klopt zijn prijsopgave niet. Je moet het juiste bedrag BTW vermelden als dat in de prijs zit. Tenzij iemand aangemeld was als niet-Frans BTW plichtig bedrijf en zijn webshop daar rekening mee houdt. Maar dan nog is het dus 457 ex BTW.

Als dat zo zou zijn dan klopt zijn prijsopgave niet. Je moet het juiste bedrag BTW vermelden als dat in de prijs zit. Tenzij iemand aangemeld was als niet-Frans BTW plichtig bedrijf en zijn webshop daar rekening mee houdt. Maar dan nog is het dus 457 ex BTW.
Niet voor consumenten geloof ik.
Daarnaast heb ik even de stappen doorlopen op belastingdienst.nl en daar kwam uit 0% zie eerdere post.

Ok wat een gehannes.. Maar dat klopt wel want BAX en Thomann kopen zakelijk in.. en meer dan 10.000 per jaar. Dus wellicht is ie voor hun ook duurder kwa inkoop

Daarnaast heb ik even de stappen doorlopen op belastingdienst.nl en daar kwam uit 0% zie eerdere post.

Ik denk dat het in principe aan de verkoper is om BTW te rekenen, als dat van toepassing is. Dat lijkt me het geval als je als consument uit Nederland daar iets koopt.

Ik denk dat het in principe aan de verkoper is om BTW te rekenen, als dat van toepassing is. Dat lijkt me het geval als je als consument uit Nederland daar iets koopt.
ja het lastige is alleen of twisted electrons zeg maar een zogenaamd 0% procent op website laat zien maar boekhoudtechnisch niet zo is.
Mediamarkt doet dat ook maar zit gewoon belasting op.

Niet voor consumenten geloof ik.

Ok wat een gehannes.. Maar dat klopt wel want BAX en Thomann kopen zakelijk in.. en meer dan 10.000 per jaar. Dus wellicht is ie voor hun ook duurder kwa inkoop
Als een particulier uit BE of NL inkoopt bij een winkel in FR moet hij er BTW op betalen. Enkel tussen particulieren (of uitzonderlijke niet-BTW plichtige bedrijven) is er geen BTW verschuldigd. En ik kan me niet voorstellen dat de maker van de MegaFM dit als particulier doet, want dan gaat dat feestje niet blijven duren. :)

Als bedrijf uit BE of NL kan je in Frankrijk van een winkel aankopen met 0% BTW, het is te zeggen met verlegde BTW. Het zorgt dan gewoon voor wat minder heen en weer gegooi met BTW betalen en vervolgens terugvorderen.

Wel echt on topic dit, zo zie je maar hoe lastig! Haha

Ik heb nu gewoon wat ik betaald heb min bijna 30% en gratis versturen 380,- vind wel goed zo.

Laatst gewijzigd:
Helemaal in t begin de 1e therapsid was zonder btw, toen was ie nog klein. Later kwam dat er bij. Vervelend dat zelfs met wayback machine de prijs niet te vinden is vd uitverkochte blastbeats of hoe heet ie, op de website geprijsd

Na ons Franse avontuur werd ik geprikkeld om met dit goede nieuws eens bij de Grieken op bezoek te gaan.
Mmm, zou twisted electrons ergens op een Frans beetje Caribian style plek een boekhouder/lokatie hebben? :D
Wel potverdorie, 1199,- is precies de prijs van BAX!

Screenshot 2024-01-07 at 07.57.33.png

Edit, na shipment details wordt het wel weer toch GOEDKOPER dan bij BAX.

Screenshot 2024-01-07 at 08.13.58.png

Laatst gewijzigd:
Ben je nog wel binnen de EU aan het bestellen daar? Ik zie de locatie niet op het screenshot. Binnen EU zou dit de eindprijs moeten zijn en kan je het wagen.

Griekenland is zelfs schengen, net als die Fransozen met z’n 0 btw typisch 😂

Nou ik ben weer gekalmeerd hoor.
ga me eerst focussen op Dikste Vco set.

Is die synth niet wat 'useless' ?
6 voices met 0 modulatie opties. Geen sync input, geen fm, pwm.
Dat maakt normaal niet uit maar wat is het punt om er dan een 'modular' van te maken?
Is niet modular toch?

Dit is wat 1 module kan (300,-)​

> 1x Analog Oscillator (saw, square waves)​

> 1x Sub Oscillator​

> Automatic tuning for the oscillator and fine tune​

> Dual Filter including:​

1x 24dB Resonant Low Pass Filter with Osc FM and Noise FM​

1x 6dB High Pass Filter​

> 1x Analog VCA​

> 1x Complex LFO (Free/Key/Track/BPM/BPM Key modes, Fade in, Triangle/Saw/Ramp/Square/Random waveforms)​

that can be mapped to various parameters​

> 2x Envelopes,
one dedicated to the VCA (with Velocity control)
and one loopable for Low Pass Filter, Pitch and PW

> CV in patch that can be mapped to all the basic parameters in parallel with dedicated amount for each parameter​

> MIDI in/out and through​

> CC in/out, Program Change in/out​

> Multitimbral Chaining functionality via MIDI up to 8 modules​

> 16 presets​

Zou vast fijn klinken maar 1 cv in en dan een pseudo semi modular synth?
Die cv in raak je zoiezo kwijt als je cv/gate gebruikt.
Dat concept lijkt me persoonlijk niets.
Maar goed iedereen zijn ding natuurlijk. Wellicht heb ik het helemaal mis.

Die Dreadbox lijkt mij wel leuk, maar om er nu 6 van naast elkaar te zetten?

Lastige tijd, ach het is maar net wat je te koop hebt.

Op marktplaats (die oranje site, niet deze van SF) staat een Polymoog plus nog wat leuks erbij te koop waar al gauw 18.000 euro op geboden wordt.
≥ polymoog en modular system en taurus en — Synthesizers — Marktplaats

En een Korg 770 die nu ook al op 1800 staat
≥ Korg 770 — Synthesizers — Marktplaats

Voor relatief zeldzaam spul wordt dus snel de portemonnee getrokken. Ik verwacht dat de prijzen nog wel gaan stijgen.

beide zijn niet van mij overigens...

Back