Tim's studio bouw/todo/brainstorm/diy/geouwehoer topic

Ja die maak ik eens in de 5 jaar schoon. :-)
Maar snel weer eens doen.

K*t zooi net weer wat losse kabels de patchbay in moeiten duwen...

Van hieronder wil iig 1 eq en die twee compressors in de chain hebben.
Die eq is essentieel voor opnames over de amps.
Maar zoals iemand eerder opmerkte moet hij wel goed in het bereik staan.

De sidecar met de mixer kan ik on demand binnen rijden en benutten.

PXL_20260430_142408037.jpg

4 volca modular voices met de haken cvc interface en de Osmose bespeelt.
Moest wel eerst de vmodulars calibreren.
Daarna heb ik gate en cv en 1 cv naar de wave folder gestuurd.
Dat laatste werkt maar ga nog proberen om de cv naar beneden te scalen want nu reageerd hij erg gevoellig.
Maar erg tof en het klinkt ook erg goed.
Audio volgt.

PXL_20260430_191201884.jpg

Die thonk caps zijn toch niet zo fijn als mijn rubberen knopjes.
Die maak ik van een melk slang.
Zitten ook op mijn Korg Z1 en geven veel grip en controlle.
Bij de Volca's zie je ook beter de modulatie op de leds.

1777968051623.png

1777969054694.png

Dit is mijn kleine/medium eurorack.
Heb ook nog twee boten die ik niet gebruik en een fx case en een Trump Tower eurorack.
Die laaste ga ik ook nog eens in modular grid zetten.

Man maar ik schrok van de kosten. Bijna 6K ....

In het echt heeft die geen gaten en is hij netjes gevult maar moest hem groter maken anders kreeg ik niet alles erin.

Mijn laatste aanwinst is de opto-mix.

Dus dit rack is met lpg, fm en een wavefolder en een functie generator ook best west-coast.
Er zit met de sloths en mal-2 genoeg aan random in.

Met de Buchla Sequencer en voltage processor en de Mob-of-ebrus als quantiser kun je hele apparte coole poly sequences maken.

De trident vco's zijn echt om te smullen.

Demob of ebrus is vrij complex of moeilijk in gebruik.
Het is een soort closed "ornament en crime". lfo's envelops, vco's, quantizer etc.

1779983613772.png

1779983641171.png

Beads! :halleluja Zo'n toffe module, ook goed als polysynth. Hoe vind je die befaco instrument interface? Ik ben op zoek naar zoiets om te interfacen met de gitaar.

Voor alleen gitaar zou ik die Strymon module nemen.
Die kan 2x instrument of line in/out.

Die befaco heb ik voornamelijk voor de xlr mic pre met phantom power. Voor instrument is hij ook goed.

Ik heb die strymon interface en ook nog een beads in een ander rack.
Vind beads echt heel tof. Veel toffer dan de granular gitaar pedalen. Bv de microcosm heb ik heel snel weer weg gedaan.
De beads wavetables zijn toch van plaits? Komt die poly truuk dan door de granular buffers?

Volgens mij gaat beads hier poly. De drums zijn niet echt goed...maar de rest is met dat rack hierboven gedaan. Op1 gaat door de bifold.

Die Trident heb ik zelf nooit gehad, maar altijd wel nieuwsgierig naar geweest..

Is echt een geweldig mooie vco die enorm dik kan klinken.
In het stuk hierboven sequence ik die met de buchla 5 step, 3 voice poly met een quantizer voor iedere voice uit de mob of ebrus.
Heb ook een ladder filter van hem en daar kun je het aantal poles moduleren. Met chaotisch modulatie is dat om te smullen.

Vind het raar maar hoor niet veel nieuws meer van Dave-Rossum electro in eurorack.

Ja idd maar die meester weet wel hoe je vco's en filters bouwd.
De knoppen zijn hetzelfde als op de oude emu modular. Wel iets kleiner.

Voor alleen gitaar zou ik die Strymon module nemen.
Die kan 2x instrument of line in/out.

Die befaco heb ik voornamelijk voor de xlr mic pre met phantom power. Voor instrument is hij ook goed.

Ik heb die strymon interface en ook nog een beads in een ander rack.
Vind beads echt heel tof. Veel toffer dan de granular gitaar pedalen. Bv de microcosm heb ik heel snel weer weg gedaan.
De beads wavetables zijn toch van plaits? Komt die poly truuk dan door de granular buffers?

Volgens mij gaat beads hier poly. De drums zijn niet echt goed...maar de rest is met dat rack hierboven gedaan. Op1 gaat door de bifold.

Erg mooie track!

Dank voor het delen.
Wist niet dat de strymon ook instrumenten kon, goed om te weten.

Ik gebruik niet perse de wavetables daarbij, meestal sample ik een constante oscillator, zet de bead hoeveelheid op 1 per trigger, envelope en lengte naar smaak. Je kunt geen 3 noten tegelijk triggeren natuurlijk, maar wel met een paar milliseconden er tussen. Ik stuur dan gequantizede sequenties waarvan groepjes noten elkaar snel opvolgen, werkt erg goed en je hebt dan 63 voices! Beads is mijn all-time favoriet, blijf nog steeds nieuwe dingen ontdekken.

Misschien weet je dit allang, maar bv de delay clocked is 'ie ook waanzinnig goed in irreguliere patronen, tot 64 stappen (dacht ik) analyseert het om te kijken of er een patroon in te vinden is en houd dit dan aan en zorgt dat het als delay gewoon werkt, dan hoor je dat patroon terug in de echo.

Back