Accordion meets Synth

Abricoos

Nieuwkomer
Sinds mijn accordeon (Pigini) voorzien is van interne microfoons van Harmonik kan ik 'm eenvoudig koppelen aan effectboxen, reverbgeneratoren en ander synthesizersnoepgoed om daar nieuwe en verrassende muzikale wegen mee te verkennen. Ik ben vast niet de enige ...

Ik ben blij dat je niet naast me woont.
:D

Sinds mijn accordeon (Pigini) voorzien is van interne microfoons van Harmonik kan ik 'm eenvoudig koppelen aan effectboxen, reverbgeneratoren en ander synthesizersnoepgoed om daar nieuwe en verrassende muzikale wegen mee te verkennen. Ik ben vast niet de enige ...
Ik heb laatst keyboard gekocht met het klavier van een knoppenaccordeon.. vind het zo knap, de melodieën die sommige met een accordion voortbrengen.. Ik stuurde met het ding wat ik heb voornamelijk via midi synthesizers aan.. maar er is gewoon iets met de expressie van die blaasbalg die je bedient, wat een accordion tot accordion maakt. Als interface om melodieën te verzinnen hou ik het toch maar bij de sax.. is al moeilijk genoeg.. :D

Welkom! :)

Welkom.
Ik heb ook een accordeon, maar dan in JD990 vorm. Telt dat ook? :D

5f776766-3eee-40f1-a83f-0a15b2289580.jpg

Welkom @Abricoos . :)

Heel vroeger had ik een vriendinnetje die erg goed was op de accordeon. Niveau conservatorium goed. Het ging uit en ik dacht toen dat ik voor de rest van m'n leven wel genoeg accordeon had gehoord. :D Heb tegenwoordig wel waardering voor bv. Mario, die doet leuke dingen. Even zoeken in de bookmarks... hier:

Heb tegenwoordig wel waardering voor bv. Mario, die doet leuke dingen. Even zoeken in de bookmarks... hier:
Al tien jaar eerder en net iets ander niveau... ;) vanaf 7:50 maar heel de video is gewoon vitruositeit van de hoogste klasse.
(dit is letterlijk jaaaaren aan een stuk door opstaan en gaan slapen met je accordeon)

Laatst gewijzigd:
Welkom
Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt als je de accordeon door je elektronische snoepgoed hebt gehaald

Back