To Serum or not to Serum ... that is the question

probeer deze gratis Wavetable synth, net zo clean als serum, veel betere routing voor filters en effekten. laadt serum wavetables, heeft er standaard ook meer.
en 3 wavetable oscilators + sampler (kan ook granular).

Vital is eigenlik nooit bedoeld als een serum-killer, de developer geeft/gaf zelf aan dat heel de synth gebouwd was op karakter dat de spectrale effekten geven. zoals de filters.

en natuurlik heeft Serum ook veel dingen die Vital en Vaporizer2 niet hebben.

het is ook; gebruik je veel presets; dan zwem je in een zee van presets voor Serum (en Vital heeft ook aardig wat preset-packs).

ik heb zelf Serum niet, want Vaporizer2 kwam op mijn weg...

en er zijn genoeg synths met heel capabele Wavetable oscillatoren/generators, zoals die in MSoundFactory, in Phase Plant (in wat mindere mate, maar voldoende).

Current is al genoemd, HALion 7 heeft een uitzinnige Wavetable 'Zone', Falcon (3) een vrij aardige, en geen beperking in aantal Wavetable oscillatoren/sources, behalve CPU.

zo kan ik doorgaan.

Serum is niet noodzakelik.

maar zoals @Jason31 het is natuurlik wel een zeer goede synth.
VAPORIZER kende ik nog niet => lijkt interessant, degelijke handleiding (RTFM) ;) Ben benieuwd: ik exploreer deze komende week!

Ik ben me een beetje aan het inlezen over het maken van eigen wavetables.
Behalve een Wavetable synth bevat Serum ook een wavetable editor en Audio import functie (hoofdstuk 13 & 14 in manual).
Dat is wel een hele mooie extra functionaliteit van serum. (Ik weet dat Serum Wavetables moeiteloos integreren op de Waldorf Quantum namelijk, en daar wil ik ze het liefst op gebruiken).

Ik zit ook te kijken naar het gratis programma WaveEdit (geen synth, enkel wavetable/waveform editor) en er lijkt veel overlap tussen de mogelijkheden voor het maken van user-wavetables in serum en die in WaveEdit.

Is er iemand hier die een van deze (of allebij de programma's) wel eens gebruikt heeft voor eigen Wavetables? (eventueel voor gebruik op andere synths?).
Of gebruikt iemand anders daar nog iets anders voor? bevat een van de andere genoemde wavetable synths ook soortgelijke functionaliteit bijvoorbeeld?

Al lezende word ik aardig enthousiast, en ik voorzie dat ik de komende week wat tijd ga doorbrengen in WaveEdit en Serum om de mogelijkheden te vergelijken voor het tekenen van eigen wavetables en het importeren van audio als wavetables. Dus als iemand al iets leuks/nuttigs kan delen qua gebruikers ervaring: graag!

De wavetable rabithole heeft 4 maanden van m’n leven gekost 😅

In a nutschell.

Zelfs in audacity kun je 2D basics waveforms maken en die naar 3D converteren.. Anyway.. my 2 cents.

Node NODE Wavetable Synthesis Plugin | Sonic Academy

Wave edit ken je al.

Ableton ook hele maal prima!

Waves Codex (kwa geluids kwaliteit)

Nou tot over een paar maanden 👊

😂
Ps @Septic kwam met Arturia die emulator vst.. (150,-)

Laatst gewijzigd:
Ik heb het even helemaal losgelaten:)
Maar zeer zeer de moeite waard zeker gezien jou Quantum.

Ik ben nu met geavanceerde crossfading bezig.

Back