klinkske
boeketje voor de vrouw
werkt die alpha base anders dan mijn totaal niet geliefde xbase 888? Dat ding is zo ondergesneeuwd online...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Yep,die delay is te leuk om niet aan te zitten. Sowieso
Daar zeg je zoiets, wat was het leven in eens een stuk eenvoudiger toen ik van een 1in 1 out midiinterface overstapte naar een 8x8 interface.M'n 1-in-4-uit MIDI-through doosje.
Lifesaver, in hardware-context. Scheelt me nog steeds bakken paracetamol.
Ik ga hierin mee, maar dan 1 in 12 uit. Zo makkelijk nu: de Atari spuwt MIDI uit, en 1 bakje verspreidt het naar alle synths. Nooit meer nadenken over daisy chains, loops...M'n 1-in-4-uit MIDI-through doosje.
Lifesaver, in hardware-context. Scheelt me nog steeds bakken paracetamol.
Wat maakt AB zo lastig om te programmeren?Ik heb 2 apparaten die mij nu het meest inspireren:
De Polyend Play, voor mij veruit de beste sequencer ooit.
De workflow is zo snel en intuïtief, zelfs DAW's halen dat niet.
Er zijn geen alternatieven voor dit ding.
De Jomox Alpha Base, voor mij de best klinkende drumcomputer aller tijden (als je hem kan programmeren en dat kan niet iedereen, zeker Mr Michaelis niet).
Deze drummachine leeft. (Maar er zijn prima goedkopere alternatieven zoals bv de Roland TR-8s)
Ik was recent bij n elektron fanboy en we hebben gejammed. Ik hoop dat als ie naat mij komt, ie zijn ellendige zooi (sarcasm) meeneemt want was top! Het is niet omdat ik er niet mee kan werken iets fout is, toch. Ha! Integendeel misschienIk weet dat je een elektron hater bent, maar: Digitakt, inmiddels al 3 jaar mega veel lol mee, gaat er nooit meer uit.

lekker de ipad output door je Lyra-8 halen!Misschien een vreemde eend in de bijt, gevloek in de kerk enz. toch wil ik de iPad noemen. Er is vandaag de dag zoveel beschikbaar, zelfs van oorsprong desktop plug-ins worden beschikbaar gemaakt als AU binnen iOS, soms voor een fractie van de desktop prijs. Sugarbytes, Moog, Eventide en Audiothing zijn een paar bekende, daarnaast van Nederlandse bodem Fabfilter, Toneboosters en Bram Bos (bekend van Hammerhead).
Als ik me dien te beperken tot een specifieke synth of drumcomputer die ik momenteel bezit: de TR-8S, daarnaast kan ik soms wat wegdromen met de Lyra-8 of Moog Sound Studio 3 set. Gewoon een beetje pielen en ontspannen, weinig productief.
ik heb jaren geleden een iphone modular synthje gekocht. klonk toch wel goed.. maargoed is ook een tientje he.Dat heeft gewoon met het programmeren van percussie geluiden te maken.Wat maakt AB zo lastig om te programmeren?
Ik zal eens t.z.t. (want ik post al zoveel) in de Drumlogue draad een overzicht maken hoe je kickdrums kunt ontwerpen.Dat heeft gewoon met het programmeren van percussie geluiden te maken.
Kicks zijn gewoon de moeilijkste dingen om van af nul goed te programmeren.
Mee eens.Als je nu een Analog Rytm voor een leuk prijs op de kop kan tikken heb je echt een mooie groovebox te pakken met vette analoge sounds, sequencing en (interne) sampling mogelijkheden. Met de laatste update nog uitgebreider geworden.
Het was ook topIk was recent bij n elektron fanboy en we hebben gejammed. Ik hoop dat als ie naat mij komt, ie zijn ellendige zooi (sarcasm) meeneemt want was top! Het is niet omdat ik er niet mee kan werken iets fout is, toch. Ha! Integendeel misschien![]()