Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Thx we zitten in zelfde straatje AJH staat idd ook op m’n check list.

Ken je dit? L-1 Synthesizer
zou vergelijkbaar met cwejman zijn destijds nooit van gekomen en maat van me had alle cwejman toch al

Ik heb wat functionele modules van L-1 - is wel goede kwaliteit. Hoe zijn oscillatoren zijn, weet ik niet.

De Rossum Trident/Triton moet je wel echt liggen... tenminste, ik heb heel erg mijn best gedaan om hem goed te vinden, maar had er totaal niks mee.

De Joranalogue Generate 3 zou je ook eens kunnen proberen, die is echt superveelzijdig.

Zo die Schlappi klinkt zeker goed. Resoneert lekker.. Ik probeer dat ook op mn MegaFM te maken.
Wel een mentale barriere om fpga te gaan maar ja uiteindelijk gaat het om de sound.. Ik heb Rossum Assimil-8-or gehad die ik ook voor alles inzette. Haal toch alles door analoge filters.

Ik heb wat functionele modules van L-1 - is wel goede kwaliteit. Hoe zijn oscillatoren zijn, weet ik niet.

De Rossum Trident/Triton moet je wel echt liggen... tenminste, ik heb heel erg mijn best gedaan om hem goed te vinden, maar had er totaal niks mee.

De Joranalogue Generate 3 zou je ook eens kunnen proberen, die is echt superveelzijdig.
Ik heb mijn trident ook niet lang gehad. Heel veel anders dan de standaard sounds met wat sync kreeg ik er niet uit.
Het is ook heel erg de vraag waar je waarde aan hecht. Moet het super stabiel zijn? Een DPO is nog steeds heel vet maar tracking is wel een dingetje. Ik heb de fss osc2, die is ook erg leuk maar de sines zijn niet echt sines. Een wmd spectrum is heel vet als je aan de basics genoeg hebt (heeft supergoede tracking, een sinus, switchable suboct etc). Doet alles heel goed maar wel vrij basic

Flinke knaap idd.. ga toch effe zoeken op Yt hoe die klinkt. Wel betaalbaar
IMG_4003.jpeg
IMG_4002.jpeg

Potverdorie vinnieq! Heb idd paar leuke filmpjes gezien. Welk maat jack voltages en voeding heeft ie nodig?

Ik overweeg mijn Fracinstallatie wat uit te dunnen, het is nu wel een enorm monster geworden. Maar nog geen knopen doorgehakt. Mocht je serieuze interesse hebben dan kan ik wel een rekje samenstellen.

@vinnieq klopt het dat dit spul compatible met Wiard en MOTM M.a.w. moog standaard 5U?

Gewone 6.35 ts jacks is ook wel relaxt of moet trs zijn?

Op de 1 of andere manier nooit fan van makenoise geweest behalve dat ik die dikke eurocase van ze had

Mac Beth...
Anyhow duuuuur, en moeilijk te krijgen.
Ik heb de MK1 dual osc gehad.

Dat viel enorm tegen kwa klank.
Het is niet slecht hoor, maar er zijn veeel beter klinkende vco's.
Daarnaast vind ik Ken MacBeth een gigantische pen@! ho*#%.

IMO zijn de Buchla 100 series VCO's de best klinkende gevolgd door de 200 series.
De Roland System 700 VCO's zijn ook super.

Ik denk dat ik de originele wel kan vergeten kwa vindbaarheid en prijs. Wat denk je van de remake tiptop buchla?
IMG_4004.jpeg

Tja de beste blijft appels en peren vergelijken.
Het is ook heel erg smaak.
"dikste" is ook niet altijd gewenst.

De TH555 vco's hebben alle features die de Blacet 2100 hebben behalve de waveshaper...
De TH555 wanneer goed gecallibreerd tracken ook over het gehele audio spectrum.

Vind zelf de buchla VCO's ook fijn. FM met 2 tri cores.... heerlijk.
Die tiptop modules lijken me ook leuk.

Back