Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Je kan er ook gewoon 1 kopen. komen zo nu en dan voorbij.

Of die van @SmartBits stuk goedkoper.

De TH555 vco was mijn eerste DIY project.
Skill level? Moeilijk te zeggen. Als je een kantenklare kit met build doc kan vinden, een multimeter hebt en 2 linker handen moet het wel lukken dacht ik. Maar goed....Het gaat wel tijd kosten.

Thx @deathspell ziet er goed uit. moet zeggen dat ik wel een zwak heb voor wavetables.. maar ja die heb ik al op mn daw al heb ik al eens naar iets van hun gekeken jaren terug kan me herinneren. Heb maanden wavetables lopen maken in dat gratis programma idd.

"traditional VCO waves such as saws, pure sines, and filtered noise (using a 4-pole resonant lowpass ladder filter) can be selected"
Anyway ga alles checken. Heb als verassing vandaag even een moog sub 37 te leen gekregen.. dus ook even induiken.

Kent iemand deze Nederlandse eurobuilder!? Ook zeker niet slecht.. Nou ja.. zover ik kan horen geen ACL / HT 555 beater

Screenshot 2023-12-13 at 08.29.31.png

Had dezelfde vraag al eens 3 jaar terug.
De antwoorden zijn wel het zelfde gebleven.

Ja had hem al gelezen, dank! Vandaar dat ik de titel van de draad aangepast heb. Vroeg me af wat er veranderd is sinds mijn Eurotijd. Ziet toch toename van digitaal..heb je de assimilator nog? Ik vond scherm toch beetje te klein..

Ziet toch toename van digitaal..
Ik denk dat dat ook logisch is, er zijn waarschijnlijk maar een beperkt aantal manieren om standaard golfvormen aan de man (of vrouw) te brengen. Uiteraard met wat extra toeters en bellen kan er nog wat uitgeperst worden, maar echte innovatie op dat gebied zal lastig worden. Ik had juist niet meer verwacht om nog een analoge oscillator te kopen, maar toen Make Noise met de XPO kwam ben ik toch overstag gegaan. Daar was het stereo aspect o.a. een meerwaarde.

Klinkt goed dat ding! Heb ook 0.a. Zelf analoog stereo filter.. maar xpo heeft geen sub zie ik..

Zelf heb ik wel het idee dat discrete VCOs meer vintage dik klinken dan chip VCOs zoals 3340 enzo gebaseerde ontwerpen. Maar als je 3 VCOs detuned en een lekker filter hebt klink alles dik.

Ja die 3 0sc detuning is iedereen het wel over eens. Welke Osc er ook gaat komen hij vult een 3 osc Synth aan.Maar heb nog geen sub en sine vandaar. Discreet heeft wel m’n voorkeur

Ok het is best veel werk dat uitzoeken. Er komt toch ook veel nieuw spul voorbij en af en toe afleiding.

Erica komt met samenwerking hexinverter toch ook met zeer goed klinkende set. Dit is een 42hp samenstelling bijvoorbeeld.
Deze Erica set kost ongeveer zelfde als een ACL multifunction discrete VCO. (zonder case) Ik denk dat het sowiso wel die erica case wordt ipv 4ms pod.

Screenshot 2023-12-14 at 09.29.38.png
Screenshot 2023-12-14 at 09.26.35.png
Screenshot 2023-12-14 at 09.26.49.png

yes de mooiste sinus is geen sinus... maar meer een sinus die onveilige sex met een driehoek heeft gehad.

Hoe is de tracking van deze module?

Hoe lang moet ie opwarmen? Behringer 55, 2 uur

Dit doe ik o.a. met sines:
Screenshot 2023-12-14 at 10.49.17.png
Screenshot 2023-12-14 at 10.49.27.png

Screenshot 2023-12-14 at 10.49.45.png

Maar volgensmij zitten we in verkeerde topic :D oh nee een paradigma shift, we zittn weer goed

Laatst gewijzigd:
Tracking = popmuziek ? wat een rare redenatie, beetje vulgair :D

Hier zeggen ze 5 octaafjes popmuziek.

The Behringer 1004 The Behringer VCO is a close replica of the original ARP schematics and the early prototypes proved impressive and worked first time! SMD components are a big advantage when it comes to VCO accuracy and stability, the B2600 VCO’s also proved precise (possibly too precise). High quality SMD Tempco resistors are used in the VCO cores.

Tracking is meerdere dingen..
Ook bijvoorbeeld hoe goed je osc in tune blijft met de octaven mee. (correct me if i am wrong)
Screenshot 2023-12-14 at 11.23.01.png

Back